Hallo,
Kwam op zolder mijn oude studenten TV-tje tegen. Wat een lieffie dus wil hem weer gaan gebruiken. Maar, inderdaad, heeft deze geen video/audio ingang. Ik zie modulators te koop voor weinig maar dat betekent dat inkomend video/audio eerst naar RF wordt gemoduleerd om dan in de TV weer tot video/audio te worden gedemoduleerd. Die omweg zou ik willen overslaan door in de TV het video/audio ingangssignaal op te pakken en op RCA pluggen of Scart plug naar buiten te brengen. Veel mooiere oplossing toch? Ik heb al gezocht naar het schema van deze TV maar wat ik vind is niet compleet en brengt mij niet verder. Heeft iemand een tip of dit schema? Zou mooi zijn.
rob040
Golden Member
Die heeft een CTX-E chassis aan boord.
Als je daar op zoekt vind je bij ElectroTanya een service manual.
https://elektrotanya.com/philips_14ct2206_chassis_ctx-e_si.pdf/downloa…
Mooi en nu compleet. Dat was me bij elektrotanya eerder niet gelukt. Eens kijken of ik hier zonder diepgaande kennis iets van kan maken.
Je kan hier een audio en video verbinding maken. Deze TV's hebben geen SCART en de 230V ligt met een poot aan het chassis. Dus wel even uitkijken. Als je er geen kaas van hebt gegeten is het veiliger een ouwe bak met SCART te kopen. Die hebben een mains isolated supply.
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (63%)]
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Even uitkijken, betekent hier dat je het toestel met een scheidingstrafo moet voeden.
Nog een tip: het zijn goed ontworpen en gebouwde toestellen, maar er zitten wel veel slechte solderingen in de voeding en lijneindtrap.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (45%)]
Gewoon met een modulatortje werken. Veel makkelijker en beter dan sloop en breekwerk en noodzaak netscheiding.
Scheelt wel iets in beeld kwaliteit, maar op zo'n klein scherm is dat nauwelijks merkbaar.
Hou er rekening mee dat je met de huidige breedbeeld TV een nog kleiner beeld krijgt met zwarte balken boven en onder.