Dat had ik al begrepen dat het niet goed is om jezelf te belichten.
Dat het met een video camera kon wist ik ook al het probleem is ik heb er geen.

En met een foto camera kan het daar ook mee?

hoe?
als ik bij mijn webcam een paar ir lampjes neerzet ziet die dan ook in het donker of moet de filter er ook uit?
Hoe haal ik die er uit?

Je ziet er mee. Maar zeer weinig. Je hebt dus effectief een 8 tal ledjes nodig. Maar als je je webcam mee naar buiten gaan slepen, waar ga je op kijken??? Een foto camera werkt ook. Alles waar een CCD'tje in gebruikt wordt ;)

Ze hebben die restlichtversterkes niet voor nx gemaakt hé. Ik heb nu een 3 traps (1ste gen) en daar licht ik bij met een 9tal IR ledjes. Ik heb er nu een 30-40 tal liggen :p (afstandsbedieningen). En dat werkt zeer goed. Alleen is mn lens nog niet 100% en mn verlichting ook niet...

Oke maar heeft het u n over een digitale camera?
Want als ik nou een paar van die leds bij mijn lens zet dan zie ik nog steeds hetzelfde.

Het was eiegenlijk niet de bedoeling om met mijn webacm naar buiten te gaan.

Ik wil een nachtkijker in iedergeval iets waardoor ik in het donker meer zie dan met het bloke oog.

Hoe kan ik dan doen zonder een webcam, digitale camera, film camera?

ik heb wel ee lens maar als ik daardoor kijk zie ik wazig.

Wie kan mij helpen?
EEn schema er bij is altijd handig.

p.s wat is een CCD'tje?

Op 6 april 2005 19:03:52 schreef ejpi15:
Oke maar heeft het u n over een digitale camera?
Want als ik nou een paar van die leds bij mijn lens zet dan zie ik nog steeds hetzelfde.

Het was eiegenlijk niet de bedoeling om met mijn webacm naar buiten te gaan.

Ik wil een nachtkijker in iedergeval iets waardoor ik in het donker meer zie dan met het bloke oog.

Hoe kan ik dan doen zonder een webcam, digitale camera, film camera?

ik heb wel ee lens maar als ik daardoor kijk zie ik wazig.

Wie kan mij helpen?
EEn schema er bij is altijd handig.

Er is toch al verschillende malen gezegt van een restlichtversterkbuis!!!

Een gewone lens zal met IR licht nx doen hé... Dat had je zelf toch wel kunnen achterhalen hoop ik.

Wat is dan een restlichtversterkbuis?
En waar kan ik die kopen of maken?

Wat is een CCD'tje?

Op 6 april 2005 19:06:58 schreef ejpi15:
Wat is dan een restlichtversterkbuis?
En waar kan ik die kopen of maken?

Wat is een CCD'tje?

Als je het hele topic gelezen had, dan had je ergens op pagina 1/2/3 iets gelezen van wat restlichtversterkers zijn. Deze kan je kopen bij Vandijcken, Baco enz... Kost een 10 tal pleuro.
Die buis kan je niet maken. De rest errond wel. Dit moet je overigs zelf maken. Een cascade (als deze niet inc is), een hele hoop lenzen en weet ik veeel wat nog voor optica...
En een IR verlichting moet je ook zelf maken. Dan pas heb je een volledige kijker... Let wel op: je ziet alles groen.

Een CCD'tje is de/het component dat gebruikt wordt voor beelden te verdigitaliseren (Simepl uitgelegt). Het zit tegewoordig in alle camera's...

Sow, heb toch maar tijdelijk een test cascade gemaakt, met de by255 diodes die al wel binnen zijn, en de condensatoren die ik nog had liggen, maar ik krijg me vonkjes niet langer dan 5 mm :(, en op de xx1080 een vage groene waas, met doorsnede van ook ongeveel 5 mm.

Op 6 april 2005 19:10:58 schreef Mr GAmba:
Sow, heb toch maar tijdelijk een test cascade gemaakt, met de by255 diodes die al wel binnen zijn, en de condensatoren die ik nog had liggen, maar ik krijg me vonkjes niet langer dan 5 mm :(, en op de xx1080 een vage groene waas, met doorsnede van ook ongeveel 5 mm.

