hoi hier iemand goed in eagle?
als ik een pcb maak in eagle dan zijn mij ic's een mm te groot hoe kan ik dit oplossen?
iemand raad?
Op 27 maart 2006 09:18:41 schreef chopper:
[...]Als je meer ruimte en mogelijkheden hebt is dat heel mooi,
ik heb voor het ijzer een klein schuurtje en voor mijn motorfiets een ander verwarmt schuurtje maar die 2 twee bij elkaar zetten lijkt mij niet zo goed en die ijzer chips van de draaibank dichtbij de motorfiets krijg je al snel roest-deeltjes op het chroom. Dat is zo het nadeel van een rijtjeshuis zonder garage in de grote stad.
huizen zoder garage zouden verboden moeten worden.
Op 27 maart 2006 12:12:53 schreef elektronica-man:
hoi hier iemand goed in eagle?
als ik een pcb maak in eagle dan zijn mij ic's een mm te groot hoe kan ik dit oplossen?
iemand raad?
Weet je zeker dat je de goede versie van de IC hebt gepakt, en de juiste maat?
Welke IC gaat het om?
Je kunt ook een standaard IC nemen van evenveel pins, en zelf de pinnen aangeven, dat doe ik ook wel wanneer een IC niet in de libraries is te vinden. En je kunt er zelf een aan de libraries toevoegen, met de meest recente versie is dat dacht ik nog makkelijker dan voorheen (zelf nog niet geprobeerd -- ik vond het altijd nogal moeizaam gaan).
BJ
Ik heb een officiele versie van eagle.. Componenten zelfs in de nieuwe versie aanmaken blijft lastig en trikie werk.
Maar afhankelijk van hoe ingewikkeld het component is is het binnen een uurtje of 2 te doen.
Maar de meeste componenten zitten gelukkig in de database.. Dus inderdaad welk component gaat het om??
Het kan trouwens zijn dat als je hem afdrukt en gaat meten dat ie groter lijkt.. Dit KAN komen dor je printer.. Heb 3 printers.. En maar 1 die 100% 1:1 vanuit eagle kan printen.
Oeps foutje.. CO lade heel langzaam daardoor 2 keer gepost..
[Bericht gewijzigd door DJD XTREEM op ]
Dil8 is in de liberary goed.. Dus waarschijnlijk gaat het dan fout met afdrukken ofzo..
zet eens je grid op alternate 1mm Druk ALT in en zet een lijn van precies 5cm. Druk vervolgens dat af. En meet de lijn op. Dan weet je hoeveel afwijking er in zit. Mocht de lijn dan wel 5cm zijn. Dan moet je mischien even een nieuwe lib van de cadsoft site halen.
hoi dat is toch naar view een dan naar grid?
daar heb ik de size op 1mm gezet
multiple op 1
alt op 10mm gezet maar de afdruk van mijn ic blijven het zelfde
T.Assies
Ik zie dingen die je nooit voor mogelijk hield. Ik maak ze mogelijk. Ik kan je pijn en lijden laten zien. In tegenslag vind ik hoop, in de verhalen die ik hoor inspiratie. Ik kan je veel vertellen. Wat ik doe? Ik ontdek. Mijn wereld is jouw wereld.
Nee hij bedoeld dat je eens een lijn moet tekenen die precies 5 cm zou moeten zijn. Uitprinten en opmeten, is dat op papier GEEN 5 cm? dan ligt het aan het pritnen, is het wel 5 cm ligt het aan de library
Op 29 maart 2006 09:24:09 schreef elektronica-man:
hoi dat is toch naar view een dan naar grid?
daar heb ik de size op 1mm gezet
multiple op 1
alt op 10mm gezet maar de afdruk van mijn ic blijven het zelfde
Je moet even de tijd nemen en precies uitleggen waar het probleem nu zit; van een andere uitleg die je gaf kreeg ik de indruk dat je print (op papier) goed is, maar dat de maten niet kloppen in het uiteindelijk uitgefreesde resultaat. Leg hier nog eens uit met welke commando-taal je CNC-boor wordt aangestuurd.
Bovendien -- wat bedoel je precies met "1mm te groot"; in welke dimensie, rijen pinnen 1mm te ver uit elkaar? Afstand tussen elke pin 1mm te groot?
Eerst dit communicatieprobleem de wereld uit helpen, dan kan het werkelijke probleem aangepakt worden.
BJ
oke dat heb ik gedaan maar dat is dus 5cm in eagle 4.16 maar ik heb het is eens geprobeer in eagel 4.11 en dat is het zelfde nu weet ik het niet meer welke lbr is dan wel goed?
ja mrliberty ik zal het even uitleggen als ik en print heb gemaakt in eagle en ik druk het af is het goed maar als ik het gaan uitfrees is het niet goed zal het even uitleggen hoe ik het doe ik maak mijn print dan ga ik naar ulp dan neem ik mil-outlines.ulp zo doe ik het maar ik weet ni of dat het goed is mijn cnc kan aan hpgl en excellon lile maar ik gebruik hpgl file
mijn ic !!!! zo ook ongeveer 1mm
0000-
zo te groot ongeveer 1mm
0000-
waar het probeel zit weet ik zelf ni
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
hm, ik loop ook al een tijd met het idee rond om een cnc-printfrees te maken.
maar nu vroeg ik me het volgende af:
stel je neemt bijv. een xy plotter. dus 1 waar je een a4 oplegt en dan gaat de arm met pen daar overheen ( HP 7044A of Roland DXY-1200/Sketchmate oid).
daarbij vervang je de pen voor een klein printboormachientje of een flexiebele arm van een dremel oid gelaten met een freesje met een kleine punt. na het eventueel vergoten van de stap-naar-beneden zou je pcb's kunnen printen als plaatjes. met andere software kan je ook effectiever plotten. boren word een ander verhaal maar met een beetje aanpassing moet dat ook wel mogelijk zijn...
als het zak-meganisme in het apparaat niet voldoet zou je iets kunnen doen met een klik en een PICje.
wat is hier op aan te merken? (want dit is vast eerder bedacht.
