Een fotootje (zomaar!)

Man,het is vakantie, opruimen die schuur zou ik zo zeggen!!
Ikzelf zit op de zolderkamer van ons huisje, best wel gezellig.
1 nadeel is wel de houten vloer die zo kraakt, en als er een componentje op de grond valt...gedoemd om in de gleuven tussen de planken v.d. vloer te sukkelen...
(heeft er trouwens iemand suggesties hoe ik dit zou kunnen verhelpen? Componentjes laten vallen doe ik zowiezo)
@ejpi15=>ruim die schuur gewoon op jong!

Sic vic passum, parra bellum

De schuur op ruimen dat heb ik wel eens geprobeerd maar dan nog kan ik mijn spullen niet kwijt omdat er ook nog oude verhuis dozen van 5 jaar terug staan die je nog steeds niet op geruimd hebben.

bIj mij in de schuur is het juist niet gezellig daarom ben ik er bijna nooit.
heb ook bijna gene plek om iets aan de muur te hangen en dat mag al niet.
Dus was ik van plan om van die grote houten platen te kopen die dan ervoor de zetten zodat ik een eigen hoekje heb zodat ook nieman dkan komen kijken wat ik doe.
Maar dat mog ook al weer niet.

Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt

OK,jij hebt dus zo'n paar ouders van het lastige type...protesteren zou ik zo zeggen ;-)
Weet je, praat er es goed over en maak ze didelijk dat je je eigen stekkie nodig hebt, want zo'n werkplek is nu eenmaal onmisbaar...zit er zelf 3a4 uur per dag op (en nu het vakantie is nog meer!)
VG!

Sic vic passum, parra bellum

Oke, zal ik eens doen.

nou ik zit ook wel vaak te werken aan elektronica maar zit door de weeks tog meer achter de pc.
ik heb nu vakantie werk en moet om 6 uur uit mijn bed ben pas weer om half 6 weer thuis.
Even de tv aan en dan ben ik net boven en dan eten.
Klaar met eten ga ik acher mijn pc. weer verder ja en voor je het weet ik het weer tijd om te gaan slapen.

Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt
Hugo Welther

Moderator

en als er een componentje op de grond valt...gedoemd om in de gleuven tussen de planken v.d. vloer te sukkelen...
(heeft er trouwens iemand suggesties hoe ik dit zou kunnen verhelpen? Componentjes laten vallen doe ik zowiezo)

Grote plaat hardboard onder je werktafel.
De betere kantoormeubelen zaak heeft ook transparante onderleg platen voor bureau's.
Deze zijn eigenlijk bedoeld om schade door stoelwielen aan tapijt te voorkomen maar zijn prima voor dit te gebruiken. Heb ook zo'n plaat liggen. (afm. 200 x 120 cm)
Bijkomend voordeel ze zijn redelijk soldeerbout bestendig en anti-statisch!

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Sine

Moderator

Op 3 juli 2005 07:55:30 schreef rob007:
[ .. knip .. ]

@Sine
Wat is jou locatie?

Op zolder, onder een schuin dak.

Of bedoel je geografisch ? dan zit ik in zuid limburg, niet ver van Sittard.

KT88

Overleden

Op 3 juli 2005 10:19:19 schreef ejpi15:
Mijn ouders hebben wel een groot huis.
Dus ook een grtoe werk plaats waar ik dus niet mag werken omdat het er altijd een zooi wordt inden ze.
heb ik eindelijk mijn werk plek dus zelf gemaakt een hoe van 2bij2.
En dan mag ik er niks maken dus GEEN tl tegen de flafond GEEN muziek en ga zo maar door.

Ik begrijp zulke ouders niet.
In plaats van dat ze blij zijn dat je een hobby hebt (en zelfs een *nuttige* hobby, die je een toekomst kan bieden), en niet over straat zwalkt en bushokjes sloopt......

Ze zouden het juist moeten aanmoedigen door middel van het beschikbaar stellen van een plekje waar je lekker je gang kan gaan.

Electronica kan een heel fijne hobby zijn, die je zelfs nog wat geld op kan leveren (repareren voor derden enz.), en is ook een goede basis voor een carriere in de toekomst.

Laat je ouders dit maar eens lezen!