Wat staat er van lenzn voor/achter ?
Wat is je spanning achter je cascade ?

Spanning kan ik nog niet meten, me weerstanden zijn niet hoogohmig genoeg waardoor de spanning inelkaarklapt heb ik het idee, en lenzen heb ik ook nog niet,..

p.s. owja de focus spanning is ook ngo niet aangesloten :P

-=BESCHRIJVING HOE MEN IN HET DONKER MEER KAN ZIEN DOORMIDDEL VAN DEN MODERNEN TECHNOLOGIEN=-

ER ZIJN MEERDERE MANIEREN:

1.
MEN NEMEN EEN GROTE HOOP GAS EN GIJ STEEKT HET AANIN HET DONKER, NU ZAL GIJ WAT ZIEN.

2.
GIJ LOOPT NAAR DE ZEEMAN EN GE VRAAGT DAAR OM EEN GROTE.....HARDE.STEVIGE.DIKKE.LANGE......... NEE NIET WAT GIJ NU IN UWE HOOFD DENK!!!

GIJ NEMEN EEN ZAKLAMP EN STOPT ER EEN BATTERIJ IN.
GE DRUKT NU OP DE AANKNOP EN ER IS NU ZICHT IN HET DONKERDEN :D

ALS ER GENE ZAKLAMP TE KOOP IS EN HET GAS OP IS KAN GIJ ALTIJD NOG AAN UWE VRINDIN VRAGEN OF ZE EEN GLOW IN THE DARK BEHAA DRAAGT.

TOT ZOVER:

-=TECHNOKIDDY IN DE MODERNE TECHNOLOGIE=-

p.s.
O Oooooo blz 29 bij de 30 komt er een deel 2 :D

How how rustig aan met die bat's hé.
Ik heb wat ontdekt :p
Ik heb nu zo een zaklamp die ZONDER batterije'n werkt :p
Alleen te koop in Nederland (typisch) >:)>:)>:)>:)

Op 6 april 2005 19:18:37 schreef Mr GAmba:
Spanning kan ik nog niet meten, me weerstanden zijn niet hoogohmig genoeg waardoor de spanning inelkaarklapt heb ik het idee, en lenzen heb ik ook nog niet,..

p.s. owja de focus spanning is ook ngo niet aangesloten :P

Zonder focusspanning werkt die prul niet naar behoren hé ;)

hahaha
Wat een lol.

maar goed kan ik die niet in de winkel kopen of zo?
Waar zit die winkel?
kan ik die ook in een elektronica winkel kopen?

maar nu weet ik nog niet zeker of ik het met mijn webcam kan doen ik richt in ieder geval niet op mezelf.

Jammer dat het zo moeilijk is.

Wa is da voor een zaklamp?
En waar koop je die?

AHA GIJ BEDOELEN DIE SCHUTKAARSEN? GIJ SCHUT DIE KAARSEN HEFTIG HEEN EN WEERE DAN DRUKT GIJ OP DE RONDE LONT EN DAN GAAT DIE KAARS OPLICHTENDE VOOR 5 MINUTEN DAN SCHUT GIJ WEER EN DAN GAAT DE MAGISCHE KAARSLAMP IN EEN DOOSJE WEER OPLICHTEN, ALS DE KAARS DAN GOED WARM IS STOP MEN HEM IN UWER GAT EN DAN HEEFT GE CENTRALE VERWARMING !

* Technokiddy IS NIET AANSPRAKELIJK VOOR EINGE LIGAAMENDE LETSTELS DER GESLACHTSDELEN EN DEZER ID IS DAN OOK GEHEEL OP EIGEN RISICO!

Dat weet ik ook wel, alleen de verleiding was te groot geworden :P

Je bent wel een lol broek zeg.

maar een vc heb ik thuis al dus...

