Beetje onoverzichtelijk

Op circuitsonline word het forum veel gebruikt, ik vind alleen niet altijd goed.

Zo wordt in één discussie soms nog een vraag gesteld die weinig met die discussie te maken heeft... is het dan niet slimmer om daar een nieuwe discussie voor te open..

Ik hoop dat iedereen snapt wat ik bedoel !!
(UITERAARD VIND IK CIRCUITSONLINE NOG ALTIJD SUPER !!)

corne heeft gelijk vind ik en ook dat sommige mensen (over de etsbak bijvoorbeeld) daar werden 3 topics voor geopend over bijna allemaal dezelfde vraag

en vaker updates zou ook geen slecht idee zijn en ik heb genoeg schema's om op te sturen dus... of jullie moeten mij de toestemming geven om eens in de week bijvoorbeeld een paar schema's te kunnen uploaden

[Bericht gewijzigd door Erik op zaterdag 23 maart 2002 13:35:19

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
High met Henk

Special Member

Op za 23-03-2002 13:32:58 schreef Erik:
corne heeft gelijk vind ik en ook dat sommige mensen (over de etsbak bijvoorbeeld) daar werden 3 topics voor geopend over bijna allemaal dezelfde vraag

en vaker updates zou ook geen slecht idee zijn en ik heb genoeg schema's om op te sturen dus... of jullie moeten mij de toestemming geven om eens in de week bijvoorbeeld een paar schema's te kunnen uploaden

Strak plan om inderdaad wat vaker te updaten.
misschien is het mogelijk (wet niet of iemand plekkie over heeft op een servertje) om ergens een FTP sectie te maken om schakelingen te posten en die dan eventueel dus na testen pas definitief op de site te plaatsen. zo heb je ook meteen een onderscheid tussen de mensen die dus alleen bouwen en dus altijd willen dat het werkt en de mensen die ok willen experimenteren en aanpassen in (bedachtte) schakelingen van anderen.

Groetjes

Sven

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Kan jullie inderdaad alleen maar gelijk geven... want zelf de eenvoudigste dubbele led knipper staat er niet op...

ik heb een ftp server vrij op mijn hd ik zou graag deze wel willen delen mijn computer staat eigenlijk dag en nacht aan dus dat zou geen probleem moeten worden ik weet niet wat de crew ervan zegt maar ik vind het een strak plan want 1 keer in de maand is toch eigenlijk wat weinig vind ik newsbrief 1 keer in de maand das wel ok maar schakelingen 1 keer in de maand vind ik toch wat weinig 1 keer in de week of 1 keer in de 2 weken vind ik wat beter ik heb dus een heleboel schema's (stuk of 650,zonder inet schema's erbij) dus daar valt een heleboel wel van te uploaden

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
High met Henk

Special Member

Heb zelf ook nog wel het nodige liggen uit wat oudere boeken. Maar mailen tja, neem er de tijd niet voor vreemd genoeg voor uploaden wel, dus tja daarom ook het verzoek, maar zou tof zijn als er iets FTP-erigs komt. zelf zit ik met IS Dat Nodig???? (ISDN dus) dus ik kan het niet doen, want wordt red. prijzig. Zal weleens wat schema's scannen of overtekenen als ik beetje meer tijd heeft.

Groetjes

Sven

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op za 23-03-2002 15:14:57 schreef High met henk:
Heb zelf ook nog wel het nodige liggen uit wat oudere boeken. Maar mailen tja, neem er de tijd niet voor vreemd genoeg voor uploaden wel, dus tja daarom ook het verzoek, maar zou tof zijn als er iets FTP-erigs komt. zelf zit ik met IS Dat Nodig???? (ISDN dus) dus ik kan het niet doen, want wordt red. prijzig. Zal weleens wat schema's scannen of overtekenen als ik beetje meer tijd heeft.