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

jaa,

ik ga dit mijn ouders ook wel eens laten lezen, als ze tijd hebben,
want, mijn werkplaats ligt belange zo rommelig niet, als jullie, en noch zijn ze bezig dat ik moet opruimen... :s

maar jah, ik weet alles liggen, heb een werkplaats die groot genoeg is; en af en toe krijg ik van klanten spullen die ik uit elkaar kan halen; heb onlangs nog zo'n klein rekje gekregen, met allemaal schuifjes, vol met dingen zoals koelprofielen, KOELPASTA!!!!, condensatoren, weerstanden, regelbare, echt, heel mooi gerief voor mij, als beginneling!

dus jah, heb voordeel dat mijn ouders café hebben...

klein is fijn

Moderator

Bij deze dan ook maar twee plaatje van mijn buro:
http://home.tiscali.nl/frits_moring/fotos/buro1.JPG http://home.tiscali.nl/frits_moring/fotos/buro2.JPG
Klikbaar om de layout niet te verzieken.;)

Voor mij genoeg ruimte voor mijn kleine prutswerk.:P Er staan een paar potjes met onderdelen op de boekenplank naast de laptop, de meeste zitten in wijndoosjes in de kast. Voordeel van smd is dat het zeer weinig plek inneemt... Aan de rechterkant m'n twee soldeerstations waar ik zeer tevreden over ben. Op zolder heeft m'n vader nog een oude werkbank van m'n opa staan, daar kan ik met een heleboel gereedschap werken aan alle mechanische dingen.

Oei, ik zie nu dat de foto-kwaliteit beter kan, ik zal eens kijken of ik daar iets aan kan doen...

Hallo.

Ik zal ze dit zeker laten lezen.
klein is fijn :Wat is dat ding wat u op het linker plaatje boven dat groen matje heeft hangen?

Ik wil ook wel een werkplaats van ik wil dat werk later ook gaan doen zo iets dan,dus...

maar het liefst heb ik ook een werk plek binnen is altijd handig.
Want in de schuur is het koud enz. en ben ik niet bij mijn spullen want ik moet dan heel vaak op en neer lopen.

Spullen slopen doe ik ook het liefst en dan de spullen die ik er uit haal bewaren en voornmijn ouders is dat troep maar bij mij in de ogen is het bijna heilig om het zo maar te zeggen.

maar wat hebben jullie als op lossing dat als jullie iets nodig hebben en jullie hebben het niet?

Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt
klein is fijn

Moderator

Op 3 juli 2005 13:18:09 schreef ejpi15:
klein is fijn :Wat is dat ding wat u op het linker plaatje boven dat groen matje heeft hangen?

Dat is mijn soldeerdampafzuiger...

Tja, ik mag solderen van m'n ouders op m'n kamer, maar dan moest ik wel zo'n ding hebben... Uiteindelijk vind ik het wel prima, als ik smd aan het desolderen ben begint het anders toch aardig te stinken vanwege de lak en lijm die op de componenten zit.

maar wat hebben jullie als op lossing dat als jullie iets nodig hebben en jullie hebben het niet?

Dan trek ik mijn duikuitrusting aan en duik ik in de grote bak met oude printen.>:)

[Bericht gewijzigd door klein is fijn op zondag 3 juli 2005 13:39:34

Dat doe ik dan ook wel.
Maar dan zit er dat juist net niet op, en dat is het teken dat ik nog niet genoeg elektrinca heb en ik ehb al zo veel dat er niks meer bij kan.

Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt

Is het niet leuker om verder te gaan in dit topic? Daar staat al een hoop bij elkaar :)

If you want to succeed, double your failure rate.

