Opabob
Met proberen ben ik getrouwd geraakt.
Onderstaande camera doet het niet meer.
Graag had ik een camera gevonden'mag beter en duurder zijn) welke kan aangesloten worden op deze 2,4 Ghz draadloze ontvanger.
met bijgevoegde eigenschappen:
Ik heb hier nog een camera liggen, welke misschien nog kan dienen:
met volgende eigenschappen:
Graag een antwoord en dank bij voorbaat.
Bovenste twee apparaten is een setje dat bij elkaar hoort.
De onderste is een Wifi camera. Daarbij kan je een computer met wifi of een netwerk met wifi als ontvanger kunnen gebruiken.
Ze zijn niet onderling uitwisselbaar.
Hoe weet je dat de camera stuk is? Het zou ook de ontvanger kunnen zijn wat er stuk is.
En wat is er stuk aan de camera? Misschien is hij nog wel te repareren.
Als je die tekst in Google Lens gooit komt dit oa. bovendrijven.
heb ook al veel cameras bekeken voor op wifi, maar het ergste is altijd dat daar één of ander buitenlands bedrijf de clouddiensten voorziet en dat wil ik helemaal niet. weinig cameras bieden de gewone beelden lokaal aan met een IP stream zonder verdere poespas
Op woensdag 1 januari 2025 08:11:22 schreef fcapri:
heb ook al veel cameras bekeken voor op wifi, maar het ergste is altijd dat daar één of ander buitenlands bedrijf de clouddiensten voorziet en dat wil ik helemaal niet. weinig cameras bieden de gewone beelden lokaal aan met een IP stream zonder verdere poespas
klopt , ik heb net van de week een set terug gestuurd , die was niet te benaderen of te bekijken via de pc , alleen met een app via cloud .
en om de app de downloaden en installeren moest veel te veel onnodige persoonlijke info ingevuld worden , onderanderen leeftijd gebruiker, lokatie,
email adres , telefoon nummer en meer van dat soort dingen .
ik wil gewoon een set die als er wat gebeurd alles opneemt en dat ik het later gewoon achter de pc kan bekijken zonder accounts te hoeven aan te maken .
Op dinsdag 31 december 2024 21:21:11 schreef harry64:
De bovenste twee lijken mij ook analoog.
zijn ze ook , bovendien onbeveiligd , iedereen met zo`n ontvangertje kan mee kijken.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
Op woensdag 1 januari 2025 10:08:28 schreef klaasy:
[...]
zijn ze ook , bovendien onbeveiligd , iedereen met zo`n ontvangertje kan mee kijken.
als je dan wel dichtbij staat ermee, want bereik is niet denderend doorgaans..
Op woensdag 1 januari 2025 08:11:22 schreef fcapri:
Cloud heb je helemaal niet nodig gewoon een SDCARD erin stoppen. Dan kan je overal ter wereld waar wifi en/of 4G is de beelden live bekijken. En de opgeslagen beelden ook.
Er zijn diverse platforms die dat aanbieden. Kruidvat gebruikt ook iets dergelijks onder licentie met een eigen app op iOS en Android. Ze hebben zowel vaste als draaibare modellen. Met geluid, microfoon, sirene, nightvision met IR LED's ect. ect.
Leuk spul en het kost geen drol. https://www.kruidvat.nl/kruidvat-smart-indoor-camera/p/6161237
Die draaibare camera is een goeie die volgt ook personen die langskomen. Maar met de app kan je hem ook zelf sturen. Sorry opabob voor de off topic bijdrage. Ik hoop dat je wat hebt aan het eerder geplaatste camera overzicht. Er zit vast wel een camera bij die geschikt is. En anders even bij een plaatselijke handelaar langsgaan. Een webshop heeft het voordeel dat je hem kan terugsturen als die cam niet bevalt. Heb je nightvision nodig?
Op woensdag 1 januari 2025 12:38:06 schreef RAAF12:
[...]Cloud heb je helemaal niet nodig gewoon een SDCARD erin stoppen. Dan kan je overal ter wereld waar wifi en/of 4G is de beelden live bekijken. En de opgeslagen beelden ook.
En dan poorten open zetten op je router naar die brol camera's...
Lijkt mij niet echt verstandig.
Opabob
Kan iemand mij een webshop geven waar ik mijn opgenoemde camera en ontvanger kan bestellen? Indien mogelijk met de bijhorende types.
Of iemand een ander idee van een niew systeem?
Op woensdag 1 januari 2025 12:55:40 schreef revado:
[...]En dan poorten open zetten op je router naar die brol camera's...
Lijkt mij niet echt verstandig.