Groetjes

Sven

kijk als je al die dingen nou inscant in monochrome bmp's dan is een schema hooguit iets van 100kb

als je nou 10 schema's opstuurt das 1mb en je hebt een connectie van stel 5 kb per sec

dat is 2 seconden iets meer als 3 minuten uploaden dat is lijkt mij niet zoveel

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

misschien beter in GIF of JPEG dan neemt het nog minder ruimte in

Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.

Op za 23-03-2002 15:36:20 schreef Thomas:
misschien beter in GIF of JPEG dan neemt het nog minder ruimte in

een half a4'tje is nog geen 30kb das eigenlijk niet de moeite waard :)

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.
High met Henk

Special Member

ehh probleem is niet de grootte, maar de leesbaarheid:P
vindt gescand niet zow heel erg duidelijk vergeet niet het zijn OUDE en dus VERGEELDE boeken.
dus tja. overtekenen is nogal veel werk dus wat de tijd toelaat

Groetjes

Sven

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op za 23-03-2002 20:05:51 schreef High met henk:
ehh probleem is niet de grootte, maar de leesbaarheid:P
vindt gescand niet zow heel erg duidelijk vergeet niet het zijn OUDE en dus VERGEELDE boeken.
dus tja. overtekenen is nogal veel werk dus wat de tijd toelaat

Groetjes

Sven

een in kleur gescande a4 pagina in jpg op 200% is iets van 200 a 300kb bij mij dus dat zou eventueel ook nog kunnen

[Bericht gewijzigd door Erik op zaterdag 23 maart 2002 21:06:21

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
High met Henk

Special Member

Op za 23-03-2002 20:09:14 schreef Erik:

[...]

een in kleur gescande a4 pagina in jpg op 200% is iets van 200 a 300kb bij mij dus dat zou eventueel ook nog kunnen

ehh Erik, als het vergeeld is kun je het nog niet lezen. dus de grootte doesn't matter. het gaat mij puur om leesbaarheid.

Groetjes

Sven

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

maar over het uploaden van schema's, een soort uploadmap is mischien een idee.
ik heb het eens ergens gezien.

als iedereen de schema's met het zelfde programma tekent (mits mogelijk en niet te veel moeite) blijft het ook nog heel overzichtelijk en duidelijk.

want je hebt ook site's met schema's die allerlei verschillende soorten tekeningen hebben, dat is soms best onoverzichtelijk.

(maar verder is dit een duidelijke, handige site met behulpzame mensen)

Martijn

pe4mb

Op za 23-03-2002 21:38:57 schreef Martijn Berntsen:
maar over het uploaden van schema's, een soort uploadmap is mischien een idee.
ik heb het eens ergens gezien.

als iedereen de schema's met het zelfde programma tekent (mits mogelijk en niet te veel moeite) blijft het ook nog heel overzichtelijk en duidelijk.

want je hebt ook site's met schema's die allerlei verschillende soorten tekeningen hebben, dat is soms best onoverzichtelijk.

(maar verder is dit een duidelijke, handige site met behulpzame mensen)

Martijn

alleen bij het programma wat ze hier gebruik zit een licensie (crack werkt niet)dus het lijkt mij dan geschikt dat ze 1 of 2 mensen dit proggie geven en dat die de ingestuurde dingen dan na tekenen.jullie kunnen mijn server wel gebruiken als upload map

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

Op za 23-03-2002 13:23:13 schreef Corné:
Uiteraard vind ik Circuitsonline nog altijd super!!

Op za 23-03-2002 21:38:57 schreef Martijn Berntsen:
maar verder is dit een duidelijke, handige site met behulpzame mensen

Dit horen we graag, bedankt allen.

Om jullie even te vertellen wat wij er van denken.
Die upload map is een goed idee. Het probleem echter is dat die map niet zo gemakkelijk bij ons te plaatsen is. Maar Erik heeft al aangeboden een plekje te hebben dus dat is weer mooi meegenomen.

