Hallo beste forum lid, ik wil voorop stellen dat dit mijn 1e post is en ik niet echt goed ben in elektronica. Wel leer ik graag iets bij en ben niet onhandig. Het is alleen zo dat ik niet geschoold ben hierin en daardoor onzeker of iets kan of niet.
Ik wil graag weten of het volgende kan:
Ik heb een Marantz MS 7000 Consolette bluetooth speaker. Deze gaat nu op 230 volt.
In de speaker blijkt genoeg ruimte om en batterij te bouwen ( zonder verlies van klankkast ( blijkt veel design want de drivers hebben hun eigen klankkastjes)
Mijn vraag is nu..
Kan je een speaker die op 230volt draait "ombouwen" naar een batterij variant. en welk voltage is dan aangeraden ( moet ik bv weten hoeveel ohm de drivers ed zijn?
( hoofdvraag is ..kan het of niet;-)
bedankt alvast gr bert

Een versterker van 150W RMS op batterijen laten draaien is niet realistisch.
En batterijen inbouwen die het meer dan 1 song uithouden al helemaal niet. Sorry...
Een 12V batterij en omvormer naar 220V is mss niet gewenst?

[Bericht gewijzigd door OXO op (16%)]

Die genoemde 150 Watt kun je wel met een korreltje zout nemen.

Probeer uit te vinden of de voedingsspanning lager mag zijn en of het nog hard genoeg speelt. En of de vervorming dan niet toeneemt. Wanneer je dan de benodigde spanning en stroom, of piekstroom, hebt bepaald kun je de afweging maken of het op oplaadbare batterijen of gewone accu's kan.

Misschien kun je met 4 Li-Ion accu's in serie, 15 volt, zo een speaker een paar uur gebruiken op normaal audio (huiskamer) niveau.

Eens met OXO, daar ga je niet echt draagbaar plezier van hebben.

Dat ding werd ooit verkocht voor €859,-, mooi apparaat. Ik denk dat je er best nog wat voor kan krijgen en dan koop je bijvoorbeeld zo'n JBL Extreme 3 of Boombox 3 voor €200.

Directe antwoord op je vragen. In die Boombox 3 zit een 10Ah accu, waarschijnlijk 7,4 (2S) of 11,1 (3S) Lithium. Een review zegt:
binnen 5 uur leeg met het volume op 80%.

Zo'n accu+lader voor je Marantz gaat makkelijk naar de €150 en dan moet je alles nog netjes inbouwen en aansluitbaar maken (zeg weer €30 aan stekkertjes, pluggen zekeringen en kabels.) Én dan nog steeds hopen dat je het werkend krijgt en niet iets met een heel klein of groot rookwolkje naar de eeuwige stilte brengt :D

Zo eenvoudig zal het niet zijn er zitten ongetwijfeld opamps in die een +/- voeding willen.

Hallo beste , bedankt voor jullie snelle antwoorden. Ik weet genoeg. niet doen dus ;-) Het plan was om een aluminium koffer ( Halliburton) om te bouwen naar een geinige bluetooth speaker die dus op batterijen werkt en een redelijk tot goed geluid geeft. ( die redelijk luid kan gaan ;-)
Mocht iemand hier een mooie set voor kunnen samenstellen met onderdelen die ik zou moeten aanschaffen....ik houd me aanbevolen.
Voor nu wil ik jullie allemaal erg bedanken voor de aangeboden adviezen.
gr bert