Hackers zijn daar dol op i.d.d. Of nou ja, hackers... van die scriptkiddies met een portscanner en daarna een gescripte bruteforce.
Daarom hangen die van mij achter een aparte linuxbak router met gescheiden netwerksegment, detectie en maatregelen tegen dat soort ongein.
Op woensdag 1 januari 2025 12:38:06 schreef RAAF12:
[...]Cloud heb je helemaal niet nodig gewoon een SDCARD erin stoppen. Dan kan je overal ter wereld waar wifi en/of 4G is de beelden live bekijken. En de opgeslagen beelden ook.
Er zijn diverse platforms die dat aanbiedem. Kruidvat gebruikt ook iets dergelijks onder licentie met een eigen app op iOS en Android. Ze hebben zowel vaste als draaibare modellen. Met geluid, microfoon, sirene, nightvision met IR LED's ect. ect.
Leuk spul en het kost geen drol. https://www.kruidvat.nl/kruidvat-smart-indoor-camera/p/6161237
Die draaibare camera is een goeie die volgt ook personen die langskomen. Maar met de app kan je hem ook zelf sturen. Sorry opabob voor de off topic bijdrage. Ik hoop dat je wat hebt aan het eerder geplaatste camera overzicht. Er zit vast wel een camera bij die geschikt is. En anders even bij een plaatselijke handelaar langsgaan. Een webshop heeft het voordeel dat je hem kan terugsturen als die cam niet bevalt. Heb je nightvision
dat is net het probleem , of het nu via een cloud gaat of via een server van een een of ander bedrijf ( net als ring bv ) dat dat bedrijf heel veel info van je wil en krijgt bij gebruik van zo`n camera , bovendien als het bedrijf besluit te stoppen met de services en de stekker uit hun servers trekken , zijn en worden de camera`s gelijk onbuikbaar .
zeg niet dat dat niet gebeurt , ik noem zo maar even een voorbeeld
yamaha heeft een serie keyboards gemaakt de tyros 1 t/m 5 met de funtie musicfinder welke via en alleen met de software van yamaha werkt , na 2 jaar heeft yamaha besloten de stekker er uit te trekken , met als gevolg dat die funtie op de keyboards onbruikbaar werd
dat is net het probleem , of het nu via een cloud gaat of via een server van een een of ander bedrijf ( net als ring bv ) ....
De magische 'cloud' IS een server van een ander bedrijf.
Maar met lokale opslag heb je daar allemaal geen last van.
Opabob schrijft niet hoe hij die camera gebruikt, dus wellicht is opslag niet eens gewenst/nodig.
Op woensdag 1 januari 2025 18:18:17 schreef Sine:
[...]De magische 'cloud' IS een server van een ander bedrijf.
Opabob schrijft niet hoe hij die camera gebruikt, dus wellicht is opslag niet eens gewenst/nodig.
ik heb vorige week een camera set terug gestuurd die alleen via een app van de producent te benaderen is , er moet daarvoor een account voor aangemaakt worden , de video`s ervan zijn alleen te bekijken via de app die via de servers van de producent lopen .
een sd of hd plaatsen veranderd er niets aan .
alleen in het veel duurdere segment is het soms nog mogelijk zonder tussenkomst van een server van een producent je camera set volledig te benutten.
die producenten houden dure servers niet in de lucht vanwege klantvriendelijkheid of service naar de klant , ze hebben maar een doel en dat is data te vergaren
Dan kijk je echt op de verkeerde plaats. Er zijn camera's genoeg waar je een kaartje in kunt drukken en via een webinterface kunt benaderen.
En het gros daarvan doet ook nog eens ONVIF en heeft een direct benaderbare RTSP stream.
En die hoeven echt niet de hoofdprijs te kosten, hier ligt er eentje van drie tientjes die dat doet.
[Bericht gewijzigd door Sine op (18%)]
Klopt zoiets heb ik ook gewoon inpluggen (voeding wordt meegeleverd) ding begint te piepen eenmaal het ww ingeven van je wifi in de telefoon app en gaan. Hier meer
https://fwd.nl/smarthome/review-kruidvat-smart-home-verlichting-alarm-….
SD kaart erin als je beweging wil opslaan, dat kan permanent of 1 minuut na detectie.
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (12%)]
Op woensdag 1 januari 2025 19:11:16 schreef Sine:
Dan kijk je echt op de verkeerde plaats. Er zijn camera's genoeg waar je een kaartje in kunt drukken en via een webinterface kunt benaderen.En het gros daarvan doet ook nog eens ONVIF en heeft een direct benaderbare RTSP stream.
