wel ik had zo gedacht he als we nu eens meer categorieen maakte : zoals
nieuwelingen in de elektronica
schakelingen van op de site
gereedschap
etsen
en .....

dit zou het makkelijker maken want nu zijn alle themas eigenlijk iets te ruim ..... bedoel daarmee dat je bij 1 onderwerp nog over 101 dingen kan praten

en zou ook graag weten welke schakelingen werken en welke niet ... altijd fijn om te weten he want ben al eens met een :( :( :( achter mijn soldeerbureau gekropen na alles 7x na te kijken , meten en dan te ondekken dat het waarschijnlijk het schema is :s (denk hier bv aan de knipperled en timer )[werken mss wel maar niet bij mij:)]

en jah voor de rest is de site beestig goed , goeie informatie en krijg alles wat ik nodig heb hier dus jah ... moet niet naar andere site gaan om iets te vinden want CO has it all :D

oh en weetje wat geinig zou zijn een chat hier of een newsgroup :D

Bedankt voor je advies.

Om nou meer secties toe te voegen aan het forum: Het maakt het alleen wat onduidelijker naar mijn mening, voorlopig is het zoals het nu is prima.

Dat van die schakelingen ben ik met je eens, een soort van keurmerk zou wel makkelijk zijn.

een chat heeft wat mij betreft een wat negatieve invloed op het doel van dit forum:

Stel, je hebt nu een vraag. Je post hem hier, en je krijgt antwoord, vaak wel meer dan één. Dit is makkelijk voor mensen die met hetzelfde probleem zitten als jou, wat je dus nu krijgt is dat mensen niet een nieuw topic openen maar jou topic gebruiken voor het oplossen van hun probleem (op die paar na natuurlijk die te lui zijn om de zoekmachine te gebruiken)

Wat je gaat krijgen als je een vraag stelt op de chat: het blijft nergens "vast" staan. de kans dat iemand 2 uur later de met bijvoorbeeld dezelfde vraag komt is erg groot. het forum zal dan ook minder gebruikt gaan worden, zonde van alle moeite dus. Zo bereiken we dus ook een veel kleinere doelgroep.

ik hoop dat je de essentie een beetje snapt van mijn pleidooi ;)

jah snap het :)
had het zo nog niet bekeken eigenlijk :)
een categorie erbij zou ik graag hebben voor mensen zoals mij , vraagjes die echt voor beginners zijn , bv 1ste project enzow .....

van deze site heb ik alleen maar de potgrondmeter , leugendetector , geleidingstester gemaakt ,en die werkte alleen die potgrond meter geeft een kortsluiting op het bordje en dat kan ff dampen als je nie oplet :)

maar heb hier nog onderdelen voor die multivibrator en transistor tester en kan zijn dat ik die nog deze week maak :d

ps ik kreeg timer en knipperled niet gemaakt dus wie heeft die wel gemaakt .....? dan weet ik als ik de fout heb gemaakt of het schema :)

Wanneer ik op het forum ben kijk ik meestal niet per categorie. Ik klik meestal direct op het "meer" knopje, dan zie ik netjes de laatste nieuwtjes. Vind ik veel makkelijker dan in elk deel te zoeken.
Aan de andere kant gebruik ik de categorien meestal gewoon als info om te zien over wat het onderwerp soms gaat...

Hallo terrorfeary,

De timer werkt ik heb hem op een testbord gemaakt en op print werkte allerbij in 1 keer dus het schema is goed.

Bedoel je met knipperled het knipperlicht bij de groep lichteffecten? die ga ik wel even maken op een testbordje en dan zie ik het snel genoeg als deze wel of niet werkt.

[Bericht gewijzigd door rjmulder op ]

Ik mis op deze site alleen een chat room is veel leuker met zn alle lekker snel chatte maarja das mijn mening :)

chatroom niet doen, het forum word dan minder gebruikt en ik geloof niet, dat je als je hier chatten doet, dat mensen dan ook echt vragen gaan stellen over elektronica, als je wilt chatten, ga dan maar naar chat sites, die zijn er duizenden.

Op 10 januari 2003 23:15:04 schreef sille:
Wanneer ik op het forum ben kijk ik meestal niet per categorie. Ik klik meestal direct op het "meer" knopje, dan zie ik netjes de laatste nieuwtjes. Vind ik veel makkelijker dan in elk deel te zoeken.
Aan de andere kant gebruik ik de categorien meestal gewoon als info om te zien over wat het onderwerp soms gaat...

zo doe ik het ook :P

ja bedoel het knipperlicht

Op 10 januari 2003 21:48:03 schreef terrorfeary:
en zou ook graag weten welke schakelingen werken en welke niet ... altijd fijn om te weten he want ben al eens met een :( :( :( achter mijn soldeerbureau gekropen na alles 7x na te kijken , meten en dan te ondekken dat het waarschijnlijk het schema is :s (denk hier bv aan de knipperled en timer )[werken mss wel maar niet bij mij:)]

Dit lijkt me ook een goed idee, de meeste schakelingen werken wel, maar toch is het handig om zeker te zijn dat een schakeling echt werkt. Misschien kan er een vakje onder de schakeling waar commentaar kan gepost worden.

