hallo allemaal onze boretti oven die gecombineerd op gas en electriciteit werkt daarvan doet de linkse keuzeschakelaar niks meer
deze is bedoeld om de grote oven electrisch aan te zetten
de rechtse oven werkt wel gewoon
de digitale klok doet het ook
maar de controlelampjes van de grote oven gaan ook niet aan
op de schakelaar die uit 2 delen is opgebouwd staat nergens spanning op
alvast bedankt
ps ik ben heel beperkt electrisch onderlegt
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Meeste kans een thermische veiligheid (klixon) achteraan of de klok die niet op handbediend staat of stuk is.
Hallo dank je voor je snelle reactie
Klokje werkt gewoon en waar zit de thermische veiligheid? Is die bereikbaar vanaf boven ?
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
is de voeding van de oven een gewone stekker of is dat een perilex stekker voor fornuizen? in geval van de 2e kan er ook 1 zekering/ automaat uitliggen, waardoor de helft niet werkt.
EricN
"Klokje werkt" is geen referentie. Sluit het relais het contact? Dus, heb je het gemeten?
Achteraan open maken.
EricN
Leid ik daaruit af dat je geen technische kennis hebt en dat je niet met een meter overweg kan?
Je kan altijd bijleren maar dan gaan we moeten overgaan op hand en tand modus.
Wat al veel tijd spaart is eerst de basics overlopen:
1. Schroef de achterzijde open en zoek naar temperatuur veiligheden met bruin gebakken stekkertjes want dat komt veel voor. Google "klixon" en dan weet je wat je behoort te vinden.
2. Druk wat random op de kloktoetsen. En zeker 2 tegelijk niet vergeten. Zet wel de oven op. Moest er plots iets in gang gaan dan zie je direct reactie. Een klok die op "auto" staat is de meest voorkomende "fout". Je kan ook de handleiding raadplegen om de handbediende stand te activeren.
Als dat niet werkt gaat er noeste arbeid aan te pas komen. Alles nauwkeurig fotograferen zodat we aanwijzingen kunnen geven want de volgende stap is dan meten.
EricN
Deze bevestigd de statistische voorkomendheid waar ik naar verwijs:
https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/2510434#2510434
Oke bedankt vast ik ga nog wat met de klok proberen en ga hem morgen loshalen van de keuken zodat ik bij de achterkant kan
Hallo de oven uit de keuken gehaald en de achterkant gedemonteerd er zijn wel wat stekker van de voeding te heet geworden en ik heb de temperatuurbeveiligengen( bruine rondjes gewisseld van de ene naar de andere oven
Maar geen resultaat
EricN
Temperatuurbeveiligingen lijken ok. Niet verbrand. De aansluitkosten daarentegen, daar ga je werk aan hebben. Veel kans daar je probleem. Het is gans gesmolten
EricN