hij heeft een demo
daar valt niet mee uit te putten

Op 23 maart 2006 14:01:53 schreef Dnstje:
[...]

@weardguy
hm de DVD Laser brander heeft ook geen terugkoppeling, kan dat kloppen?

Hebben dvd laser eigenlijk zelden tot nooit
geld trouwens vrijwel altijd voor hoog vermogen diodes

@weardguy
Hmm, wat doen die terugkoppeling en aansturing dan precies, want het is wel handig te weten wat nou het voordeel is.

Verder ben ik wel van mening dat je voor 2,79 toch nog best veel lol kunt hebben.

@dnstje
weet je zeker dat ze te 'overbelasten' zijn tot 8mW. Want mij lijkt het dat het ene product het wel red, en de andere weer niet, dus dat het bij jou lukte, hoeft natuurlijk geen garantie te geven. Of heb ik dat verkeerd??.

-algemeen
zitten die rode lasers alleen in dvd branders of ook in dvd-lezers? (zitten toch ook IR in??, maar daar heb je natuurlijk weinig aan)

en zijn ze allemaal 100mW?? (dat vind ik namelijk best wel veel)

Op 23 maart 2006 17:26:05 schreef Nicondrio:
-algemeen
zitten die rode lasers alleen in dvd branders of ook in dvd-lezers? (zitten toch ook IR in??, maar daar heb je natuurlijk weinig aan)

en zijn ze allemaal 100mW?? (dat vind ik namelijk best wel veel)

ja in dvd lezers ook alleen die zijn 5-7 mw

de 16x dvd branders meestal wel maar varieerd tussen de 50-100 mw cw op 655 hm
en tot 240 mw pulsed

Toch zijn die dvd lasers niet heel erg prettig om mee te werken... ik heb al verschillende verhalen gehoord dat je ze vrij snel opblaast..., en optiek is ook lastig.
Groet
Bas

oke, de blokker laser stellen niks voor mij eigelijk. geen idee hoeland ze het volhoude op 8mW. (kep er al stuk of 6 dinge kaduk....)

Ik had geluk met die dvd lasers. laserdiode en optiek waren in 1, je kon ze los halen maar dat was niet zo verstandig. (sommige zitte in de laserkop zelf)
lijsje: wat ik denk ongeveer hoeveel mw ze zijn

x2.4 | 50mW @ 100mA
x4   | 60mW @ 100mA
x8   | ? mW @ 100mA
x16  | 100mW @ 150mA
x32  | 200mW ofz ? :P geen idee XD

Is pulsed ook mogelijk om die diodes pulsed te krijgen? + met blanking.

de mijne draaid nu ongeveer 130mA en kwam uit een 2.4x brander vandaan.

@roelke.
die 150 versie die jij ook gebruik en ik is ook een demo....
heb voor de lol is op lj gebi's site die mamba 150 black gedownload. was presies de zelfde.
je weet dat mensen foute kunne maken in programa's :P

Op 23 maart 2006 18:15:28 schreef killerbeezz16:
Toch zijn die dvd lasers niet heel erg prettig om mee te werken... ik heb al verschillende verhalen gehoord dat je ze vrij snel opblaast..., en optiek is ook lastig.
Groet
Bas

ben je gek das onzin zolang je weet wat je doet is dr niks aan de hand
je moet gewoon een fatsoenlijke voeding met current limit hebben om ze mee te testen en de optics kan je gewoon los kopen je moet ook niet de optics van de drive gebruiken

ik draai de mijne ook op 110-130 mA no problems hier

Op 23 maart 2006 19:04:38 schreef ledfreak:
[...]

ben je gek das onzin zolang je weet wat je doet is dr niks aan de hand
je moet gewoon een fatsoenlijke voeding met current limit hebben om ze mee te testen en de optics kan je gewoon los kopen je moet ook niet de optics van de drive gebruiken

ik draai de mijne ook op 110-130 mA no problems hier

is toch anders hier bemij :P
http://dnst.be/laser/dvdmodule/Behuizing.jpg
http://dnst.be/laser/dvdmodule/bovenkant.jpg
gaf direct een leuke beam.

Ik moet wel toegeven, dat de laser straal op een lange afstand (zo'n halve kilometer) wel een behoorlijk grote stip heeft (stip is trouwens niet eens rond), wat maar aangeeft dat het niet zulke hoge kwaliteit is.

Toch wel grappig ding. Binnekort maar eens een 2ehands dvd brander regelen. Met eentje uit een 4x heb je al een fatsoenlijke laser.