Op 11 januari 2003 12:41:03 schreef Thomas:

[...]

Dit lijkt me ook een goed idee, de meeste schakelingen werken wel, maar toch is het handig om zeker te zijn dat een schakeling echt werkt. Misschien kan er een vakje onder de schakeling waar commentaar kan gepost worden.

hier ben ik het ook mee eens :)

nog een ideetje;

Plaats bij die schakelingen eens woordje uitleg van HOE de schakeling werkt. Vooral voor beginners is dit leuk, dan leer je er nog iets mee. Werkt de schakeling niet, kan je misschien aan de hand van de uitleg de fout vinden.

Op 11 januari 2003 17:54:11 schreef sven:
nog een ideetje;

Plaats bij die schakelingen eens woordje uitleg van HOE de schakeling werkt. Vooral voor beginners is dit leuk, dan leer je er nog iets mee. Werkt de schakeling niet, kan je misschien aan de hand van de uitleg de fout vinden.

toppie idee vind ik (ben zelf beginner :))

off-topic suggesties:
is het ook mogelijk om van alle gebruikers de namen te zien van degene die op dat moment ook op het forum zitten?
zou wel leuk zijn

ferrorfeary ik heb het knipperlicht even gemaakt op een testbordje en die werkt ook dus het schema is goed.

Op 11 januari 2003 21:12:57 schreef rjmulder:
ferrorfeary ik heb het knipperlicht even gemaakt op een testbordje en die werkt ook dus het schema is goed.

Idem hier

Precies, heb eigenlijk nog geen schema gebouwd die NIET werkten :D die hier van de site komen

OK dat kan maar maar als je iets bouwd en de schakeling doet het niet en je zoekt en kunt niets vinden, dan kan ik mij goed voorstellen dat je gaat twijvellen als het aan het schema licht of als je zelf iets niet goed hebt gedaan.

Op 11 januari 2003 12:41:03 schreef Thomas:

Wij hebben op de planning staan dat we iets bij de schakelingen gaan toevoegen. Hoe staat nog niet vast. Misschien in de vrom van een cijfer dat je kunt geven of idd een commentaar veld.

Op 11 januari 2003 17:54:11 schreef sven:

Eerst staat het bovenstaande in de planning. Misschien komt er daarna ook nog een uitleg bij. Maar misschien kan dat al worden gedaan door bezoekers die commentaar geven op een schakeling. :)

Op 11 januari 2003 19:33:40 schreef Wikke:
off-topic suggesties:
is het ook mogelijk om van alle gebruikers de namen te zien van degene die op dat moment ook op het forum zitten?
zou wel leuk zijn

Momenteel is het nog niet mogelijk. Wij moeten dat dan gaan programmeren en in het forum integreren. Er is al eerder over gepraat in een vorig topic over het wel of niet toevoegen van die functie. Op dit moment zien we nog niet zo heel erg de functionaliteit er van in en dus heeft het momenteel nog niet zo'n hoge prioriteit maar misschien dat we wel een poll gaan houden om de interesse hiervoor te pollen bij onze bezoekers.

Op 11 januari 2003 21:42:09 schreef Antoine:
Precies, heb eigenlijk nog geen schema gebouwd die NIET werkten :D die hier van de site komen

Kijk zo iemand zochten we nog voor de PR, haha. :) (geintje hoor)

Ik zou maar 1 nieuw forumcategorie toevoegen en dat is:
-projecten

dus niet de vaak gestelde vraagjes over kleine probleempjes binnen een schakeling of een stukje electronica.
Het projecten deel zou enkel zijn voor grotere dingen zoals van ontwerp tot eindproduct met de nodige uitleg en foto's (hiebij denk ik aan de zelfgemaakte lichtbakken met LCD schermen en andere toeters en bellen)

dus niet problemen binnen het project worden hier besproken ( daar dient het nu bestaande forum voor) maar een soort van "dit is mijn idee, zo doe ik het en zo is het geworden, je kan nu vragen stellen en comentaar geven" forum.

net een ideetje :)

Op 12 januari 2003 18:02:39 schreef Koen Van Vlaenderen:
Ik zou maar 1 nieuw forumcategorie toevoegen en dat is:
-projecten

dus niet de vaak gestelde vraagjes over kleine probleempjes binnen een schakeling of een stukje electronica.
Het projecten deel zou enkel zijn voor grotere dingen zoals van ontwerp tot eindproduct met de nodige uitleg en foto's (hiebij denk ik aan de zelfgemaakte lichtbakken met LCD schermen en andere toeters en bellen)

dus niet problemen binnen het project worden hier besproken ( daar dient het nu bestaande forum voor) maar een soort van "dit is mijn idee, zo doe ik het en zo is het geworden, je kan nu vragen stellen en comentaar geven" forum.

net een ideetje :)

[fluistermode] psst, idee had ik dus ookal opgeoffert, resultaat zien we misschien ooit nog wel eens [/luistermode]

;)