Ik zie dat de laatste tijd allerlei inkoopacties georganiseerd worden en zelfs vertegenwoordigers van leveranciers zich aanmelden op de site. Zou het geen idee zijn om met een grote leverancier te onderhandelen over sponsoring, bijv. een kleine reclame op de site met als tegenprestatie een leuke korting op onderdelen voor CO members. Een betere klantenbinding kun je niet hebben, rechtstreeks bij de doelgroep. Het is maar een wilde gedachtekronkel en ik zie ook de nadelen van zoiets wel in. Ik gooi alleen even het balletje op om te kijken hoe de gemiddelde CO'er erover denkt.

Op 7 april 2003 23:35:12 schreef Prutsertje:
Ik zie dat de laatste tijd allerlei inkoopacties georganiseerd worden en zelfs vertegenwoordigers van leveranciers zich aanmelden op de site. Zou het geen idee zijn om met een grote leverancier te onderhandelen over sponsoring, bijv. een kleine reclame op de site met als tegenprestatie een leuke korting op onderdelen voor CO members. Een betere klantenbinding kun je niet hebben, rechtstreeks bij de doelgroep. Het is maar een wilde gedachtekronkel en ik zie ook de nadelen van zoiets wel in. Ik gooi alleen even het balletje op om te kijken hoe de gemiddelde CO'er erover denkt.

zou leuk zijn maar het is juist zo fijn dat je geen banners ed hebt die reclame shit zit ik niet echt op te wachten

Op 7 april 2003 23:55:47 schreef k.p.meinesz:

[...]

zou leuk zijn maar het is juist zo fijn dat je geen banners ed hebt die reclame shit zit ik niet echt op te wachten

Wij namelijk ook niet.

De vorm die je nu aanduid hoeft niet persee met veel reclame naar voren te komen dus wat dat betreft is het een goed plan. Zolang er niet teveel reclame bij komt kijken blijft het aanvaardbaar.

Misschien kunnen we wel met oa. Conrad een dealtje sluiten :P

Wees gewaarschuwd. Op het moment van het plaatsen van de eerste kleine advertentie is het begin van het einde zoek.

En trouwens, Conrad kun je toch geen serieuze leverancier noemen.

Ik hou zelf ook niet van banners hoor, daarom vindt ik CO juist zo prettig, maar het hoeft geen frontpage reclame banner te zijn. Ik denk dat het op zich al genoeg is voor een bepaalde leverancier om een bepaalde groep mensen als klanten te binden door ze een korting aan te bieden. Dit is directe reklame bij de doelgroep, veel ondernemers hebben hier wel oren na, ik zeg ook niet dat de korting 75% moeten bedragen, maar elke korting is meegenomen, of inkoopacties bij die leverancier etc. Ik ben trouwens wel van mening dat er voor inkoopacties een area bij mag komen als in de toekomst meer collectief gekocht gaat worden.

ja die kortingen zijn wel leuk, maar het blijft zo dat de leverancier het liefst (of zelfs dit als voorwaarde stelt) grote partijen levert. Dus dan zie ik individueel het nut niet in van deze korting. In je eentjekopen je niet even 3K leds ofzo.
Dat is juist het mooie van die [IA]'s. Veel mensen die dezelfde producten kopen.

misschien dat de leverancier wel af en toe op de site een IA kan zetten bijvoorbeeld voor leds, daarmee dan checkt of er animo voor is en dan de prijs (goedkoper) samenstelt en bijvoorbeeld op de site een request welke producten er eens in de IA moeten komen en dat de leverancier dan kan zien wat hij erop moet zetten

Als het al doorgaat lijkt me dit wel handig dus kort samengevat
bij navigatie een extra blokje en de leverancier kan daar dan kijken wat hij op het forum moet zetten

Dat is een goed idee lijkt me.

das wel zo, maar het is voor een leverancier zowieso goedkoper om in massa's te verkopen. Waar dacht jij dat die [IA]'s op gebasseert waren? Zelfbouw van componenten?

dat snap ik maar dan kan de leverancier er nog een schepje op doen door het nog goedkoper te maken dan het bij groote aantallen al is + dat je het niet zelf hoeft in te pakken en uit te zoeken.

Een leverancier heeft ook een marge, en die is vaak groot genoeg om een korting te kunnen geven als wijze van klantenbinding, bijv. vaste klanten 5% korting o.i.d.

leuk en zo, maar die lui willen wel winst blijven maken. Maar het is wel een idee, zoek maar uit of er uberhaupt belangstelling voor is. Is dat er niet, geen probleem, is het er wel vanuit bedrijven, moeten onze "leiders" maar beslissen hoe en wat

Op 8 april 2003 16:41:46 schreef Syb:
Is dat er niet, geen probleem, is het er wel vanuit bedrijven, moeten onze "leiders" maar beslissen hoe en wat

Binnenkort staan er in Iraq borden met CO erop ipv Saddam zijn portret.

nee, met de kop van jouw erop. En dan tien jaar later trekken de Amerikanen grote standbeelden van jullie omver met hun elitetanks

(ps, kan mijn naam ook veranderd worden?)