Naar aanleiding van dit topic zijn we in vergadering over de kwestie "uploadmap met schema's". Wij houden jullie op de hoogte van de stand van zaken.

Tot die tijd zou het mooi zijn als de mensen die al schema's hebben deze in een gif of jpeg formaat kunnen zetten zodat het weinig ruimte inneemt. Maar zoals in dit topic als is gezegt moet de leesbaarheid er niet onder lijden.
Mailen van schema's kan altijd. Stuur jullie schema's naar een van de teamleden.

[list]
[*]Bastiaan: bastiaan@circuitsonline.net
[*]Jeroen : webmaster@circuitsonline.net
[*]Hugo : hugo@circuitsonline.net
[/list]

[Bericht gewijzigd door Bastiaan op zaterdag 23 maart 2002 22:54:56

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Jeroen

Moderator

Binnenkort wordt de manier van updaten ook veranderd, de updates gaan dan niet langer via mij, zodat de updates wat vlugger op de site kunnen komen (ik heb het ook vrij druk).

Hiervoor moet wel nog het een en ander geprogrammeerd worden, dus dat kan een aantal weken duren.

En wat het forum betreft: we zullen ook wat forumregels gaan opstellen en wat vaker modereren en wat topics dichtgooien ofzo.

Voor de rest zie de reply van Bas :-)

[Bericht gewijzigd door Jeroen op zaterdag 23 maart 2002 22:50:17

Diamon

Golden Member

Mmmmmmmmmm, zou het dan ook een idee kunnen zijn, dat de geregistreerde gebruikers een account krijgen op de FTP server.
Op deze manier kunnen we dingen oploaden, en kunnen de mod's op de accounts kijken voor schema's enzo.
Anders raken meelaccounts enzo snel vol, en alle mod's kunnen bij de bestanden komen en is dus in het bezit van de schema's.

Op za 23-03-2002 23:09:16 schreef Diamon:
Mmmmmmmmmm, zou het dan ook een idee kunnen zijn, dat de geregistreerde gebruikers een account krijgen op de FTP server.
Op deze manier kunnen we dingen oploaden, en kunnen de mod's op de accounts kijken voor schema's enzo.
Anders raken meelaccounts enzo snel vol, en alle mod's kunnen bij de bestanden komen en is dus in het bezit van de schema's.

ik weet niet of jeroen ook icq of msn heeft als hij mij dan even zou kunnen mailen of bij icq of msn adden:

msn:helsinga@hotmail.com
icq:31971575
e-mail:gswwarlord@freemail.nl

de ftp server draait al ik moet alleen nog effe wat met de account troep regel en instellingen veranderen dus geen bestanden groter als zoveel mb geen exe bestanden uploaden etc.

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

Ehhhh.......

Volgens mij heb ik deze discussie met bepaalde reden gestart, OM ZULKE LANGE DISCUSSIE DIE NIET EENS OVER HET START-ONDERWERP GAAN TE VOORKOMEN !!!!!!!!!

[Bericht gewijzigd door Corné op zondag 24 maart 2002 11:51:09

Op zo 24-03-2002 11:50:30 schreef Corné:
Volgens mij heb ik deze discussie met bepaalde reden gestart, OM ZULKE LANGE DISCUSSIE DIE NIET EENS OVER HET START-ONDERWERP GAAN TE VOORKOMEN !!!!!!!!!

ok dit was de laatste keer dan dit was er nog eentje om van af te leren :) maaruh er heeft nu iemand op mijn ftp gezeten ik denk dat het een van de crew is geweest (jeroen ofzo) maar die is maar heel kort geweest

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

Er is een nieuw topic geopend: "Updaten site"
Dus blijf hier nu ONTOPIC please.

[Bericht gewijzigd door Jeroen op zondag 24 maart 2002 13:21:18

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

HARTSTIKKE BEDANKT

nu is het tenminste weer duidelijk !!!

Mijn complimenten !!!