Wat doet die terugkoppeling nou precies?

Op 23 maart 2006 20:37:54 schreef ledfreak:
[...]

ook op grote afstand ;) ?

bij die je nu ziet had ik de lens verstelt (DOM ! )

kep nog een andere die niet de lens verstelt is, maare ik denk als ik hem op een afstand laat brande dattie wel zeer mooi klein punt heeft.
zal ik het es een keer testen? :P

@nicondria
had bij eijlander toen een 2.5mW laser module gehaalt. mooi rond. uit de optic de diode er uit gehaalt mooi unfocust ofvaal. ligt aan de optic die je gebruik.
verder waarom zou die nou rond moeten ? :P

terugkoppeling is die photo diode die er in zit. die kijk als het goed is naar de straal.

oke, die kijkt naar de straal, maar wat zou het voordeel zijn van het kijken naar de straal??. Dat je weet datie aan staat?. Of is het de bedoeling dat je dan terug kan lezen wat er voor een signaal uit komt?

heb bij me 10mW rood (daar zit wel een terug kopeling in) met een andere laser er in gebeamt. de 10mW ging uit. de andere zonder terugkopeling bleef gewoon aan.

zoek maar es op google over dit soort gein.
http://www.geocities.com/lemagicien_2000/elecpage/chlaser/chlaser.html hier heb je er al 1 hoe die in elkaar zit.

hoe is het eigenlijk afgelopen met dat printje ?

Op 23 maart 2006 20:42:03 schreef Nicondrio:
Ik moet wel toegeven, dat de laser straal op een lange afstand (zo'n halve kilometer) wel een behoorlijk grote stip heeft (stip is trouwens niet eens rond), wat maar aangeeft dat het niet zulke hoge kwaliteit is.

Toch wel grappig ding. Binnekort maar eens een 2ehands dvd brander regelen. Met eentje uit een 4x heb je al een fatsoenlijke laser.

Wat doet die terugkoppeling nou precies?

de stip van een laserdiode is nooit rond
alleen bij speciale laser diodes zijn ze rond of als de beam correctie optics in zitten in alle andere gevallen is ie altijd ovaal

Op 23 maart 2006 22:22:40 schreef Dnstje:
heb bij me 10mW rood (daar zit wel een terug kopeling in) met een andere laser er in gebeamt. de 10mW ging uit. de andere zonder terugkopeling bleef gewoon aan.

zoek maar es op google over dit soort gein.
http://www.geocities.com/lemagicien_2000/elecpage/chlaser/chlaser.html hier heb je er al 1 hoe die in elkaar zit.

klopt maar das ook niet echt een hoog vermogen laser diode

Helaas, ik ben opgelicht, geen rode laser diodes en een hoop geld kwijt... :(

Ik kreeg dit mailtje:

Dear Customer,

Beware of Fraudulent!!
We are Global Value Ltd, one of the supplier you have ever contacted. We would like to inform you and other suppliers to care a Tricky Lady named Penny Lee. She have been using our company's name to communicate with customers. And badly inform customer to T/T to her special arranged Bank Account. What she had done is criminal and we had submitted the case to Police. And also Global Value Ltd is ceased to operate. So should there any business initiated with you by this Company. There may be tricky !

Thanks
Global Value Ltd

Op 24 maart 2006 19:56:01 schreef Benadski:
Helaas, ik ben opgelicht, geen rode laser diodes en een hoop geld kwijt... :(

Ik kreeg dit mailtje:

[...]

idd niet best nee :(. maar je krijg het niet meer vergoed?
dat vind ik namelijk heel erg gierig van hun dan.

damm das inderdaad erg zuur
maar ik dacht dat je ze bij rohn had besteld ?

ben er ook weer (was een weekeindje bij me pa zonder internet
lees meteen niet zo leuke dingen :( heel jammer dat zoiets not altijd gebeurd :'(

Heeft iemand enig idee hoelang het duurt als je iets ter reparatie naar medialas stuurt tot het weer terug is?

zijn je scanners stuk ?

De hele licht- en laserbisnis (zeker de duitse) staat op de PLASA. Ervaring leert dat ML de maand daaraanvoorafgaand, z'n prioriteiten opeens niet meer bij de klant heeft liggen.

Plasa is pas weer in september. Ik neem aan dat je Pro Light & Sound in Frankfurt bedoeld?? Ik ga er woensdag weer heen! Altijd weer de moeite waard!! Een aandrader voor iedereen. Alle grote namen in de laserwereld zijn hier te vinden met natuurlijk de nodige demo's!