Bij " vraag&aanbod"staat een patroongenerator te koop. Mijn vraag: is dat ding ook geschikt voor pc monitors en platte tv,s?Anders heeft het niet veel zin om m te kopen, denk ik.(of ik moet m als testbeeldgenerator gaan gebruiken voor ATV)

Als je monitor en platte TV nog een composiet video ingang heeft wel. Of via de tuner (igv een TV).

niet echt.

deze generator is nog uit het analoge SD tijdperk (ik schat deze van begin jaren 90)

tenzij je PC monitoren van die tijd wil testen...

Op 1 augustus 2022 11:06:03 schreef bprosman:
Als je monitor en platte TV nog een composiet video ingang heeft wel. Of via de tuner (igv een TV).

Ik heb ook monitors met een vga ingang, dat weet ik dus niet, de monitor met rgb ingangen geloof ik wel.

Op 1 amisscin nog gbruiknugustus 2022 11:06:03 schreef bprosman:

kan je misschien nog gbruiken voor een bekend 9" monitortje ;)

Op 1 augustus 2022 11:11:29 schreef mel:
[...]Ik heb ook monitors met een vga ingang, dat weet ik dus niet, de monitor met rgb ingangen geloof ik wel.

Allemaal uitstervend, voor testen van monitoren zou ik gewoon een pc gebruiken en een stukje geschikte software.
Vroeger had nokia een monitor test programma, en er zijn er waarschijnlijk wel meer en betere tegenwoordig.

Op 1 augustus 2022 11:28:54 schreef Tidak Ada:
[...] kan je misschien nog gbruiken voor een bekend 9" monitortje ;)

Ik heb er 1 ;-)

Ha mel,

Maar je bezit wel een goede computer met een uitgang gelijkwaardig aan de te testen monitor ?
Als dat zo is dan heb je een prima test generator in huis of zie ik dat verkeert !
Er zijn er al een paar effe eerder, ik kan je een en ander toesturen ik heb je email adres nog.
Dat zijn mooie test platen kan je alles mee doen dynamisch testen op vervorming enz enz ....

DVD-852x480-check-clipping-target-full

Mon-1024x768-check-resolution-hori-wedge

HDTV-1920x1080-color-bars-vert-12

Groet,
Henk.

Een heleboel zaken zijn met een platte monitor qua afregeling ook helemaal niet meer van toepassing , convergentie bijvoorbeeld, Oost-west correctie, etc.

Daar heb je gelijk in.