Hoi, ik zoek het aansluitschema of een manual van een KF4000 pcb voor toegangscontrole voor vier deuren bij een appartementsgebouw.
Bij een vraag om een extra deurcontroller aan te sluiten wil iedereen ons een nieuw systeem verkopen. Dit systeem werkt echter nog perfect, en het kost ook een paar centen…
Er is op internet geen info over te vinden (ik vind het in ieder geval niet 
Heb je ook een grotere / vergrootbare foto ? Dit is zo'n "postzegel".
Hij lijkt op deze (Fabrikant : RISCO) :
https://www.sourcesecurity.com/risco-group-kf-r7-technical-details.htm…
Hier staat iets:
https://www.sourcesecurity.com/risco-group-kf-r7-technical-details.htm…
Er staat ook dat het systeem voor vier deuren is gemaakt. Een vijfde deur zal dan gewoon niet mogelijk zijn.
Dat je hierover niets kunt vinden zal een veiligheids- kwestie zijn. Het is een toegangscontrole systeem en de fabrikant zal niet willen dat iedereen weet hoe het werkt. En als het veroudert is, zul je waarschijnlijk ook geen ondersteuning of reparatie mogelijkheden kunnen hebben.
Er zal waarschijnlijk gewoon een nieuw systeem aangeschaft moeten worden dat aan de moderne veiligheids- eisen voldoet.
Bedankt, die had ik ook al gezien.
Ik zoek het aansluitschema hoe ik een extra controller aansluit op de klemmen, en eventueel of ik de dip switches moet veranderen ofzo…
op deze print zijn maar drie deuren aangesloten.
Er zijn in totaal twee van deze pcbs met elk vier deuren, dus er is nog één uitbreiding mogelijk.
Groeten
Op zaterdag 6 april 2024 20:23:09 schreef rontron:
Maar dat van die veiligheidskwestie kan ook natuurlijk…
Heb je de firma Risco al eens benaderd ?
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
tja als die besturingen tegen de 15-20 jaar lopen is er vaak amper nog iets van te vinden. afgelopen jaren al diverse toeganscontrole systemen vervangen, ook bij appartementen. vaak samen met de intercom voor 1 systeem wat beiden kan. de oude sleutelcontacten bij de voordeur slijten hard en als er een sleutel gestolen/ kwijt is dan kun je die gewoon uitprogrammeren bij een rfid systeem.
Ik zit in een gebouw met 130 appartementen, waar veel bewoners meer dan twee, soms vijf, Keyfobs hebben. Als die allemaal vervangen moeten worden om één deurcontrole bij te maken, vind ik wat gek…
Het is inderdaad al een ouder systeem, maar het werkt wel heel betrouwbaar.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
Op zaterdag 6 april 2024 21:57:18 schreef rontron:
Ik zit in een gebouw met 130 appartementen, waar veel bewoners meer dan twee, soms vijf, Keyfobs hebben. Als die allemaal vervangen moeten worden om één deurcontrole bij te maken, vind ik wat gek…
Het is inderdaad al een ouder systeem, maar het werkt wel heel betrouwbaar.
dat zijn best wat rfid tags idd, maar een paar deuren valt nog mee. heb wat jaren terug een systeem vervangen waar ook ongeveer zoveel woningen waren maar dan had je hoofd voordeur, 4x schuurgang en dat 8x en dan 120x de eigen voordeur met een rfid lezer. moesten overal nieuwe kabels in ( oude systeem was ip gebaseerd ) en dan nog was die hele klus van weken werk net zo duur als alleen de software van het oude systeem laten updaten. en dat systeem was een wekelijkse ellende met storingen..
je kunt wachten op reactie van de leverancier, maar dat gaat toch een unit extra worden ben ik bang als er max 4 deuren op 1 kast kunnen.
Zijn die tag's 125 kHz?
Of van die metalen "druppels"?
Bij standaard tags ( 125 kHz of 13 MC) kan je ook een ander merk interfaces nemen met behoud van de huidige tags, en die opnieuw inlezen.
Als de lezers wiegand ( dat is meestal de standaard) zijn kan je die ook vaak hergebruiken.
Misschien ten overvloede
Dit systeem kan maximaal 4 deuren sturen.
Het aantal pasjes/keyfobs/druppels is niet van belang.
Op zondag 7 april 2024 20:07:49 schreef Peter112:
Het aantal pasjes/keyfobs/druppels is niet van belang.
Wel als je ze moet vervangen.
Als je de sleutels met een ander systeem kan uitlezen dan kan bijvoorbeeld voorlopig twee systemen bijhouden. Hopelijk kan je wat handigs exporteren en importeren (al dan niet via de oude module of de bestellijsten/excelsheets die de huismeester keurig bijhoudt). In de toekomst breidt je het tweede systeem uit om alles te regelen.
Als dat importeren niet zo makkelijk gaat, kan je misschien een 'programmer' in de entree of hal van de bergingen hangen. Iedereen die de nieuwe deur wil gebruiken moet dan éénmalig even zijn sleutel aanbieden bij die programmer, daarna heeft deze persoon toegang tot de nieuwe deur. Na enkele dagen haal je de programmer weer weg. Bij diefstal of verlies haal je de sleutels uit beide systemen. Nieuwe sleutels moet je dan ook in beide systemen aanmelden.
Op maandag 8 april 2024 00:10:11 schreef K7Jz:
Als je de sleutels met een ander systeem kan uitlezen dan kan bijvoorbeeld voorlopig twee systemen bijhouden. Hopelijk kan je wat handigs exporteren en importeren (al dan niet via de oude module of de bestellijsten/excelsheets die de huismeester keurig bijhoudt). In de toekomst breidt je het tweede systeem uit om alles te regelen.Als dat importeren niet zo makkelijk gaat, kan je misschien een 'programmer' in de entree of hal van de bergingen hangen. Iedereen die de nieuwe deur wil gebruiken moet dan éénmalig even zijn sleutel aanbieden bij die programmer, daarna heeft deze persoon toegang tot de nieuwe deur. Na enkele dagen haal je de programmer weer weg. Bij diefstal of verlies haal je de sleutels uit beide systemen. Nieuwe sleutels moet je dan ook in beide systemen aanmelden.
Precies dat bedoelde ik ook.