Geslacht

Dit topic is gesloten

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

@Jeroen en @moderators,
Wordt het niet stilaan tijd om het veldje "geslacht" weg te laten uit de deelnemersidentificatie? Relevant was het al nooit.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
High met Henk

Special Member

Geslacht:
5 kippen
6 kalkoenen
2 varkens
1 rund

De vriezer ligt vol ;)

Alle gekkigheid: kan er wellicht af, maar als er 1 forum is waar er geen onderscheid is, is het hier wel...

[Bericht gewijzigd door High met Henk op dinsdag 18 januari 2022 18:00:08 (42%)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
vergeten

Golden Member

Op 18 januari 2022 17:41:23 schreef big_fat_mama:
@Jeroen en @moderators,
Wordt het niet stilaan tijd om het veldje "geslacht" weg te laten uit de deelnemersidentificatie? Relevant was het al nooit.

Oh jij denkt dat er geen verschillen meer zijn in de communicatiewijze, en omgangsvormen?
Kom eens uit je mancave en kijk en luister om je heen! :)

Je kan het ook niet invullen dan moet er geraden worden.

waarom niet toevoegen:
kleur haar
lengte
schoenmaat
loondienst
zelfstandige
links of rechts (schrijvend)
ingeent
gepensioneerd
uitkering
inkomen, boven of onder modaal
etc.

velen zitten toch achter een nickname :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Laatst mijn profiel nog aangepast. Wilde dit ook veranderen. Maar de optie "Nog niet" staat er niet bij.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

Weghalen is één optie, de X toevoegen die tegenwoordig ook op het paspoort staat is een andere optie.
Zou nogal krom zijn als je niet kan invullen wat op je paspoort staat.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
vergeten

Golden Member

Weet niet

of

X, zou velen tevreden stellen.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Er zijn er hier een hoop voor wie het niet belangrijk is. Of soms in een andere categorie vallen. Ook dat maakt hier niets uit, iedereen is welkom. Dat is in de laatste jaren wel duidelijk gebleken.

Je kunt ook gewoon niets invullen?

Wat ik wel leuk zou vinden is een stuk tekst waarin je (vrijwillig) wat over jezelf kunt schrijven, wat je deed en doet. Dan kunnen anderen zien wat je achtergrond is. Linkedin staat er ook vol mee maar is te zakelijk.

Arco

Special Member

Veel woorden zoals geslacht zijn voor meerdere uitleg vatbaar...

Doet me denken aan een mop over een Engelse secretaresse die een kamer in een hotel moet boeken voor haar baas.

Receptionist: "name?"
Secretaresse: "Smith"
Receptionist: "sex?"
Secretaresse: "Yes, please"...

;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
High met Henk

Special Member

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
blackdog

Golden Member

Hi,

Vul lekker in waar je zin in hebt of niets...

Het zal mij worst wezen wat de persoon invult hier op CO, ik bepaal een mening over een persoon aan de hand van zijn/haar/het gedrag.

Ik vind het echter wel prettig om het "echte" geslacht te weten hoe de persoon aangesproken wil worden, dus zoals de persoon zich voelt.

Dan kan ik daar rekening mee houden, man/vrouw/het hebben namelijk verschillende gevoeligheden.

Maar als een persoon er niets over wil zeggen, is het mij ook best.

Mijn "het" hierboven staat voor al die onzinnige afkortingen die erg modern zijn om een soort van geslachts status aan te geven...

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
flash2b

Special Member

Haal dan ook gelijk:

ICQ-nummer en Windows Live Messenger adres maar weg want dat bestaat al lang niet meer.

Lucky Luke

Golden Member

Hum, ik dacht eens te proberen mijn profiel te wijzingen, maar als ik de “kies geslacht” optie uit het dropdownmenu kies (aka niks invul), krijg ik een foutmelding “geboortedatum mag maximaal 10 tekens lang zijn”. Nog even ‘vrouw’ geprobeerd, maar dat gaf dezelfde melding. Mijn geboortedatum is te lang om een vrouw te zijn, blijkbaar.

Maar als ik nu ‘man’ kies weer opnieuw dezelfde melding, dus blijkbaar is het tòch een genderneutrale ‘computer says no’.

Nou was ik eigenlijk niet ontevreden met hoe ik ter wereld gekomen ben, maar als ik een geslachtsverrandering zou overwegen was mijn circuitsonline profiel waarschijnlijk inderdaad mijn grootste zorg :+.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Op 18 januari 2022 18:58:22 schreef flash2b:
Haal dan ook gelijk:

ICQ-nummer en Windows Live Messenger adres maar weg want dat bestaat al lang niet meer.

In die zin was mijn opmerking inderdaad bedoeld: verspil geen servercapaciteit. Niet meer, niet minder, en zeker nix te zien met "politiek correct".

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
maartenbakker

Golden Member

Op 18 januari 2022 18:58:22 schreef flash2b:
Haal dan ook gelijk:

ICQ-nummer en Windows Live Messenger adres maar weg want dat bestaat al lang niet meer.

ICQ bestaat bij mijn weten nog gewoon. Windows Live Messenger heet nu Skype. De meestgebruikte chatprogramma's zijn Whatsapp en Facebook Messenger, maar iets als Telegram promoten zou mooier zijn.

Wat betreft het hele idee van geslacht niet vermelden omdat dat in de moderne wereld niet meer relevant zou zijn? Er zijn juist ook mensen (LGHBTplusminus, waarbij minus bijvoorbeeld voor cisgender hetero kan staan) die dat juist weer wel belangrijk vinden voor hun identiteit - oftewel ook hoe ze aangesproken willen worden, wat o.a. Blackdog hierboven ook aanhaalt.

Voor de mensen die het expliciet niet vermelden van hun geslacht juist belangrijk vinden voor hun identiteit zou er een vierde kunnen zijn: naast "overig" (het kruisje) iets als "niet vermeld" (een leeg veld bijvoorbeeld). Ik meen met te herinneren dat ISO het ook zo oplost.

Het argument van serverruimte besparen snijdt geen hout. Afhankelijk van de database kost het geslacht 1 byte per persoon. Dan kun je beter namen inkorten of signatures. Of de nieuwe en zeer gewenste fotoopslag weer afschaffen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
benleentje

Golden Member

In die zin was mijn opmerking inderdaad bedoeld: verspil geen servercapaciteit. Niet meer, niet minder,

Dan zou dit topic al alle vrijgemaakte server capaciteit al weer teniet doen.

Bovendien is servercapaciteit nu totaal geen issue meer. Mijn eerste harddisk was 20 Megabyte nu kan je een harddisk kopen van 18TB dat is 1 miljoen keer groter en de kleinste hdd die je kan koper is 500GB. Daarop kan je dit forum er denk al 10x opzetten. Want zoveel bytes nemen een paar stukjes tekst niet in. En daarmee past het hele forum denk ik al op een mobiele telefoon. Zeker als je de fotos weglaat.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
Frederick E. Terman

Honourable Member

1 byte per persoon

Dan kunnen we 256 varianten hebben? ;)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
fatbeard

Honourable Member

Da's dan wel afzien... :+
Bytes zijn zooo vorige eeuw, waarom geen UTF-32?
Zijn we meteen klaar voor de intergalactische toekomst...

@HmH: verkeerde topic ?

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Sine

Moderator

Je mag hem gewoon blanco laten.

Er staat ook nog een ICQ nummer in, hoe relevant dat nog is?

Dit topic is gesloten