Philips stoomreiniger HR6641 ventiel

Ik heb een Philips stoomreiniger type HR6641 ter reparatie. Daarvan is het stoomventiel lek. Het probleem zit in het messing ding op de foto, de pen in de spoel is gescheurd.

Helaas is het onderdeel, Philips 12NC 4822 360 50914, niet meer leverbaar. Heeft iemand toevallig nog zo'n ding ter overname liggen? Het mag ook iets soortgelijks zijn uit een stoomstrijkijzer bijvoorbeeld. Een beetje knutselwerk is geen probleem.

Groeten, Ron.

Een standaard klep lijkt me maar die hebben een 230v spoel. Misschien als de spoel nog goed is dat je de 230v spoel vd nieuwe eraf kan doen en dit spoel erop?

292202198947

Aan de hand vd foto kan ik wel geen zekerheid geven dat dit past.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
maartenbakker

Golden Member

Begint die echt met 2922 en niet met 4222? Ik neem tenminste aan dat het geen deuropener is ofzo.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik zou de 230V versie nemen (6000-2 volgens website fabrikant klep) en IDD spoel overzetten..

Ik heb de 2922 021 98947 besteld. Die was wel verkrijgbaar. Het past, maar heeft een 230V spoel. Ik wilde de oude 12V spoel overzetten maar dat gaat net niet. Het deel van het ventiel waar de spoel overheen zit is bij het oude ventiel net iets dunner dan bij het nieuwe waardoor de oude spoel niet over het nieuwe ventiel past. Maar dat los ik wel op met een extra 230V relais, ergens in het toestel. Daarvoor is plaats genoeg.

Groeten, Ron.

Bedankt voor de feedback. Ik had gehoopt dat het net zou passen, weten we dan ook weeral. Gelukkig nog redbaar met een relais er tss.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Ja zo kan het ook, je hoeft tenslotte geen groot relais te nemen.. begreep dat dit zowizo later was gemodificeerd naar 230 V relai