Hallo allemaal,
Ik heb een Beko DFN26320X2MM vaatwasser. Sinds kort maakt hij een raar geluid, de armen draaien niet meer maar het water wordt wel gepompt, verwarmd en afgepompt.
Weet iemand wat ik kan doen om dit probleem te verhelpen?
Zie hier een filmpje met geluid, alsof hij op gaat stijgen.
https://youtu.be/F5WIMrVNGVU?si=kFk5sKhb0lBiOtYp
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Een 50cc op circuit?
Nee, dat is een uitgesleten motoras. Volgende halte: differentieel springt uit.
Oplossing: nieuwe circulatiepomp aka motor.
EricN
In the rat race naar de aller goedkooopste vaatwasproductie is er collateral. Voor een appel en een ei kun je geen kwaliteitsontwerp verwachten. De meeste circulatiepompen sneuvelen wel bij residivisten en zwaargebruikers. In de defecte motoren vind ik 9/10 een berg zand terug. En bij die mensen kun je om de 6 maand terug op de deurbel drukken met wederom...een pomp...die dan terug vol zand zit. Silicaten uit weinig kwaliteitsvol poeder. In andere gevallen gaat het om toestellen die meer dan 1x daags op staan en in nog andere gevallen gaat het om turbines die vol rommel zit en dus via onbalans al rammelend vroegtijdig uitslijten. Maar 8j gaat zo'n pomp in het beste geval niet mee en is prijs gewijs ook niet wenselijk.
Zand, sja, dat komt ergens vandaan, Ik heb het ook aantal malen gezien en kont toch niet uit de gebruikte zepen??
EricN
in de meeste gevallen betreft het dreft gebruikers. Silicaten in de zeep ter zandstraling ipv de duurdere zeep.
De eerste malen grapte ik dat de driewielers er echt niet in mogen. (voor diegenen die de reclame v miele gezien hebben destijds) .
2008... Toen begon de zand miserie.
Voor wie het gemist heeft: https://m.youtube.com/watch?v=wbus7puLqrY
[Bericht gewijzigd door EricN op (52%)]
Gerard*
Statistics are like a bikini: What they show is suggestive, but what they hide is vital.
Wat een knalgoed idee van Dreft, ik zal mijn roestig tuingereedschap waar ik een zandstraler voor wilde kopen eens in de vaatwasser doen, met Dreft uiteraard. Welk witgoedmerk adviseert ook al weer Dreft?
Ik heb een vergelijkbaar probleem, machine pompt wel water, maar =begint niet met sproeien. Maakt kort een wat fluitend geluid en stopt dan weer. Om weer opnieuw te gaan pompen. Ik vermoed dat het programma detecteert dat het niet goed gaat en gewoon opnieuw begint. Maar ik heb in het verleden wel AEG's gerepareerd en vroeg me af of het - net als toen - niet ook gewoon de startcondensator kan zijn. Veel goedkoper dan de circulatiepomp vervangen..
Op woensdag 11 september 2024 20:40:36 schreef EricN:
Een 50cc op circuit?Nee, dat is een uitgesleten motoras. Volgende halte: differentieel springt uit.
Oplossing: nieuwe circulatiepomp aka motor.