Philips GM5655 oscilloscoop voeding

Oh oh wat ben ik dom geweest. Ik had een niet werkende GM5655 op de kop getikt met als doel een clock te bouwen van de dg7-2 buis.
Ik alle buizen en voetjes etc eruit gehaald. Gooi ik per ongeluk de transformator weg met de omkasting etc. grrr.
Zijn er andere manieren / trafos om aan die hoge voltage te komen 800v en 150-350 volt? Of ben ik verplicht weer zo'n 2e hands ding op de kop te tikken? ik vind op google/ebay ook niet zo snel zo'n trafo.
iemand ideeën?

Michel
mel

Golden Member

Een buizentrafo met spanningsvermenigvuldiging? Veel stroom zullen die buisjes niet trekken.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Hubie

Special Member

Kan ook met 2 x 230 -6,3 Volt trafootjes rug aan rug en daarna 2 x spanningsverdubbeling met diodes en elcos.De gloei aan de 6,3 Volt.

Edit\Deze crt heeft een gloei van 4 Volt dus andere trafos...

maartenbakker

Golden Member

Een tweedehandse op de kop tikken is geen oplossing, immers kan je die ook per ongeluk weggooien.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
fripster

Golden Member

ik heb hier een PM3200X die net de geest gegeven heeft. Die mag je gratis hebben voor de onderdelen. Laat maar horen per PM

Eens een wirehead,altijd een wirehead.... gopher://fripster.ydns.eu

Op 4 december 2021 14:01:58 schreef maartenbakker:
Een tweedehandse op de kop tikken is geen oplossing, immers kan je die ook per ongeluk weggooien.

;-)

Michel

Op 4 december 2021 16:23:12 schreef fripster:
ik heb hier een PM3200X die net de geest gegeven heeft. Die mag je gratis hebben voor de onderdelen. Laat maar horen per PM

Heb je inmiddels een berichtje gestuurd.

Michel