Martijn Berntsen
pe4mb
nou, ik ben van plan een robot te bouwen, het liefst op rupsbanden, maar weet iemand waar ik tandwielen, rupsbanden of kettingen voor tandwielen vandaan haal?
ik weet dat dit niet helemaal in dit forum past maar ook weer een beetje wel.
mvg martijn berntsen
Op di 05-03-2002 20:10:45 schreef Martijn Berntsen:
nou, ik ben van plan een robot te bouwen, het liefst op rupsbanden, maar weet iemand waar ik tandwielen, rupsbanden of kettingen voor tandwielen vandaan haal?ik weet dat dit niet helemaal in dit forum past maar ook weer een beetje wel.
mvg martijn berntsen
Ik wete niet wat je er mee gata doen, maar als je plannen hebt om aan robotWars mee te gaan doen, dan raad ik je aan om eens te kijken of de rubsbanden ook van ketting gemaakt kunnen worden.
(robot van mij http://www.circuitsonline.net/info/artikelen/dar_robot.php)
maar wat is het doel, is lego... wat echt heel handig is.... te slecht, en heb je al wel eens aan een versnellingsbakje van een brommer uitelkaar halen gedacht ?? (HEb ik eventueel ook nog)
Op di 05-03-2002 20:57:48 schreef Diamon:
[...]
Ik wete niet wat je er mee gata doen, maar als je plannen hebt om aan robotWars mee te gaan doen, dan raad ik je aan om eens te kijken of de rubsbanden ook van ketting gemaakt kunnen worden.
Leuk idee, kijk eens bij Konings aandrijftechniek. een grote verdeler van kettingen ed. . Maar besef wel even dat kettingen van metaal zijn en dus bijna geen grip hebben op een glad oppervlak als er niet voldoende gewicht is. En dan moet je redelijk zwaar worden. Bekleed een ketting dus wel met vlakke stukken metaal op de schakels en leg daarop rubber als je een beetje grip wilt hebben. Ja het slijt, maar dat is nhil bij lagere snelheden. Hoop dat je even laat weten wat voor robot het wordt, want ik ben ook wel benieuwd.
Groetjes
Sven
Groetjes
Erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
gaat iedereen nou inees met robot beginenn hahaha voor robot wars? ik was er al een tijdje mee bezig en nu hoor ik ineens bergen die er ook net mee beginnen of willen beginnen ik zal je alvast zeggen voordat je een robot begint te maken begin dan eerst aan een speedcontroller dit is het lastigste van de hele robot
hmm ik kan niet meedoen, maar vindt het leuk om te kijken en ben altijd bereid te helpen. Bij ons op school is men er met werktuigbouw en elektor ook mee bezig. Maar hoe meer zielen, hoe meer vreugd toch??
Erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
Op di 05-03-2002 22:46:43 schreef High met henk:
hmm ik kan niet meedoen, maar vindt het leuk om te kijken en ben altijd bereid te helpen. Bij ons op school is men er met werktuigbouw en elektor ook mee bezig. Maar hoe meer zielen, hoe meer vreugd toch??
iemand ook een icq of msn adres???? zou ik al heel blij mee wezen
Martijn Berntsen
pe4mb
E-mail (msn ook) : VisualPenguin@hotmail.com
bedankt voor al jullie reacties, als jullie tips of ideeen hebben om de motoren aan te sturen zou dat heel handig zijn.
ik ben inderdaad van plan mee te doen aan robotwars (engelse het liefst) maar ik weet nog niet of mij dat gaat lukken. want er zijn heel wat richtlijnen en eisen waar zo'n robot aan moet voldoen. is er trouwens iemand lid van robotwars, zo ja, mag ik dan een kopie van de eisen of richtlijnen?
