Miele W5877WPS ed111

jerome

Golden Member

Ik heb al hopeloos gezocht naar cover voor print ELP266-D. Zit zo, maanden geleden heeft een vriend zijn defect toestel naar de witgoedboer gebracht ter herstelling, maar kreeg een offerte van +400€, want de boer dacht zo een nieuw toestel te kunnen verkopen. Toestel werd met tegenzin van de boer weer afgehaald zonder een nieuw te kunnen verkopen. De ELP print lag in de trommel, maar de cover zou weggegooid zijn. Ondertussen heb ik de voeding van de print hersteld door het ic te vervangen. De cover bepaald door zijn nokjes waar de stekkertjes moeten zitten. Een aantal zijn wisselbaar zonder cover. Op de pint staat een nummering van de aansluitingen, maar niet op de witte contra stekkers. En nu?

Witgoed boer aan zijn jasje trekken en op zijn kosten. een nieuwe bestellen?? hij mag best een diagnose stellen maar machine dient compleet te blijven!!! miss dat iemand er 1 over heeft maar us best populair materiaal

Die is te bestellen.

Onderdeelnummer 7295792, kostprijs 5,28.

[Bericht gewijzigd door maus0611 op woensdag 28 juli 2021 20:30:31 (53%)

Voor die prijs kun je niet zitten sukkelen en mogelijks de boel opblazen. Als de print werkt is dat voor een prikkie weer in orde. 5,28 tov +400...

Maanden geleden??? Daar zit ongetwijfeld een spanned verhaal achter. Ik kan me niet voorstellen dat iemand langer dan een week of max 2 zijn wasm kan missen.

[Bericht gewijzigd door EricN op woensdag 28 juli 2021 22:25:11 (35%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Dit is een ordinair verhaaltje klant bedonderen!! ik zou hem eens een foto laten zien van werkende machine en de kosten daarvan... oplichter die witgoed boer..

Print kost 300 ex btw, dus die prijs is zo gek niet. Niet iedere witgoedboer gaat een voeding op de print herstellen.`

Grote kans dat het onderdeel onderin de machine ligt. ;)

[Bericht gewijzigd door maus0611 op donderdag 29 juli 2021 13:23:07 (21%)

als je de print niet kan herstellen stuur dan op naar een reparatie bedrijf... maar wat is de filosofie om de klant zo lang te laten wachten?? snap ik zeker niet...

jerome

Golden Member

Op 28 juli 2021 22:23:33 schreef EricN:
Ik kan me niet voorstellen dat iemand langer dan een week of max 2 zijn wasm kan missen.

Was niet dringend omdat ze de Beko van hun ouders hebben. Deden al langer ook de was van hun hoogbejaarde ouders. Toestel werd bij de bevriende garagist gebracht om samen met oude wrakken naar de schroothandel de doen.
Zo zag ik het daar staan en zei dat ik daar wel eens het fijne wou van weten als ik tijd had. En nu heb ik de tijd want ben in verlof, en vanaf overmorgen op rust na 44 dienstjaren bij dezelfde werkgever.
Dank voor jullie feedback. Ga eerstdaags die cover bestellen bij Miele, want op diverse onderdelensites is het niet te vinden. Laat zeker horen als alles werkend is, en het forum mag dan zeker op wat donatie rekenen :-).

Dag jerome, proficiat! Verdiende rust dus maar ik heb een vermoeden dat stilzitten er niet bij zal zijn. Geniet er van. Bedankt voor het relaas uit de doeken te doen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Het lukt blijkbaar niet om deze als particulier te bestellen dus ik hem hem nu besteld en dan kan hij per post naar Jerome :D

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Tadaaaa!

Exclusief kat. ;)

@Jerome, je krijgt mail. Moeder de vrouw staat nu een doosje te knippen omdat het verzenden vanaf 3,2cm dikte ineens 2 keer zo duur is. Het onderdeel is 8mm dik en de Miele doos 5cm. Dat kan beter :D

Voor de oplettende kijker, ja er staat ELP265 op en geen 266, dat is voor alle ELP26x machines hetzelfde deel maar met andere stekkers.

[Bericht gewijzigd door maus0611 op dinsdag 3 augustus 2021 23:19:30 (31%)

...Met een beetje mazzel is dit weekend het onderdeel met de post gekomen.. Jerome, werkt ie? :D

jerome

Golden Member

Helaas nog niets aangekomen. Buitenlandse verzending duurt vaak wat langer. Van zodra de test gebeurd is laat ik wat horen.

jerome

Golden Member

Ondertussen is het toestel werkende. Mijn dank voor ieder en in het bijzonder voor "maus" en "knaak". De beloofde donatie voor dit fantastisch forum werd uiteraard ook niet vergeten :-). Het volgende Miele wasmachine probleem hier thuis komt eerstdaags.

[Bericht gewijzigd door jerome op zaterdag 21 augustus 2021 12:00:48 (15%)