En die hoeven echt niet de hoofdprijs te kosten, hier ligt er eentje van drie tientjes die dat doet.
onvif is een protocol om camera`s te verbinden met bv nas of nvr recorders
die nvr recorders zijn just het probleem
vaak ondersteunen ze alleen ios of android en niet via windows
daarnaast is daar vaak een app voor nodig en daarmee begint het gedonder
Op woensdag 1 januari 2025 19:25:19 schreef klaasy:
[...]
vaak ondersteunen ze alleen ios of android en niet via windows
daarnaast is daar vaak een app voor nodig en daarmee begint het gedonder
Tuya cloontjes
Menu daarin wordt ook onvif genoemd.
In de link hierboven staat veel meer info. Hema, Kruidvat ect doen dit om mee te gaan in de domotica, met dezelfde app kan je ook lampen bedienen. De apps maken ze niet zelf volgens die site is het Tuya. Het leuke is dat die 360 graden camera mensen volgt. Werkt ook met nightvision, het zijn indoor cams dus voor het raam zetten of onder een afdak. Maar er zijn vast wel mensen die de cam met bescherming in weer en wind zetten.
Kruidvat app
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (14%)]
Op woensdag 1 januari 2025 19:25:19 schreef klaasy:
[...]
Ik zou niet weten waarom? ONVIF is universeel, dus je kunt zelfs zelf kiezen welke recorder je gebruikt. Daarnaast zijn er ook camera's die naar een FTP server of SMB share kunnen schrijven, oh, en naar het SD kaartje wat je IN de camera prikt, daarbij heb je helemaal geen nvr nodig.
Allemaal zonder tussenkomst van enige app of cloud.
Het gros van de camera's heeft overigens gewoon een webinterface op een vast IP, daar moet je dan wel zelf even naar graven
Veel van die camera's hebben ook een app, dat is dan om de setup voor de "leek" wat makkelijker te maken. Maar nodig heb je die niet.
En dan heb je uiteraard nog de amazon ring-achtigen die alles via de cloud doen. Vermijd als de plaag.
Op woensdag 1 januari 2025 19:32:23 schreef Sine:
[...]Ik zou niet weten waarom? ONVIF is universeel, dus je kunt zelfs zelf kiezen welke recorder je gebruikt. Daarnaast zijn er ook camera's die naar een FTP server of SMB share kunnen schrijven, oh, en naar het SD kaartje wat je IN de camera prikt, daarbij heb je helemaal geen nvr nodig.
Allemaal zonder tussenkomst van enige app of cloud.Het gros van de camera's heeft overigens gewoon een webinterface op een vast IP, daar moet je dan wel zelf even naar graven
Veel van die camera's hebben ook een app, dat is dan om de setup voor de "leek" wat makkelijker te maken. Maar nodig heb je die niet.En dan heb je uiteraard nog de amazon ring-achtigen die alles via de cloud doen. Vermijd als de plaag.
ho even een stap terug , ik heb het over een set bewakings camera`s met nvr , dus meerdere camera`s in een systeem warbij je meerder camera`s gelijktijdig kan bekijken , niet een enkele camera .
en niet over een klik aan /uit camera incluus app , waarvan je niet weet wat die aan data op de achtergrond verstuurd .
Opabob
Op woensdag 1 januari 2025 18:18:17 schreef Sine:
[...]De magische 'cloud' IS een server van een ander bedrijf.
De camera hangt op de binnenkant(zijkant) van de garagepoort en is dan draadloos verbonden met de R-708 DC8V 2,4 Ghz A/VReceiver, welke dan aangesloten is aan de 7" LCD monitor. Opslag of geheugen is dus niet nodig.
Een aangepaste camera met eventueel een ontvanger is dus hetgeen ik nodig heb.De garagepoort staat dus open als ik beeld en geluid wil hebben op de monitor.
Opabob
Ik heb nog steeds geen camera aangekocht of gevonden. Is er echt niemand die een verkoper weet voor deze mini-camera, welke werkt met de 2,4 Ghz ontvanger.Mini camera met aangepaste ontvanger kan eventueel ook, maar liefst de originele.
Dank u.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Op woensdag 1 januari 2025 21:16:31 schreef klaasy:
[...]
ho even een stap terug , ik heb het over een set bewakings camera`s met nvr , dus meerdere camera`s in een systeem warbij je meerder camera`s gelijktijdig kan bekijken , niet een enkele camera .
en niet over een klik aan /uit camera incluus app , waarvan je niet weet wat die aan data op de achtergrond verstuurd .
Met die Tuya (Kruidvat) app zijn de beelden van alle camera's ook tegelijk te zien. En op een grote telefoon in landscape mode is dat goed te bekijken. Of een tablet nog groter beeld. Wel Android of Apple...