Wounded in Action Part 2.

Dit topic is gesloten

Op 4 juli 2006 22:20:25 schreef Antoine:
[...]

Dat zijn geen grappen meer, daar kan iemand zich lelijk aan verbranden !

Ze werden 'goed warm' gestookt, niet foorheet!

Heb trouwens ooit eens, bij een reparatie van een versterkereindtrap mezelf bijna een rechteroorpiercing gegeven. Een van de eindtorren vertrok onder luid geweld, doordat de voedingsspanning door een probleem serieus assymetrisch was geworden. Daardoor kwam er een veel hogere voedingsspanning dan normaal over de tor, als je die dan nog openstuurt ging hij helemaal uit zijn dak:

Het deksel ervan (twas een TO3) vloog er onder een fikse dreun af, zoefde met indrukwekkende snelheid millimeters voorbij m'n rechteroor en belandde ettelijke meters verder. Het had wel eens in m'n oor kunnen blijven steken, was ook geen gezicht geweest.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

@pcnerd.

Gelukkig straalt de zon niet alleen uv uit:p

En we verbranden helaas ook aan andere dingen

Life is waiting!

Op 5 juli 2006 22:13:51 schreef mts plus:
de reflectie van de zon op de aarde toch?

Zodat de aarde oa ir uit gaat stralen

Ze vroegen een tijdje geleden eens op een Miss België verkiezing of zoiets aan een schone deelneemster:

Waarom geeft de maan licht? Na lang nadenken: ...omdat ze daarvoor dient..

Of: wat is de wortel van 25? Meid met verkrapt gezicht: nee hé, zo niet beginnen, alstublieft, ik ben echt niet goed in wiskunde... Waarop de interviewer: O.K. dan stel ik wel een talenvraag? Zij: NEE! Ben ik ook helemaal niet goed in...

Tja

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

:p Zou je toch bijna vragen waar(in) ben je wel goed (in)?

Life is waiting!
KT88

Overleden

Op 5 juli 2006 22:26:24 schreef big bang:
Waarom geeft de maan licht? Na lang nadenken: ...omdat ze daarvoor dient..

Zo schijnt er in de middeleeuwen ooit eens een discussie te zijn geweest tussen diverse religieuze/wetenschappelijke topfiguren (dat ging toen nog vaak samen) over welk hemellichaam nu eigenlijk het belangrijkst was, de zon of de maan.

De uitkomst: de maan is het belangrijkst, want die schijnt 's nachts als het donker is en je wel wat licht kunt gebruiken, de zon schijnt overdag als het toch al licht is.

Of dit op waarheid berust weet ik niet, maar ik kan me zoiets wel voorstellen >:-)

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -
Informaticus die wat in elkaar probeert te draaien...

Hehehee, ja KT88, das een goeie. er gebeurde vroeger wel meer 'scheve' dingen veelal door onwetendheid.

Zo zei er vroeger in die middeleeuwen ook een geleerde:
Maar jongens, de wereld is niet plat, en aan de rand kan je er NIET afvallen; rond, de wereld is rond!

Ze pakten die direct bij zijne kraag, en den brandstapel op, blasvemist, wat denkt gij nu wel!
Pruttel, knetter, knisper, en toen die geleerde na een tijd helemaal opgestoofd was, was den aardbol toch rond...

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Op 5 juli 2006 22:33:58 schreef mts plus:
:p Zou je toch bijna vragen waar(in) ben je wel goed (in)?

Tja, en dan zou je nog wel eens verrassende antwoorden kunnen horen. Ik lag wel dubbel vant lachen in mijne zetel.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Op 5 juli 2006 22:26:24 schreef big bang:
[...]

Waarom geeft de maan licht? Na lang nadenken: ...omdat ze daarvoor dient..

- - big bang - -

De zon reflecteerd op de maan, ze schijnt niet echt, denkek :\\

KT88

Overleden

Free_Electron, nu mag *ik* zeker wel even he? http://zelfbouwaudio.nl/forum/images/smiles/icon_eek.gif

whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..............bonk.

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Op 5 juli 2006 23:09:03 schreef KT88:
Free_Electron, nu mag *ik* zeker wel even he? [afbeelding]

whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..............bonk.

*doet hier mee*

Take a parachute, and jump!

Overlaatst was ik de trap aan het oplopen, schop met men teen tegen de voorkant van de trede (en nogal hard), gevolg, ik val, teennagel in de helft gespelten, bloed van onder de nagel, blauwe plek op mijn been, ...

Link met elektronica ? ik had een adaptor vast

Master Industriële Wetenschappen: Elektronica-ICT

en de adaptor leefde nog?

Life is waiting!

Op 5 juli 2006 22:21:01 schreef big bang:
[...]
Het had wel eens in m'n oor kunnen blijven steken, was ook geen gezicht geweest.