Martijn
Erik
Op wo 06-03-2002 08:26:09 schreef Martijn Berntsen:
E-mail (msn ook) : VisualPenguin@hotmail.combedankt voor al jullie reacties, als jullie tips of ideeen hebben om de motoren aan te sturen zou dat heel handig zijn.
ik ben inderdaad van plan mee te doen aan robotwars (engelse het liefst) maar ik weet nog niet of mij dat gaat lukken. want er zijn heel wat richtlijnen en eisen waar zo'n robot aan moet voldoen. is er trouwens iemand lid van robotwars, zo ja, mag ik dan een kopie van de eisen of richtlijnen?
Martijn
ik heb ze wel maar ik zou je aanraden om eerst aan de nederlandse mee te doen die robots zijn niet zo heel moeilijk om te verslaan maar als je ziet dat ze in engenland razor hebben die heeft een soort drukmechanisme die een kracht van 3000kg kan zetten als je dat op je robotje zet heb je grote kans dattie kapot is:) ik wil ook gaan meedoen ik wil welles effe met je chatten over robotwars
Erik
Martijn Berntsen
pe4mb
ik ben vooral 's middags online dus dan zie ik je wel.
heb je dan de nederlandse regels? zou je ze dan willen sturen??
martijn
Ik ben marco jorritsma, en ik bouw samen met Martijn een robot (altans dat proberen we), we zijn van plan 'm Glimk te noemen, voor de niet-friezen dat betekent lach. naar het e-mail adres kunnen antwoorden en ga zo maar door gestuurd worden,
Team Glimk
Ideetje
Hoi hoi
mensen, altijd handig de sport (want dat si het toch) is in grote opkomst onder ons als technici. Mijn idee is nu:
Maak een sectie waar alle regels te lezen zijn op dez site. waaronder het moet vallen laat ik het team maar esluiten, maar ik weet 100% zeker dat deze vragen vaker gesteld gan worden. Neem bijvoorbeeld de nederlandse regels, den engelse en de amerikaanse. Als er meer bijkomen moet dat uiteraard aangevuld worden, maar zo heb j en direct overzicht
Robotica vereist natuurlijk werktuigbouwkunde, elektrotechnisch inzicht in alle richtingen enzow. dus om hierover ideeen uit te wisselen lijkt me het minimale.
Groetjes
Sven
Erik
hier alvast de nederlandse:
Per jaar veranderd er niet zo veel dus het meeste wat je moet weten staat hierin.
1 aan vulling op de regels:
Waarschijnlijk mogen walkers in 2002 maar 100 kilo
Wegen .. Helaas voor de walkers
Algemene beschrijving
Robot Wars is een competitie waarin radiografisch bestuurbare robots om vernietiging en overleving strijden. De scheppers van deze mechanische “atleten” nemen het tegen elkaar op waarbij ze gebruik maken van een combinatie van intelligentie, kracht en vaardigheid.
Gewichtsklassen
4.5 - 11.5 Kg. Vedergewicht
11.6 - 22.5 Kg. Lichtgewicht
22.6 - 45.5 Kg. Middengewicht
45.6 - 100 Kg. Zwaargewicht
(De robots kunnen voor of na elke wedstrijd gewogen worden)
Afmetingen heavyweights
maximaal 2 meter bij 1,4 meter. hoogte maakt niet uit.
Face - Off wedstrijd
Robots nemen het een tegen een tegen elkaar op, binnen bovengenoemde gewichtsklassen. Winnaars gaan door eliminatierondes totdat de laatste twee strijden voor het Face - Off kampioenschap. Elke wedstrijd mag maximaal 5 minuten duren.
Jurering
1. Robots winnen door het "immobiel" maken van een opponent binnen de 5 minuten tijdslimiet. Een robot die beschadigd raakt, niet goed meer functioneert of vast komt te zitten in een gedeelte van de arena en hierdoor niet in staat is om te bewegen voor 30 seconden aaneen wordt als "immobiel" gezien.
2. Als na 5 minuten wedstrijd beide robots nog mobiel zijn, zal de winnaar door het publiek worden gekozen aan de hand van drie criteria: schade, agressie en controle.