Op 6 april 2005 19:34:44 schreef Technokiddy:
AHA GIJ BEDOELEN DIE SCHUTKAARSEN? GIJ SCHUT DIE KAARSEN HEFTIG HEEN EN WEERE DAN DRUKT GIJ OP DE RONDE LONT EN DAN GAAT DIE KAARS OPLICHTENDE VOOR 5 MINUTEN DAN SCHUT GIJ WEER EN DAN GAAT DE MAGISCHE KAARSLAMP IN EEN DOOSJE WEER OPLICHTEN, ALS DE KAARS DAN GOED WARM IS STOP MEN HEM IN UWER GAT EN DAN HEEFT GE CENTRALE VERWARMING !

* Technokiddy IS NIET AANSPRAKELIJK VOOR EINGE LIGAAMENDE LETSTELS DER GESLACHTSDELEN EN DEZER ID IS DAN OOK GEHEEL OP EIGEN RISICO!

Als GIJ nu eens leert spellen ;)

En nee, ik bedoel niet zo een kaars achtig iets. Gewoon met een ledje... Spoel met magneet met brugje met weerstand met led met condensatorbatterijtje...

bedankt :) zo ben ik geboren

Ik heb een cascade van 10 condensatoren (10nf 2kv) en 10 maal 1n4007 (by... hadden ze niet op voorraad)
Heb een ccfl inverter van een 1m buis voor onder de auto .

Het resultaat is als ik geen lenzen gebruik en hem aan zet het scherm amper op licht..
Zet ik er een 40w gloeilamp voor (gewoon aan) krijg ik dat het scherm net een beetje op licht..

Iemand enig idee waar dit door zou komen?

Ik krijg ook als ik ga kijken of hij vongt deze ongeveer 1mm klein is..

Lijkt dus alsof de spanning te laag is, maar een ccfl buis aan de inverter doet het wel perfect.

Ik heb momenteel hier ook geen weerstanden om een spanningsdeler te maken om zo de spanning te kunnen meten..

Verder gebruik ik de xx1228 restlichtversterker.

Op 6 april 2005 19:27:39 schreef Technokiddy:
-=BESCHRIJVING HOE MEN IN HET DONKER MEER KAN ZIEN DOORMIDDEL VAN DEN MODERNEN TECHNOLOGIEN=

<snip de rest>

Tering, ik zag dit nu pas.
Alsch het bloed volle isch van alcohol, stroomt den mondt daarvan oover, hm? :-P

Een "glow-in-the-dark-BH"... ROTFLOL!!!! Hoe verzin je het! :-):-):-)

ok net een andere inverter geprobeert en zelfs daarmee lukt het niet...
lijkt wel of de weerstand van de condesator en de diode te laag is...

De weerstand is te laag???:S:S:S:S
Maar dan heb je toch minder verliezen of zie ik dat verkeerd.
Kan je de spanning meten???
Die dan meteen maar een korstsluit proef:P:P:

Groetjes Captnoord

Op 9 april 2005 20:24:36 schreef KT88:
[...]
<snip de rest>

Tering, ik zag dit nu pas.
Alsch het bloed volle isch van alcohol, stroomt den mondt daarvan oover, hm? :-P

Een "glow-in-the-dark-BH"... ROTFLOL!!!! Hoe verzin je het! :-):-):-)

Zoals SpongeBob Squarepants zou zeggen: Fantasieeeeeee ;)

En ace je cascade werkt niet doordat je diodes te langzam schakelen, dat had ik eerst ook maar nu ik de BY227 gebruik werkt het bij mij ook goed

p.s.

Ik ben nu zelf aant expirimenteren met een lijntrafo :) voor een 10tje op de kop getikt da ding geeft 4kv bij 9 volt :)

Op 9 april 2005 22:25:46 schreef Technokiddy:
[...]

Zoals SpongeBob Squarepants zou zeggen: Fantasieeeeeee ;)

En ace je cascade werkt niet doordat je diodes te langzam schakelen, dat had ik eerst ook maar nu ik de BY227 gebruik werkt het bij mij ook goed

p.s.

Ik ben nu zelf aant expirimenteren met een lijntrafo :) voor een 10tje op de kop getikt da ding geeft 4kv bij 9 volt :)

4KV bij 9V ???
9V in en 4KV uit ofwat ?

@Ace
Behalve de diode tip van Technokididdy,1n4007 gaan gewoon niet, weet je zeker dat je de cascade goed inelkaar gezet hebt? Foto's?

MvgEat