[Bericht gewijzigd door Sybrand op ]

Op 8 april 2003 16:56:19 schreef Syb:

Je nick? zeg maar waarin!

Als je de korting bind aan het CO lidmaatschap dan krijg je waarschijnlijk een enorme groei aan members die ook met korting willen kopen. Daartegen zal je ook wat moeten verzinnen

Op 8 april 2003 17:45:22 schreef Anne-Sjoerd Brouwer:
Als je de korting bind aan het CO lidmaatschap dan krijg je waarschijnlijk een enorme groei aan members die ook met korting willen kopen. Daartegen zal je ook wat moeten verzinnen

een minimale lidmaatschapsduur o.i.d. is een mogelijkheid, als je pas na twee maanden de korting krijgt ga je heus niet alleen daarvoor registreren

Op 8 april 2003 17:43:51 schreef Bastiaan:

[...]

Je nick? zeg maar waarin!

eigen naam: Sybrand

vind Syb zo stom staan(veel noemen me wel zo, maar vind Sybrand leuker staan)

Ik ben het er wel mee eens, je krijgt misschien wel andere lui, maar daar kan je inderdaad wel een of ander limit aan hangen. En zeggen dat ze er wel voor mee moeten werken of zo iets

Hoeveel korting gaat het? dan pas ik de prijzen aan.
Ik kan best wel onderdelen voor een goed pijs leveren, maar ik wil eigenlijk helemaal geen reclame op CO zo ook mijn eigen niet.

De prijs van de onderdelen is het probleem niet, de verzendkosten wel.

ik heb al iets over mij zelf en de site geschreven bij site feed back maar reageer hier even op :)

inkoop actie :) tjonge wij zijn dus echte wel vet te duur he moet haast wel anders zou je zo iets niet doen maar toch nog even dit er over zeggen :P

1) ik heb gekeken naar de beschikbaarheid van goede onderdelen en een aantal groothandels gebeld over die betrefende onderdelen ben me kapot geschroken hoe erg de handel op dit moment is sterker nog ik ben van plan met een aantal boeren in dit land gezamelijk in te koopen :P lol
2)de elektronica is niet te duur omdat wij die duur maken maar omdat er een aantal fabrikanten het bijna niet haalden zo blijkt ook een aantal groothandels, een van die groothandels vertelde mij dus ook dat we blij moesten zijn dat we nog onderdelen kunnen leveren (hmm.. weet nog steets niet wat dat teleur gesteld teken is op dit forum)
3)ik wil wel korting geven op onderdelen maar wat mag ik dan nog verdienen ? (dat moet dus voor jullie nog blijken wat voor prijzen ik reken mischien wil je dan wel geen korting meer omdat het dan al betaalbaar is :P
natuurlijk ben ik nog niet klaar met de site hmm vervelend want dat betekend dat julie niet weten wat ik reken voor de onderdelen. mischien voor nu ook maar even beter zo :)))
4)maar een logo of een tekstje op de site is altijd leuk en gezamelijk inkoopen ook !!! (huh ja ook voor mij :)
5)ik doe een oproepje aan de bedrijfen die dus gezamelijk willen inkoopen en gezamelijk CO van elektronica willen voorzien met een gezamelijke link naar de sites van de desbetrefende bedrijfen gaat :)en tegen een gezamelijke korting (goedkooper voor ons en goed koper voor CO members )
Mischien een idee ????????????? dan heb je ook niet dat beconcureren van elkaar wie er aan co nou wel of niet leverd en wat :)
trouwens iedereen heeft wel winkel dochters liggen wow das dus ook een leuke om die eerst hier aan te bieden en daarna in de winkel zodat de CO'ers eerste keus hebben :)

nou ja ik sta wel open voor ideeen bdw zie ik dus links onderaan de posts staan..dus .. collega's u kunt bij bereiken op de volgende pagina http://www.ace-systems.nl/Menu/adres.htm

Groetjes Marcel

zorry, wat verkeerd gelezen

[Bericht gewijzigd door Roel op ]

Op 8 april 2003 16:56:19 schreef Sybrand:

Bij deze: Syb -> Sybrand done :).

Hmmz Bastiaan toch niet bij conrad ... of kick je op speciale weerstanden? :p