3. Robots mogen niet winnen door het vastzetten van hun opponenten. Als een robot vast wordt gezet, wordt de agressor door de scheidsrechters gevraagd om los te laten. Robots die een strategie gebruiken van "pakken" en "vasthouden" voordat ze hun wapens gebruiken krijgen een minuut voordat ze los moeten laten. Als beide robots duidelijk vastzitten in een "dodelijke omhelzing", wordt de wedstrijd stilgelegd om ze uit elkaar te halen en dan wordt de wedstrijd weer hervat.
Gemengde wedstrijd
Een gevecht dat vrij is voor alle robots die naar aanleiding van hun gewichtklasse de strijd met elkaar aanbinden. De laatste die mobiel blijft, wordt uitgeroepen tot winnaar. Elke wedstrijd duurt 5 minuten.
Jurering
Zie Face - Off wedstrijd, behalve dat elke robot die na 5 minuten nog mobiel is gehergroepeerd wordt met andere "overlevenden" om met hun te strijden totdat er nog maar een robot overblijft in elke gewichtsklasse.
Diskwalificatie
In zowel de Face - Off wedstrijd als de Gemengde wedstrijd mogen de scheidsrechters eerst waarschuwen en vervolgens diskwalificeren bij een geval van "extreme ontwijking". Robots op benen
Als een stimulans mogen gebeende robots strijd leveren in een gewichtsklasse die beneden hun eigen gewichtsklasse ligt. Zwaargewicht robots met benen mogen tot 160 kg. Wegen. De aandrijving mag elektrisch, op brandstof, pneumatisch of hydraulisch zijn.
Cluster robots
Het is robots toegestaan om de arena te betreden als een unit, zich opdelen in meer dan een unit en verder opereren als een team. Echter, als een van de mobile segmenten wordt geïmmobiliseerd verliest het hele cluster.
Veiligheidsvoorschriften
1. Robots worden geïnspecteerd op veiligheid en betrouwbaarheid voordat ze wordt toegestaan om mee te doen. Degelijke constructie en bediening zijn verplicht. Kettingen, bladen, armen, pinnen en al de andere mechanische componenten en wapens moeten sterk en veilig zijn.
2. Er moet een gemakkelijk toegankelijke aan/uit knop zijn.
3. Alle explosieven, corrosiemiddelen, vlammen, rookmiddelen en vuurwerk zijn verboden.
4. Losse projectielen inclusief vuurwapens, en munitie zijn verboden. Vastgebonden projectielen mogen, als ze uitgebouwd zijn, niet langer zijn dan 240 centimeter (gemeten van de vloer van de arena verticaal tot het einde van het projectiel).
5. Zicht en wijs lasers zijn toegestaan tot 3 mw. Elke laser die hier buiten valt is verboden.
6. Hoge druk gas is gelimiteerd tot 1000 psi.
7. Hoge druk gastanks en kleppen moeten beschermd zijn tegen doorboren of scheuren.
8. Hydraulische druk is toegestaan tot 3000 psi.
9. Loodzuur accu’s zijn verboden.
10. Isolatie is verplicht voor alle blootliggende kabels die verbonden zijn met de motorkracht batterijen.
11. Bladen van gehard staal die kunnen verbrijzelen zijn verboden.
12. Als de robot scherpe punten of snijranden heeft, moet het naar de wedstrijd komen met makkelijk aan te brengen beschermende hoezen.
Brandstof
13. De brandstof capaciteit is beperkt tot 226.8 gram of 6 minuten looptijd, welke er minder is. Brandstof en opslag zullen strikt gecontroleerd worden.
14. Brandstof tanks moeten beschermd zijn tegen doorboren of scheuren.
15. Alle brandstofleidingen moeten veilig verbonden zijn aan elke kant. De brandstofleiding moet een metalen bedekking hebben. Bovendien moeten ze ondersteund zijn om de kans op breken tijdens de gevechten te voorkomen.