Die actuator heb ik ook.. De uitslag van 2cm is weinig.. En het gaat heeel langzaam. Maargoed leverd wel precicie dus. Echter een XY plotter lijkt me zeer ongeschikt voor een printboor.. Meestal hebben deze jongens 1 as waar ze overheen glijden.. Waardoor je dus te snel kantelt zodra je kracht gaat zetten.
En mij staat iets bij dat een plotter (tenminste die ik gezien heb) het papier er met wieltjes onder de stift door halen.. Niet erg geschikt dus als je daar een printplaat tussen gaat leggen.. Maargoed that's me 2 cents..
foto's uploaden naar een website waar je toegang tot hebt en dan linken via [ url]linkje[/ url]
Of via [ img]linkje[/ img] Houd er dan rekening mee dat je foto niet extreem groot is.. (500 pixels max??) Anders krijg je een heel breed forum..
Op 29 maart 2006 16:50:14 schreef MAH:
hm, ik loop ook al een tijd met het idee rond om een cnc-printfrees te maken.
maar nu vroeg ik me het volgende af:
stel je neemt bijv. een xy plotter. dus 1 waar je een a4 oplegt en dan gaat de arm met pen daar overheen ( HP 7044A of Roland DXY-1200/Sketchmate oid).
daarbij vervang je de pen voor een klein printboormachientje of een flexiebele arm van een dremel oid gelaten met een freesje met een kleine punt. na het eventueel vergoten van de stap-naar-beneden zou je pcb's kunnen printen als plaatjes. met andere software kan je ook effectiever plotten. boren word een ander verhaal maar met een beetje aanpassing moet dat ook wel mogelijk zijn...
als het zak-meganisme in het apparaat niet voldoet zou je iets kunnen doen met een klik en een PICje.
wat is hier op aan te merken? (want dit is vast eerder bedacht.
Zet het maar uit je hoofd. Als je iets wilt frezen komen daar krachten op te staan, en daar is zo'n plotter echt niet toe uitgerust.
Ik heb onlangs twee zware A0 plottertafels gesloopt die ik voor elk 2 euro per stuk bij de kringloopwinkel had gekocht. Het enige waar dit soort plotters leuk voor zijn, behalve om gewoon te plotten, zijn de stappenmotoren die eruit komen -- in toaal vier stuks Vexta 83ozin (600Nmm) motoren, en nog wat mooie platte, rechthoekige stalen glijstangen, plus nog wat electronica (trafo, powerweerstanden, aantal IC's, IC-voetjes, etc.).
BJ
MAH
andere/grotere stappen van je stappenmotor dan je software gebruikt? kijk eens of je dat kan instellen in je software...
heel jammer dat je dus geen penplotter kan gebruiken om een pcbfrees te maken. al kan je natuurlijk wel de sturingshardware gebruiken als je die aanpast op de gebruikte stappenmotoren.
bestaan er eigelijk wel UV-C lazers?
mijn cnc werkt op de compoort welke cncsoft doet dat ook?
mijn cnc is van milford maar ik heb een andere freem gemaakt
MAH
zit er in dat frame ergens een overbrenging? kan die anders? mail het bedrijf eens.
dat is een leuk (goedkoop) ding als het werkt. ik vraag me alleen af hoe dat standaard houten frame zich houd als je het vaker gebruikt. hout is niet heel stabiel wat dat betreft... kan het zijn dat je de stappenmotoren niet goed hebt aangesloten?
Op 29 maart 2006 22:23:25 schreef MAH:
zit er in dat frame ergens een overbrenging? kan die anders? mail het bedrijf eens.
dat is een leuk (goedkoop) ding als het werkt. ik vraag me alleen af hoe dat standaard houten frame zich houd als je het vaker gebruikt. hout is niet heel stabiel wat dat betreft... kan het zijn dat je de stappenmotoren niet goed hebt aangesloten?
het werkt zeer goed in hout dat van mij werkt zeer goed maar alleen in eagle heb ik een probleem dat mijn ic grooter zijn hoe dat komt weet ik zelf nog ni maar als de stappenmotoren niet goed is aangesloten dan werke ze niet
hoi ik weer ben nog haaltijd aan het zoeken waar mijn fout zit in eagle? een paar vraagjes weet iemand hoe ik de autorouter setup moet instellen voor het beste pcb te hebben?
wat is general?
wat is busses?
wat is route?
wat is optimize 1-2-3-4
wat zijn die tekens bij preferred directions 1 top een 16 bottom? hoe moet dat alle maal?
ik vraag maar op er zijn altijd mensen die meer ervaring hebben dan ik
Niet aan zitten en gewoon laten routen met de default instellingen.. Dat heeft meestal het beste effect.
(mischien handig om daar eventueel een ander topic voor te openen.. Dit gaat over CNC niet over Eagle..