Hier wat fotos van mijn werkplaatsje.
Gewone IKEA werktafel gehaald voor me PC's en een knutsel deel. Ik maak vaak digitale dingen dus is het erg handig dat me computer er pal naast staat (ook handig voor de nodige datasheets).

http://home.wanadoo.nl/b.bilos/hostables/workspace1.jpg
Dit is me electronisch werkdeel, meestal ziet het er zo uit, vind het irritant om me gereedschappen op te ruimen om het 10 minuten erna weer uit me stellage te pakken. Me ouders zeuren er wel af en toe om.
Tektronix in de hoek, zo nodig rij ik em eruit, staat op een verrijdbare cart. Vaker in de winter dan de zomer vanwege de warmte die hij produceert.

http://home.wanadoo.nl/b.bilos/hostables/workspace2.jpg
Werk PC met daarop circuits online ;).

http://home.wanadoo.nl/b.bilos/hostables/workspace3.jpg
Andere PC om dingen te testen of als server.

http://home.wanadoo.nl/b.bilos/hostables/workspace4.jpg
Stellage met deel van me componenten in potten. Gereedschappen hier en daar als ze niet op de werktafel liggen.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
rob007

Yarr, Matey!

Ja hoor ik heb er weer een paar fotootjes bij gezet!
Zin om ff te kijken?
http://www.mijnalbum.nl/Album=U73YTXQT

Je kunt ze trouwens ook gorter maken he?

@Sine wanneer ga jij dan een zendertje bouwen?
Of kunnen die gasten in Limburg dat niet?
Ik zie nu al wat je denk! Ja zeker ik daag je uit!
Alleen die zachte G daar kom je Limburg niet mee uit.
Misschien ook een KG ontvanger?
Ene @Sparks jij ook!
Jij zit daar rond om met ik weet niet hoeveel piraten rond om je heen.
Kom op jo timmer ook zo'n ding in elkaar?
Je doet toch al gevaarlijke dingen heb ik gezien, kan dit ook nog wel!
Jij ook een KG ontvanger? Of niet?

@ ejpi15-Erik
Heb je die foto's ook gezien?
Ik zag dat je modelvliegen ook wel wat vond!
En voor jou natuurlijk ook he bouwen kom op!
Wat was jou locatie?

En die militair? @de kolonel? En ook meneer @the-X en
@Jochem-s en ook meneer @Sqwant (Bart?)
Allemaal vreemde vogels hier!
Breda? Daar moeten ze natuurlijk nog zenders uitvinden!
(mag ik FF plagen?)(ook een leuk hokje zie ik!)
Voor jullie ook de vraagjes van hier boven?

Rob007.

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?
Tedde

AKA ripkip

HF blijft kriebelen !!

@ Rob007: ben een rasechte vlaming dus wat dacht je dan??
Nee,hou me nog niet echt bezig met HF,gaat me nog ietsje men petje te boven...
vel groetjes uit het zonnige vlaanderen!!

Sic vic passum, parra bellum

hej, ik zie dat julle vaak een AANTAL computers hebben staan. waarom?

(en wat is een goede smoes om te zorgen dat je je eigen pc voor dit soort toepassingen mag houden als je voor school een laptop hebt gekregen en zu nu eigelijk vinden dat je pc maar naar iemand anders in huis moet?)

+waar halen jullie het geld vandaan voor al die apparatuur?

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Hehe zo te zien ben ik niet de enigste wie wel eens een redelijke zooi in zijn werkplaats heeft :)
hier nog maar een fototje van een deel van mijn werkplaats toen ik bezig was met mijn sstc.

http://home.hccnet.nl/g.heus/zooi.jpg

edit:
even formaat aangepast

Ik houd inderdaad van model vliegen.
Ik heb er ook zelf eentje gemaakt wat heel wat werk kost.
mijn locatie is vlak bij denbosch of bedoelt u dat niet?

En ook ik kijk naar die foto's ja vindt ik wel interesant wat voor rommel andere maken.

ik doe wel eens wat maken van elektronica maa dan is het net van dat heb ik weer niet dan mag ik het weer niet kopen ja en dan doek ik hetniet meer te doe omdat ik er de dingen niet voor heb.

ik krijg de meeste apparatuur en daar ben ik dan ook zuinig op.
Ik heb het er ook overgehad.
Ik zeg van ik weet zeker dat het bij mij nog lang zo zo'n grote bende is al bij die mensen daar, dat geloofde hij niet dus zeg ik er staan foto's van op het net maar toen hoefde hij al niet meer te kijken.

Maar ze hebben duidelijk geen gevoel voor elektronica.

Kijk jullie hebben ook de spullen om te maken.
het enigste wat ooit gemaakt is mijn vliegtuig en wat kleine dingetjes maar niet een kompleet groot ding.