16. Brandstof aangedreven motoren moeten een veer op de smoorklep hebben zodat als de servo loslaat of uitvalt, de motor teruggaat naar neutraal (of liever nog uitslaat).
17. Robots worden gewogen met brandstof, CO2 of liquide benodigd en toegestaan.
Algemene restricties
Het volgende is een lijst van materialen en praktijken die verboden zijn.
1. Alle vormen van radio storingen
2. Alle elektronische wapens, stun-guns, hitte geweren of ijzeren Tesla windingen, etc.
3. Alle liquide en gasvormige wapens zoals water, lijm, plakband, schuim, halon, etc.
4. Alle fiber wapens en constructies zoals touw, doek, netten etc. Deze restrictie is niet van toepassing op fiber dat verwerkt zit in geharde materialen zoals fiberglas, etc.
5. Elke fysieke tussenkomst tussen de deelnemers. Dit is inclusief obstructie van de gezichtslijn en het vernielen van de materialen.
6. Vliegende robots zijn niet toegestaan (alles dat gebruik maakt van vleugels of lifts). Echter, zwevende robots die gebruik maken van elektrische motoren zijn toegestaan.
7. Tijd voor het repareren, heropladen, aanpassen, etc. tussen wedstrijden is beperkt.
8.Deelnemers moeten in staat zijn hun robot snel en veilig van en naar de arena te transporteren.
Technische eisen
1. Om radiostoringen te voorkomen is het aangeraden om PCM (Pulse Code Modulation) radio’s te gebruiken. FM is acceptabel, maar in het bijzonder voor zwaargewichten niet aangeraden. Het gebruik van AM radio's voor vedergewichten en lichtgewichten is toegestaan, maar wordt ontmoedigd.
2. Het wordt aangeraden dat deelnemers ten minste twee sets zenders/ontvangers bij de hand hebben. Voor het geval de frequentie onverenigbaar is. Ontvangers in robots zouden makkelijk toegankelijk moeten zijn om te vervangen of te repareren.
3. Batterijen en andere componenten die aandacht behoeven zouden makkelijk toegankelijk moeten zijn om te vervangen of te repareren.
Gelimiteerd aantal deelnames
Het aantal robots dat mag meedoen tijdens het evenement is beperkt. ROBOTWARS, LLC zal een aantal plaatsen reserveren voor willekeurige deelnemers, sommige van deze kunnen gereserveerd worden voor deelnemers van eerdere jaren. Deelnemers mogen met een robot per gewichtsklasse meedoen, hoewel aanpassingen binnen de regels toegestaan zijn tussen de wedstrijden. Elke robot moet zijn eigen dedicated drive platform hebben
Opmerkingen
Als u een robot wilt tentoonstellen of demonstreren die niet gekwalificeerd is voor competitie neem dan contact op met ROBOTWARS, LLC Alle regels en richtlijnen zijn aan verandering onderhevig. Deelnemers die zich niet aan de regels en handleidingen richtlijnen houden kunnen gediskwalificeerd worden. Sinds 1994 mogen robots meedoen die gebruik maken van vloeibare brandstof zoals diesel en benzine voor zowel de motoren als de wapens. Hoewel het percentage van dergelijke deelnemers altijd klein is gebleven, dragen de rook en het lawaai bij aan de opwinding en het plezier. Dit jaar laten we dergelijke robots weer meedoen, mits ze voldoen aan de reglementen zoals beschreven in punt 13 tot en met 17. Als robots worden gevraagd voor een live optreden of voor public relations doeleinden, zullen de individuele inkomsten statuten van toepassing zijn en diesel aangedreven robots kunnen geweigerd worden deel te nemen.
Erik
de regels van battle bots kon ik niet kopieren aangezien deze in pdf formaat was maar ik heb het wel adres:
http://www.battlebots.com/download/BattleBots_Tech_Regs_v1.0.pdf
Erik
en hier de duitse:
Erik
en hier de americaanse: LET OP DEZE REGELS ZIJN VAN 1999
Remember, building & operating robots is potentially dangerous. If you aren't over 18, get an adult involved NOW. Contact the Robot Wars club for a complete set of rules & approval before starting construction.