Dan had je er een 2e bij moeten schieten>:)

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

ik zit te prutsen in een philips 461a buizenradio (uit 1938), zoals buizenfanaten wel weten zijn philipsen vreselijk rommelig opgebouwd.
met een hand houd ik de bout vast om een condensator te desolderen, met de andere een tangetje waarmee ik de condensator los moet trekken.
eerst een paar keer veel rook omdat ik in het teer zit te kloten met die bout, gelijk afvegen aanhet doekje natuurlijk, anders blijft er niets van mijn bout over.
nougoed, dus eindelijk het tin goed vloeiend gekregen. ik probeer met het tangetje de condensator weg te trekken voordat de tin stolt.
en omdat ik me enkel op de soldeerlas richt, had ik niet in de gaten dat ik met de bout tegen de muis van mijn linkerhand zat...
deed opzich niet zo veel pijn, rustig gebleven (erg belangrijk) en z.s.m. gekoeld met water.
toen ik eindelijk die condensator los had, was ie helemaal gescheurd en de teer was zo goed als vloeibaar, en toen zat mijn tafel dus onder de rotzooi...
daarna nog een tindruppel op mijn rechter wijsvinger, en omdat ik dacht dat de accuboor leeg was de kop tegengehouden om te kijken of ie nog bruikbaar was om de platenwasser aan te draaien (hij bleek vol te zijn, en dus nu in mijn rechterhand een brandwond van de wrijving...)

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Al lang geleden (ik lijk geen brokken meer te maken nu) de bout willen vatten, terwijl ik naar het gene keek wat ik vast hield. Precisiewerk, dus ik moest opletten dat er niets verschoof. Ik reik me hand uit, maar in plaats van de bout bij het plastiken handvat te pakken... tja je raad het al. Over mijn hele handpalm een leuke dikke bruine gebakken streep. Erg pijnlijk.

Tijdens het repareren van een versterker voor een leeraar (eindtrapje en driver torretje stuk) bij het meten aan de schakeling met de zijkant van me hand tegen de open soldeerogen van de primaire van de voedingstrafo geschampt. 'k sprong een meter naar achteren, en flink met me arm schudden. Tintelen als een tierelier. Gelukkig daarna altijd erg goed opgelet, sindsdien geen ongelukken meer (*afkloppen*)

Rustig aan doen en goed je hoofd er bij houden voorkomt een hoop ongelukjes :)

Op 6 juli 2006 00:04:36 schreef ledlover:
ik zit te prutsen in een philips 461a buizenradio (uit 1938), zoals buizenfanaten wel weten zijn philipsen vreselijk rommelig opgebouwd.
met een hand houd ik de bout vast om een condensator te desolderen, met de andere een tangetje waarmee ik de condensator los moet trekken.
eerst een paar keer veel rook omdat ik in het teer zit te kloten met die bout, gelijk afvegen aanhet doekje natuurlijk, anders blijft er niets van mijn bout over.
nougoed, dus eindelijk het tin goed vloeiend gekregen. ik probeer met het tangetje de condensator weg te trekken voordat de tin stolt.
en omdat ik me enkel op de soldeerlas richt, had ik niet in de gaten dat ik met de bout tegen de muis van mijn linkerhand zat...
deed opzich niet zo veel pijn, rustig gebleven (erg belangrijk) en z.s.m. gekoeld met water.
toen ik eindelijk die condensator los had, was ie helemaal gescheurd en de teer was zo goed als vloeibaar, en toen zat mijn tafel dus onder de rotzooi...
daarna nog een tindruppel op mijn rechter wijsvinger, en omdat ik dacht dat de accuboor leeg was de kop tegengehouden om te kijken of ie nog bruikbaar was om de platenwasser aan te draaien (hij bleek vol te zijn, en dus nu in mijn rechterhand een brandwond van de wrijving...)

pffrt, je bent toch wel een beetje sterk, tenzij je een dure makita hebt (de professionele) zijn die accuboormachines toch altijd goed tegen te houden.

Take a parachute, and jump!

pfoe, onderschat die dingen niet hoor! zitten flinke tandwieloverbrengingen in.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Op 6 juli 2006 10:55:42 schreef ledlover:
pfoe, onderschat die dingen niet hoor! zitten flinke tandwieloverbrengingen in.

kuch, heb alle nieuwe accuboormachines van m'n vader tot nu toe tegen kunnen houden, behalve z'n nieuwe makita.

Take a parachute, and jump!

proef op de som. accu zit in de lader. (ik neem aan met volle accu) Ik heb hier een proffesionele 12 volt makita (niet die bouwmarkt aanbieding dingen).

later meer

[Bericht gewijzigd door Jan klaasen op donderdag 6 juli 2006 11:08:09

En dat bewijst dat je pa altijd flut spul HAD ;) een beetje accuboor is moerlijk tot niet tegen te houden (Metabo:))

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

er zijn zoveel goede merken.....maar alle merken hebben dan ook weer mindere instap modellen die aanzienlijk minder krachtig zijn.

onze site -- -- -- |Siemens - LOGO! rocks| "HELP! het werkt!!!"

heb een pyton, vrij oud hoor, maar zeker niet tegen te houden tenzij je heel hard knijpt en dat gaat nogal lastig door de wrijving (dus veel hitte en brandwondje enzo)

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

ok de makita is niet af te stoppen met mijn handen zonder mijn handen te branden....harder ga ik niet knijpen ;-)

Dit topic is gesloten