Software library

Is het niet misschien iets om stukjes software voor µC's te plaatsen op CO, net zoiets als "Schakelingen"? Software die voor iedereen te gebruiken is. Deze zou je dan kunnen soorteren op µC, taal en/of applicatie. Microchip geeft ook van dit soort stukjes (application notes), maar dit zijn meer stukjes om te leren hoe het werkt ofzo.

Ik ben de laatste tijd zelf een beetje standaard stukjes in assembly aan het schrijven die ik zo in een progje kan plakken. Ik heb een stukje geschreven om makkelijk tabellen te lezen. En heb een stukje I2C gedoe bewerkt, wat zonder interrupts, usart of wat dan ook werkt (zo simpel mogelijk dus).

Als je dit soort stukjes code beschikbaar stelt lijkt het me dat mensen dan eerder met µC's beginnen of niet. Ook kun je dan vergelijken hoe anderen het gedaan hebben. Maar dan moet je natuurlijk geen complete programma's plaatsen, dit maakt het weer onoverzichtelijk denk ik.

hmm, ik zal alvast even iets verklappen:

ik heb zelf een kleine lib met zelfgeschreven copy and paste asm sources voor de PIC18f452, welke inmiddels wel in het forum zijn geplaatst.
maar ik wou er idd nog wel een sectie voor maken, maar hoe en wat precies moeten we nog onderzoeken.
maar dit is door prive redenen uitgesteld.

IF you can't convince them, then confuse them!

Dit lijkt me een zéér goed idee.

Maar dan wel ook voor de AVR's :-)

Willie Worteltje heeft ook een aantal macro's op zijn site staan, kan ze nu even niet vinden. http://home.versatel.nl/edithenwilliam/william.htm

Nieuwe afkorting een idee? --> CMIIR = Correct Me If I'm Rong
JoWi

Special Member

Ik zou gewoon op www.piclist.com kijken voor de ultieme verzameling snippets.

Ignorance is bliss

Zeker leuk idee, kleine brokkies code om even iets vanaf te kijken. Hopelijk dan ingedeeld per processor en taal.

Assembler en C voor AVR, PIC, 8051, verilog en VHDL voor FPGA's en CPLD's.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Dit is hopelijk een oplossing naar zaken van hoe moet ik dit en dat op welke manier en zal zeker bijdragen tot de kwaliteit mijn inziens.

Ik weet niet of dit haalbaar is. Maar misschien is het mogelijk om het dan op 1 manier op CO te zetten, zodat je het niet eens hoeft te bewerken.

Er is een discussie aan de gang of je nou wel of geen schaduw register moet gebruiken bij een pic.
Deze registers geef je een naam. Het zou handig zijn als je deze namen in elk stukje code gelijk houdt, om het extra makkelijk te maken voor beginners. Zo hoef je niet al die namen en variabelen te veranderen om het te laten voldoen aan jou programmatje. Als je dan dus 3 stukjes code hebt gebruikt, dan is het niet zo dat je drie verschillende schaduw registers hebt ;). Of is dit makkelijker op te lossen?

Op 30 november 2005 16:43:03 schreef Squant:
Zeker leuk idee, kleine brokkies code om even iets vanaf te kijken. Hopelijk dan ingedeeld per processor en taal.

Assembler en C voor AVR, PIC, 8051, verilog en VHDL voor FPGA's en CPLD's.

hmm, als je begint met lijsten, zet dan ook de Z80, de 6809, de 68HC11, de 68HC12 enz. erbij, ook die processortjes worden in hobbiesfeer nog wel eens gebruikt. (door mij bijv.) ;-)

misschien kan er eerst een lijst opgesteld worden met routines die eventueel door gebruikers kan aangeleverd worden en dan kijken of het genoeg oplevert.

indien er een library komt is het misschien ook gemakkelijker indien gebruikers een vraag hebben om een speciaal stukje code te laten schrijven door andere gebruikers indien gewenst.

ik zie dit wel zitten voor de AVR groep

[Bericht gewijzigd door shortcircuit op woensdag 30 november 2005 18:19:43

Op 30 november 2005 18:01:09 schreef DC2PCC:
[...]
hmm, als je begint met lijsten, zet dan ook de Z80, de 6809, de 68HC11, de 68HC12 enz. erbij, ook die processortjes worden in hobbiesfeer nog wel eens gebruikt. (door mij bijv.) ;-)

Nou gewoon per snippet zeggen voor welke processor het is en welk onderwerp (HF, interfacing, wiskundige routines). Dus kun je zelf kiezen wat je wil dus 8051 Z80 8088 of wat je ook gebruikt. Misschien ook de zoekmachine daar doorheen laten neuzen?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."