4. ROBOT DESIGN
Robots and any personnel or team members appearing with them in the TV Programme are not permitted to display any company or product names, logos or colors. Team names may not include references to product or company names. Your robot must not be designed to resemble any commercial product. We reserve the right either to disqualify any robot or to require appropriate changes to be made to the appearance of any robot for any reason including, but not limited to, objections made by any broadcaster of the TV Programme to the appearance of a robot.
Robots should be designed, constructed and operated with extreme care at all times, using materials and equipment which comply with all applicable UK legislation and regulation including all applicable British Safety Standards.
5. GAME DESIGN
5.1 Each episode of the TV Programme will feature at least 6 starting robots. The competing robots will be grouped at our sole discretion in order to ensure maximum drama, competition and entertainment for viewers at home. The aim of each team is to guide their robot through a series of elimination rounds at the end of which the surviving robots will face each other in combat in "the Arena". The competitive structure of live events will feature robots engaging in combat over a series of knockout rounds within each weight classification.
5.2 Face-off: Robots compete on a one-to-one basis within weight classifications as paired in our sole discretion or as dictated by previous elimination rounds. Contestants win by immobilizing their opponent Each match is timed at 5 minutes. Contestants must actively engage in combat.
Winners are determined as follows:
a) By rendering their opponent immobile within the 5 minute time limit. Any robot that is unable to move for thirty (30) continuous seconds shall be considered "immobile".
b) If after 5 minutes of combat both robots are still mobile the winner will be chosen by official Robot Wars judges based upon a points system which will take into account four factors: damage, aggression, control and style. Of these four factors damage and aggression will be the primary criteria for determining the winner
c)If, following an allocation of points by the judges under (b) above, there is a draw between the competing robots, the audience will choose the winner by the strength of their applause. The audience applause will be based upon the same criteria as set out in (b) above (i.e. damage, aggression, control and style).
d) Robots may not win by pinning their opponents to the Arena surface. If a robot becomes pinned, the Robot Wars judges will require the aggressor to release the pinned robot. Robots employing a strategy of "grab and hold" before using their weapons to attack their opponent will be given one minute before being required to disengage their opponent. If, in the opinion of the Robot Wars judges, both robots are clearly locked in a "deadly embrace" the match will be stopped and judged up to the point the match was suspended or the five minute time limit will be suspended whilst the robots are separated; once separated, the match will resume for the remainder of the five minute time limit.
5.3 Melee: This game is a free-for-all fight among three or more robots that are randomly grouped within each weight classification, grouped in our sole discretion or grouped as dictated by previous elimination rounds. The last one to remain mobile will be declared the winner of this event. Each match is timed at 5 minutes. Judging will be as for the Face-off (see 5.2 above).
5.4 Disqualification: in both Face-off and Melee events, the Robot Wars judges may first warn and, later, if necessary, disqualify robots for excessive evasion.
5.5 Cluster Bots: Robots are allowed to enter the arena as a single unit and separate into more than one unit and act as a team. However if any one mobile segment become immobile the entire cluster loses. Cluster Bots may only compete in Face-Off matches due to the potential for radio conflict in Melee events
5.6 We reserve the right, at any time and in our sole discretion, to change or add additional Terms and Conditions to the game design.
5.7 The decision of the Robot Wars judges shall be final.
6. WEIGHT CLASSIFICATIONS FOR FACE-OFF AND MELEE
1. 5-25 lbs Featherweight Class up to 11.4 Kg
2. 25-50 lbs Lightweight Class up 11.4 Kg to 22.7 Kg
3. 50-100 lbs Middleweight Class 22.7 Kg to 45.4 Kg
4. 100-175 lbs. Heavyweight Class 45.4 Kg to 79.4 Kg
You and the other contestants are entitled to enter only one weight class per robot. Please note that Robot Wars the TV programme will feature mainly heavyweight robots.
