Hallo
Mijn laptop aangeloten op lichtnet gaat na enkele seconden uit.
Waar kan de fout liggen?
Het is een HP
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Lastig te zeggen, want het kan heel veel oorzaken hebben
En zonder verdere info al helemaal lastig gokken.
Al eens getest zonder accu (alleen de adapter) of met een andere adapter?
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Type is wel handig...
Kunnen rotte elco's in de adapter zijn.
Is nu 't vierde apparaat: kans op toeval lijkt me heel erg klein... 
@Arco,
Al die apparaten staan ook niet in 1 huishouden 
Het is een HP
Die hebben gelukkig niet zoveel verschillende laptops gemaakt ... 
Zoals je aan de vragen merkt mag je originele vraag best wat meer info bevatten.
[Bericht gewijzigd door Sine op (14%)]
Dat idee heb ik ook al een tijdje.
Willen repareren voor anderen zonder kennis en apparatuur is geen goede combinatie 
Het CO-repaircafe ?
@Revado,
Oh er zijn 100% zeker "reparateurs" die voor een niet onaardig deel draaien op feedback vanuit dit forum. Die vallen ook meteen op, want die doen niet meer dan enkel vragen stellen.
Nu zeg ik niet dat de TS in die categorie valt, maar hij past wel binnen dat plaatje 
Op maandag 6 januari 2025 18:59:48 schreef Sine:
@Revado,
Oh er zijn 100% zeker "reparateurs" die voor een niet onaardig deel draaien op feedback vanuit dit forum. Die vallen ook meteen op, want die doen niet meer dan enkel vragen stellen.
Nu zeg ik niet dat de TS in die categorie valt, maar hij past wel binnen dat plaatje

IJzerhersteller
Een supertweeter heeft altijd 0% vervorming. In de meterkast heb ik audiofiele gouden zekeringen op de wasmachine groep. Eerst hoorde ik nauwelijks verschil. maar na 100 uur inspelen, FANTASTISCH!
Ik heb hetzelfde symptoom een paar jaar terug gehad bij mijn HP lappie daar was de accu gaar van.
Accu eruit gedonderd en hij kon wat jaartjes mee.
Roland11
Golden Member
Op maandag 6 januari 2025 21:35:04 schreef daandc:
Accu eruit gedonderd en hij kon wat jaartjes mee.
Zonder accu aan het net, of met een nieuwe accu erin?
Zonder accu met alleen nog aan de adapter. 
Accu was zo gaar dat ie niet wilde opstarten cq doorstarten.
[Bericht gewijzigd door daandc op (42%)]
Haal (indien mogelijk) de accu er eens uit en probeer dan nog eens op te starten.
Als het dan wel lukt is je accu kapot.
Een kapot backup batterijtje, vaak een in een seal met een draadje er aan, kan ook nog gekke dingen doen.
Roland11
Golden Member
Is jullie ervaring dat laptops in het algemeen ook werken met gedemonteerde accu? Dus als hij zonder accu aan het net hangt?
Zo ja, dan heb ik weer wat geleerd - goed om te weten bij het diagnosticeren.
Hunebedbouwer
De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?
Schakelt ie naar ook na een paar seconden weer aan? Dat heb ook eens gehad, een afgebroken nagel zat klem tussen de aan/uit knop en bleef ingedrukt staan.
De voeding hangt aan de stekker.
De accu links onder met de gele sticker.
[Bericht gewijzigd door maus0611 op (40%)]
nonius
set SCE to AUX.
Waar zit t voedings supplement?
'Voedingssupplement'? Daar verwacht ik eerder op een bodybuilder-forum over te lezen dan hier....
Een deel van de voeding zit ook op het mainboard, vaak in de buurt van de powerconnector. Daar zitten wat vermogensFETs, elco's en spoelen, en voedingsregelaar-IC's.
Maar ik zou eerst eens proberen op te starten met het geheugen en HDD en/of CD/DVD-drive e.d. verwijderd. Mogelijk dat één van deze sub-modules het probleem vormt. Zo heb ik in het verleden dit probleem gehad met geheugenkaarten.
Op maandag 6 januari 2025 23:57:51 schreef Hunebedbouwer:
Schakelt ie naar ook na een paar seconden weer aan? Dat heb ook eens gehad, een afgebroken nagel zat klem tussen de aan/uit knop en bleef ingedrukt staan.
nee blijft uit
Dit komt van een forum ik kan beamen dat dit kan helpen. Mijn exemplaar was DOA verklaard via de helldesk Ireland. Je kan het evt vertalen via Translate easy.
What you need to do is pull the back cover off and unplug both the main battery and the CMOS battery. You need to be very very careful removing the CMOS battery. Do not pull the battery out by the wires. I find it’s best to use a plastic pry tool of some form, whether it be a spudger, old credit card or some other thin semi-semi blunt plastic tool. If you rock the two sides back and forth then push out the connector down the center, it will come out. The CMOS battery looks like this: https://guide-images.cdn.ifixit.com/igi/rWTpWLLvSdZ36TQU.large
Once you have both batteries unplugged, hold the power button for 60 seconds. Yes, really, 60 seconds. Plug both batteries back in and plug in the charger, then attempt to turn the laptop on. If all went well, the CPU fan should spin over a few times before the machine finally boots back up. Put the cover back on and you’re done.
Source: I’ve been working in IT Support/Management with Dell as our main vendor for the last 12 years.
Maar dat de accu niet meer werkt na zoveel jaar is heel aannemelijk.
Op woensdag 8 januari 2025 09:46:10 schreef nonius:
[...]'Voedingssupplement'? Daar verwacht ik eerder op een bodybuilder-forum over te lezen dan hier....
Een deel van de voeding zit ook op het mainboard, vaak in de buurt van de powerconnector. Daar zitten wat vermogensFETs, elco's en spoelen, en voedingsregelaar-IC's.
Maar ik zou eerst eens proberen op te starten met het geheugen en HDD en/of CD/DVD-drive e.d. verwijderd. Mogelijk dat één van deze sub-modules het probleem vormt. Zo heb ik in het verleden dit probleem gehad met geheugenkaarten.
hahaha klopt voedingsdeel dan ben geen nederlander maar doe mijn best goed te schrijven.
zo leer ik iedere dag weer wat bij