Berny 73
Je bent nooit te oud om te leren.
Bauknecht wasmachine maakt vreemd geluid bij het centrifugeren.
Iemand een idee wat dit vreemde geluid kan veroorzaken?
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
ik heb geen verstand van wasmachines, maar ik zeg: Lagers.
Evt... de kuip is opgehangen met een paar veren zodatie wat bewegingsvrijheid heeft tijdens het centrifugeren. Soms breekt een veer of schiet ie los. Dan gaat dat rammelen tijdens het centrifugeren (zolang het er maar 1 is).
Berny 73
Ik heb al eerder Wasmachines gehad met een kapotte lager. Maar dat geluid was heel anders. Een veer zou eventueel wel kunnen. Ik heb dat zelf persoonlijk nog niet meegemaakt. Dus welk geluid een kapotte veer zou geven. Dat durf ik niet te zeggen.
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Heeft het geluid verband met het draaien vd trommel? Bv: het geluid versneld vertraagt mee met het toerental.
Dan zit het in ophanging (veren, schokdempers... Of balast, gewichten die los zitten of motor. Of rollagers dichtingen...
Maar is het onafhankelijk daarvan dan kan het de pomp zijn. Die kan ook veel lawaai maken. Bij rommel in de turbine/propeller of uitgesleten as. Het geluid gaat bij dit laatste dan afhankelijk zijn van temperatuur en zeepsop.
Draait de trommel nog recht in de machine TOV de manchet?? Bij slingering kan het trommelkruis gebroken zijn..
Berny 73
Op zaterdag 13 januari 2024 18:40:49 schreef EricN:
Heeft het geluid verband met het draaien vd trommel? Bv: het geluid versneld vertraagt mee met het toerental.
Dan zit het in ophanging (veren, schokdempers... Of balast, gewichten die los zitten of motor. Of rollagers dichtingen...Maar is het onafhankelijk daarvan dan kan het de pomp zijn. Die kan ook veel lawaai maken. Bij rommel in de turbine/propeller of uitgesleten as. Het geluid gaat bij dit laatste dan afhankelijk zijn van temperatuur en zeepsop.
Berny 73