Legged (walking robots) will be permitted to enter the weight class immediately below their official weight or weigh up to 300 lbs in the Heavyweight class. Interchangeable elements of your robot, such as weapons, must not change the weight class of your robot During weigh-ins, the heaviest configuration of your robot will dictate the weight class in which your robots will compete.
7. POWER
Electric, fuel, pneumatic or hydraulic.
8. SAFETY RESTRICTIONS
8.1 Easily accessible on/off switch. - ie: the switch must be accessible without the removal of panels.
8.2 All explosives, corrosives and flames are prohibited. Pyrotechnics of a non-offensive nature may be allowed at our sole discretion Should you wish to use pyrotechnics please seek our advice first.
8.3 Untethered projectiles are prohibited. Tethered projectiles may not exceed 8 feet in length as measured from the center of the robot to the end of the projectile.
8.4 Sighting pointing lasers are allowed up to 1 mw - Class 2 laser. Any laser above 1 mw is prohibited.
8.5 Compressed gas is limited to 1000 psi and a Safety Conformity Certificate must be provided for all tanks/cylinders.
8.6 Compressed gas tanks and valves must be protected from puncture or rupture.
8.7 Hydraulic pressure is limited to 3000 psi.
8.8 Fuel capacity limited to the lesser of 8 oz. (227 milliliters) or 6 minutes operating time.
8.9 Fuel tanks must be adequately protected from puncture or rupture.
8.10 All fuel lines must be safely wired at each end. Fuel lines must not be exposed, must not have a metallic cover and must be well supported in order to minimise the chance of breaking during competition.
8.11 Fuel engines must have a return spring on the throttle so that if the servo becomes disconnected (or fails) the engine returns to idle speed or shuts off altogether.
8.12 Middle and Heavyweight robots must include a radio control fail safe system in the event of loss of radio signal.
8.13 Batteries must not generate more than 36 volts DC or 50 volts AC
8.14 Wet-cell Batteries are prohibited.
8.15 Insulation is required on all exposed wires and terminals connected to the motor power batteries
8.16 Hardened blades that may shatter are prohibited.
8.17 If your robot has sharp points or cutting edges, you should provide easily installed covers protecting those areas during transport and storage.
8.18 Robots will be inspected for safety and reliability before being allowed to compete. Our Guidelines for safety require sound construction and operation. This means that tethers, blades, arms, levers and all other mechanical parts and weaponry must be strong and secure.
8.19 We reserve the right, at any time and in our sole discretion, to make changes or Additional Terms and Conditions to the safety requirements, rules and regulations.
8.20 We reserve the right to disqualify your robot(s) at any time is, in our sole opinion, we determine that your robot is unsafe and would or may cause damage including, but not limited to, damage to other contestants or participants in the TV programme, to members of the public and others attending the TV programme, to the studio/location or to television equipment.
9. GENERAL RESTRICTIONS
9.1 The following is a list of materials and practices that are prohibited:
9.1.1 All forms of radio jamming
9.1.2 All electronic weaponry (stun-guns, tesla coils, heat-guns, capacitor discharges, irons, etc.)
9.1.3 All liquid weaponry such as water, glue (including tape), expandable foam liquefied gasses etc.
9.1.4 All physical interference between drivers during competition. This includes obstruction of line of sight, destruction of equipment, interference with transmitters and sabotage of equipment and opposing robots at any time.
9.1.5 Flying Robots (anything that makes use of an exposed airfoil for lift, eg. helicopter). However, Floating Robots utilising electric motors are permitted, (e.g. hovercraft).