Ik ben ook niet zo ervaren als jullie.

heb wel eens een aardapel schieter proberen te maken dus met gas enzo dus een kleine riool buis van nog geen 40 cm met aan allebei de eiden een dop en daar dan weer een pijp p daar iets in kon en dan aan de andere kant gas spuiten in een gaatje en dan aan steken en dat doe ik nooit meer want in eens kaboem en toen was de buis weg.
maar dat heeft er niks mee te maken.

[Bericht gewijzigd door Lithium op zondag 3 juli 2005 20:33:16

Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt
KT88

Overleden

Op 3 juli 2005 20:28:46 schreef ejpi15:
heb wel eens een aardapel schieter proberen te maken dus met gas enzo dus een kleine riool buis van nog geen 40 cm met aan allebei de eiden een dop en daar dan weer een pijp p daar iets in kon en dan aan de andere kant gas spuiten in een gaatje en dan aan steken en dat doe ik nooit meer want in eens kaboem en toen was de buis weg.
maar dat heeft er niks mee te maken.

Dat zou er wel eens mee te maken kunnen hebben.....je ouders denken bij electronica ws. aan hoogspanning enzo, en aan klappen en ontploffingen.......

Zeg ze dat je uitsluitend met batterijen gaat werken en dat dat iha. geen kwaad kan ;-)

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

@rob007

Ja toe maar nog een project erbij..
Heb nog een grote tc in testfase
Ben met een vttc aan het voorbereiden
Ik heb nog een fm bug compleet in onderdelen liggen maar ben nog niet aan het in elkaar solderen toegekomen.
En dan ook nog korte golf erbij....
Ik heb inmiddels wel een 10 Kw buisje liggen dat op iets van rond de 300khz gaat zenden maar daar zul je alleen een hoop storing van ontvangen:P

Nee als ik al een kg zendertje moet gaan bouwen dan moet het wel super eenvoudig zijn en met de rommel die ik hier heb.
Even zo'n ik heb geen zin in tc knoeien laat me eens een zendertje in elkaar flansen want ik heb de onderdelen toch wel liggen
Ben wel bereid wat spulletjes te kopen Van die dingen die ergens anders niet in voorkomen zeg maar

mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....

Ik werk bijna altijd op 12 volt.
En dat weten ze maar ze vinden het niet zo erg als ik dat op 230 doe, maar ermogen geen stoppen springen al maakt dat niks uit.
maar dat is nog niet gebeurd.
maar die onploffing hebben ze niet eenz gezien of gehoord ik heb het alleen verteld.

Wat ik dan ook niet snap is dat de meeste trope van hun af komt van de verhuizing ik heb het overal liggen en zij maar in 1 schuur en wat maakt dat nou uit overal een klein beetje of een rote berg?

maar ik ga ze zeker overtuigen dat ik mijn eigen hoekje wil.

Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt

Op 3 juli 2005 20:28:46 schreef ejpi15:

ik krijg de meeste apparatuur en daar ben ik dan ook zuinig op.

hoe doe je dat? gewoon spul van anderen krijgen? kan je dat kunstje ook aan mij leren? :P :)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
KT88

Overleden

Op 3 juli 2005 20:54:39 schreef ejpi15:... maar ermogen geen stoppen springen al maakt dat niks uit.

Maak dan een werkplekje met een eigen automaat die iets lichter is dan de huisautomaat (bijv. 10A tegenover 16A).
Op die manier kun je nog eens een sluiting maken zonder dat iemand het hoeft te merken.

Wat ik dan ook niet snap is dat de meeste trope van hun af komt van de verhuizing ik heb het overal liggen en zij maar in 1 schuur en wat maakt dat nou uit overal een klein beetje of een rote berg?
maar ik ga ze zeker overtuigen dat ik mijn eigen hoekje wil.

Vertel ze er dan ook bij dat je je eigen troep beperkt zal houden tot je eigen werkplekje, dat moest ik vroeger thuis ook van mijn ouders.

Ik heb nu de mazzel dat mijn vrouw het niet zo'n probleem vindt, alleen ziet ze graag de huiskamer vrij van apparaten zonder kast.
Dat inspireert mij dan weer om mijn versterkers enz. mooi af te werken ;-)

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -