Nee helaas, ook met de (oranje) kaart van CD geen vrije ontvangst meer sinds het SD pakket gestopt is..

Dus voor de mensen die goedkoop willen blijft een DVB-T2 kastje over om NL TV te kunnen kijken. En ingeval van calamiteiten een regio zender die mensen op de hoogte houdt. Toevallig de sirene's gehad om 12.00 uur en ik zat in de buurt van zo'n mast op een parkeerplaats. Brr, schrok me de tering.

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (26%)]

Op dinsdag 30 april 2024 21:44:14 schreef bprosman:
[...]
Maar op 19.2 heb ik 82% signaalsterkte :S , zie foto openingspost.

De frequentie op je foto wijst erop dat het de BVN zender is.

Omdat de installatie een tijd niet gebruikt is moet je wellicht Smartcard heractiveren.
Zie punt 13 van https://m7cdn.io/canaldigitaal/downloads/klanten/handleiding-hd-starte…
"Heb je plotseling geen beeld meer? Stem dan de ontvanger af op de zender NPO 1 HD en laat de ontvanger gedurende een half uur op deze zender staan."

Even een (voorlopige) update. Toch maar besloten "een mannetje" te bellen, die is gekomen, heeft voor alle zekerheid de LNB vervangen, (was misschien niet nodig) de oude zat wel vocht in.

Conclusie was dat er in de loop der jaren bomen uitgegroeid waren in het "zicht" van de schotels. Dat verklaart misschien ook wel waarom de andere 2 schotels (van de camping zelf) vaak in storing vielen.

Deze namiddag is er iemand met een hoogwerker die de kijk-baan (meerdere bomen) aan het vrijmaken is.

Volgende week weet ik of het geholpen heeft (dan heb ik pas weer tijd om te kijken).

Opgelost. Zover het goede nieuws.
Het slechte nieuws is dat hij er maar even van heeft kunnen genieten.
Hij ligt inmiddels 2 weken in het ziekenhuis (84 jaar) zeer twijfelachtig of hij nog naar huis komt. ;(

Op zondag 2 juni 2024 12:44:34 schreef bprosman:
Opgelost. Zover het goede nieuws.
Het slechte nieuws is dat hij er maar even van heeft kunnen genieten.
Hij ligt inmiddels 2 weken in het ziekenhuis (84 jaar) zeer twijfelachtig of hij nog naar huis komt. ;(

Dat is niet best Bram..
Alle sterkte gewenst!

Op zondag 2 juni 2024 12:48:53 schreef revado:
[...]

Dat is niet best Bram..
Alle sterkte gewenst!

Dank !!

Okey, nu geconcentreerd op de andere patient...

Helaas gisteravond overleden :'(
Zou fijn zijn als de mods hier een slotje op zouden willen gooien.

Gecondoleerd en ja een slotje lijkt mij ook op zijn plaats om dit af te sluiten..