Goede avond, mijn zoon heeft een scooter gekocht, hij rijdt originele snelheid tot 30km/u, maar als hij nog koud is, bij starten blijft de snelheid wijzer onder de 10 km/ u, pas na lange rondje maken dan beweegt ‘ie om hoog, wie weet hoe dat komt? Het gaat hier om piaggio zip
Bouwjaar 2014, Alvast bedankt .
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Als hij koud is rijdt hij dan ook niet harder dan ± 10km/u of kan hij wel harder?
Vermoedelijk kan je je vraag beter stellen op een scooterforum.
Op Circuits Online moet het expliciet over elektronica gaan.
Die link zie ik niet. 
[Bericht gewijzigd door vergeten op (23%)]
r3m
Golden Member
Elektronische klok?
Ik zou zelf als eerste de opnemer(in het voorwiel) vervangen.
Grote kans dat deze de oorzaak is en kosten daarvan zijn laag.
Gr. Remko.
als hij nog koud is, start en rijdt wel maar dan blijft de wijzer lager dan 10km/u, pas als hij warm wordt dan stijgt de wijzer naar de maximaal snelheid van 30km/u.
Even op scooterforum informeren. De teller van een Zip is mechanisch, met een kabel, dus heeft ook niks met elektronica te maken.
Kabel is inderdaad mechanisch.
Maar het probleem klinkt of het was elementje niet goed werkt (op de carb) waardoor de motor in het begin verzuipt.
Deze wordt elektrisch aangestuurd.
Nee, dat is het probleem niet, hij loopt goed. De enige kans op dit forum is als de teller is omgebouwd naar een elektrische, dat word gedaan. Alleen TS kan ons dat vertellen, en eventueel foto's plaatsen. Tot die tijd wachten we af...
Een scooter monteur bij gehaald, hij zei dat probleem in de blok zit, deze moet gereviseerd of vervangen worden,wij zijn op zoek naar ander blok.
Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Ah, dank voor de terugkoppeling..
Maar als het blok gereviseerd moet worden heeft het dus nooit goed gelopen.
Ik vind het een beetje raar dat een heel blok gereviseerd moet worden om de tellerkabel goed aan te kunnen drijven. Wordt gewoon gedaan door een tandwieltje en die slippen als het goed is niet en al helemaal niet varieërend met de temperatuur.
Is de tellerkabel zelf nog wel een beetje OK? Je kunt kijken of je er wat olie in kunt krijgen en zien of ie het dan beter doet. Zo ja: vervangen. Andere optie is om de scooter een nachtje warm weg te zetten en te zien of dat helpt.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
rijdt de scooter dan ook echt meer 10 km/h?
als het het motorblok is dan rijdt je dat ook: als je gewoon 30/40 rijdt dan is er niets fundamenteels mis met die motor natuurlijk.
hooguit een tandwieltje wat op de aandrijving zit...
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
"als hij nog koud is, start en rijdt wel maar dan blijft de wijzer lager dan 10km/u, pas als hij warm wordt dan stijgt de wijzer naar de maximaal snelheid van 30km/u."
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Doet me inderdaad een beetje denken aan een buizentrekker, of de latere variant: de lijntrafovervanger.
Arco
Special Member
Ik heb vroeger ook tv/radio aan huis gerepareerd.
Kwam regelmatig voor dat er niets aan mankeerde (bedien/instelfout), maar dat is een klant vaak moeilijk aan het verstand te brengen...
Als iemand het idee heeft opgevat 'er is iets kapot', dan wil men ook dat er wat gerepareerd wordt.
(als je niks repareerde bleef men over dat 'vermeende' probleem steeds weer bellen)
Als je dan een willekeurig onderdeel verving en zei 'dat is kapot', dan hoorde je ze daarna nooit meer.
De mens wil blijkbaar bevestiging dat men gelijk had met het idee dat er iets kapot was... ('zie je wel, ik had gelijk'...)
Ook niet zoals het hoort, maar men wil het zo blijkbaar... 
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Ja maar om dan gelijk het hele motorblok af te keuren? Kennelijk is er een hoop van de klacht en de diagnose verloren gegaan bij het wederzijds doorgeven.
Of wordt wellicht de klok bedoeld en niet het blok...
Dat lees ik ook wel, maar er staat niet dat de scooter zelf niet goed zou rijden...
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Wat wil je hiermee zeggen? Er is expliciet gevraagd of het ding dan wel hard kan of dat het alleen de wijzer is die laag blijft. En daar komt dan weer een antwoord op als "de wijzer blijft laag". Ja, maar gaat ie wel hard? 10 of 30 kan je echt op het oog inschatten.
Ik heb nog geen antwoord op de vraag gezien. Als je het antwoord weet zal het wel logisch zijn, maar zoals het er staat zijn beide mogelijkheden nog open.