9.2 Time allowed for robot repair, adjustments, etc. between rounds matches will be limited.
9.3 Competitors must be able to transport the robots to and from the areas of competition quickly and safely.
10. TECHNICAL REQUIREMENTS AND RECOMMENDATIONS
Radio frequencies: only the legal band of 40 MHz is allowed for use in Robot Wars. Use of other or illegal radio frequencies may result in disqualification. Please note that 35 MHz, although a hobby band, is restricted for flying radio controlled models and must not be used. 27 MHz may be allowed at our discretion, but it is not recommended - please seek our advice.
Competitors must have at least two transmitter/receiver crystals on hand. receivers inside robots should be accessible and easy to change or replace.
Batteries and other components that are likely to require attention should be easily accessible.
Robots are allowed to have interchangeable components such as weapons, providing they can be removed and added in a reasonable time and the central chassis of the robot remains unchanged.
11. PIT AREA
Work tables and appropriate power will be provided. Competitors must provide their own tools, spare parts, batteries, fuel etc. Further safety guidelines for the pit area and staging procedures for competition will be distributed at a later date and you agree to be bound by and comply with these procedures at all times.
13. GENERAL
13.12 You agree that you will not enter your robot (or any other robot of a similar design or construction) in any live and/or televised event, competition or production similar to or competing with Robot Wars anywhere throughout the world prior to transmission of the TV programme in the UK (whether terrestrial (Analogue or Digital), cable or satellite) or any live event deemed by Mentorn Barraclough Carey Productions Ltd to be in competition with Robot Wars.
Bedankt voor alle regels he, nu weten we tenminste waar we ons aan moeten houden. Trouwens als jullie nog andere interesante dingen hebben zet ze er gerust op!We zijn nu bezig wat 3d modelen, bouwtekeningen te maken zodra ze af zijn zetten we ze hier wel neer ofzo.
marco
hey martijn/marco
welke gewichtsklasse gaan jullie eigenlijk meedoen??
en hebben jullie al tekeningen of andere uitwerkingen waaraan ik de opzet kan zien van wat jullie willen maken??
zet ze hier maar op (of laat ze op school zien natuurlijk
P)
greetsz
Wouter (sorry van die overbodige bouwtekeningen vraag ik had marco's comment te laat gelezen
)
robots
Zoiets lijkt mij ook wel leuk, maar dan echt een robot en geen afstands bestuurbare wagen, dus als er een voorwerp naderd dat hij zich bv verdedigd
Erik
Op do 07-03-2002 15:01:08 schreef Termelator:
Zoiets lijkt mij ook wel leuk, maar dan echt een robot en geen afstands bestuurbare wagen, dus als er een voorwerp naderd dat hij zich bv verdedigd
groot gelijk ze zeggen wel robot wars aleen ze kunnen het beter bepanserde en gewapende bestuurbare bakken noemen
en inderdaad ze willen ook een autonome wedstrijd gaan maken zoiets als termelator zij en btw marco wat is je msn of icq adres?? ik heb je andere vriend al in de lijst staan nu jij nog.
Groeten Erik
Martijn Berntsen
pe4mb
marco heeft geen msn volgens mij. ze hebben internet via de telefoon, maar op school kijkt hij wel eens.
martijn
(ik ben met tekeningen bezig)
Ik had wel Msn maar mijn e-mail adres is weer eens verlopen, ik zal wel weer even een nieuwe aanvragen, vaak online zijn zal ik niet want we hebben modem (hoe vaak ik ook zeur we krijgen maar geen kabel). ik post mijn msn adres binnenkort wel effe.
Marco
Op do 07-03-2002 19:59:35 schreef Marco, Team Glimk:
Ik had wel Msn maar mijn e-mail adres is weer eens verlopen, ik zal wel weer even een nieuwe aanvragen, vaak online zijn zal ik niet want we hebben modem (hoe vaak ik ook zeur we krijgen maar geen kabel). ik post mijn msn adres binnenkort wel effe.Marco
dan moet je zolang inetten totdat kabel goedkoper is dat helpt
maar wie heeft er zin in een èchte war robot te maken (zonder war is misschien leuker
)