elmowww
PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
Omdat ik voor een conceptverkenning een paar speciale tandriemsprockets nodig heb, open ik hier een topic.
Het betreft tandriemsprockets van hhet profiel Powergrip GT 3MR. Wat ik daarvan nodig heb zijn een paar sprockets van 160, 180 en 240 tanden. Helaas, deze dingen zijn niet standaard leverbaar bij de diverse distributeurs, en omdat het concept mechanisch goed verstelbaar moet blijven, is het niet andig om met 3 vertragingstrappen te werken.
Op het moment eb ik een paar bedrijven een offerte gevraagd voor het tekenen en fresen van deze sprockets, maar ik denk dat ik te weinig informatie kan geven voor die bedrijven. Zijn er programma`s waarin iemand zonder veel CNC kennis zelf die tandwielen kan tekenen?
Of zijn er mensen die dit kunnen en willen doen voor mij? En misschien zelfs iemand die dit voor mij kan fresen?
Het materiaal hoeft niet sterker te zijn dan normaal aluminium, dan kan ik er zelf ook nog wat aan bewerken.
Iemand tips voor me?
diode
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek
Misschien dat je ze in solidworks of autocad kan tekenen.
Is wel zelf te doen maar vooral solidworks is best pittig.
De meeste cnc machienes kunnen volgens mij wel overweg met de files van de bovenstaande programma's
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
inderdaad solidworks. ik dacht dat er zelfs ene module was speciaal voor tandwielen. radius en aantal tanden opgeven.
je moet 1 tand intekenen. solidworks schaalt dan automatisch alle gaten zodattie past
Rene Zwart
Draaiwerk? Proto Type? of ander enkelstuks draaiwerk? - draaitechniek.nl
heb je specs van dat profiel wel een tekening of wel een bestaande tandwiel?
heb de nodige autocad ervaring in werktuigbouwkunde.
kan je een heel end opweg helpen met een tekening te maken
en evt te maken.
maar zal wel wat gegevens moeten hebben
mail me maar op info@draaitechniek.nl
kan ook divers draai en frees stuk werk voor je maken.
elmowww
PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
Op 13 augustus 2006 20:16:36 schreef Rene Zwart:
heb je specs van dat profiel wel een tekening of wel een bestaande tandwiel?heb de nodige autocad ervaring in werktuigbouwkunde.
kan je een heel end opweg helpen met een tekening te maken
en evt te maken.maar zal wel wat gegevens moeten hebben
mail me maar op info@draaitechniek.nl
kan ook divers draai en frees stuk werk voor je maken.
Voor het betreffende profiel kan ik waartschijnlijk wel aan een paar tekeningen komen, niet aan alle denk ik. Een bestaand tandwiel moet lukken, echter heeft deze natuurlijk een verkeerd aantal tanden. Ik ga even eea opzoeken.
Btw: www.draaitechniek.nl stond in me favorieten, maar de site werkte vanmiddag vanuit hier niet. Ik probeer het nog eens.
Rene Zwart
Op 13 augustus 2006 20:26:02 schreef elmowww:
[...]Btw: www.draaitechniek.nl stond in me favorieten, maar de site werkte vanmiddag vanuit hier niet. Ik probeer het nog eens.
hmmz.. hier doet hij het wel gewoon.
ik zie wel wat tegemoet.
ps als je een schets hebt van jou gewenste tandwielen mag je die ook gerust sturen.
[Bericht gewijzigd door Rene Zwart op ]
elmowww
diode
Rene zwart, ben jij het persoon achter die site?
Zo ja, wat is de nauwkeurigheid die je kan halen?
En welke materialen kun je allemaal bewerken.
Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Ook Off topic:
Je freest ook?
Ik heb ook nog een paar projecten liggen 
(begint wel meer op een topic kaap te lijken. Sorry Elmowww
)
elmowww
Zolang ik mn oplossing heb ben ik al lang blij dat ik andere mensen kan helpen door vragen die ik stel 
elmowww
Rene Zwart
hey,
ben net thuis, ben aan het uitvogelen kwa maatvoerig
heb je btw een foto van het project waar het in komt
of een idee qua lager huizen?
diode
elmowww
Op 14 augustus 2006 18:42:12 schreef Rene Zwart:
hey,ben net thuis, ben aan het uitvogelen kwa maatvoerig
heb je btw een foto van het project waar het in komt
of een idee qua lager huizen?
Ik ga even foto`s vogelen!
Rene Zwart
Op 14 augustus 2006 19:02:42 schreef diode:
Rene, zou je nog antwoord kunnen geven op de vraag van fantomaz en mij?
Oeps sorry had alleen de onderste post gelezen 
@DIODE
Ik ben idd. de persoon achter die site.
wat is bij jou nauwkeurig?
laat maar eens wat ideetjes zien/schrijven.
alles is bewerkbaar staal, alu, rvs, messing, brons etc etc.
@Fantomaz
Geeft maar door wat je hebt, frees draai en boor van alles en nog wat.
vanaf schets of prof. tekening
is geen probleem hoor om dingen te maken.
ook busjes, asjes en andere toestandjes zijn te maken
doe graag speciaal enkelstuks werk.
ben in dagelijks leven CNC draaier voor mijn brood
en doe dit er naast als hobby.
Laat maar horen wat je hebt.
[Bericht gewijzigd door Rene Zwart op ]
diode
Tot op een hondertste vind ik nauwkeurig.
Ben namelijk bezig met een pomp en daarvoor zoek ik iemand die de schoep kan frezen/draaien.
Iemand heeft er al één voor me gemaakt maar die is lang niet precies genoeg.
elmowww
Mail is onderweg, ik zou echt verschrikkelijk blij zijn als je deze dingen voor een redelijke prijs kan maken.
Dan heb ik waarschijnlijk wel vaker opdrachtjes voor je, en dat is echt inderdaad het enkelstuks (nouja, 4 - 20 stuks valt ook onder het enkelstuks werk toch?) werk...
Rene Zwart
Op 14 augustus 2006 20:44:54 schreef diode:
Tot op een hondertste vind ik nauwkeurig.
Ben namelijk bezig met een pomp en daarvoor zoek ik iemand die de schoep kan frezen/draaien.
Iemand heeft er al één voor me gemaakt maar die is lang niet precies genoeg.
stuur mij maar eens een tekening
van wat voor materiaal is het...
@elmowww
ik zie de mail, die lagerbussen zijn peace of cake.
sprocket kom ik op terug, ff wat informatie inwinnen.
elmowww
Rene Zwart
elmowww
Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
@ Rene:
-ik heb eea te Frezen met een frees van (uit mijn hoofd) 25mm. Dit wil je niet doen met een kleiner freesje en dan cirkels maken. Daar is het te grof voor.
-Kan ik je een AutoCAD inventor file sturen?
@ Elmowww:
Wat doe jij tegenwoordig in Veldhoven?
Je woonde toch in Huizen?
Rene Zwart
Op 15 augustus 2006 01:08:17 schreef Fantomaz:
@ Rene:
-ik heb eea te Frezen met een frees van (uit mijn hoofd) 25mm. Dit wil je niet doen met een kleiner freesje en dan cirkels maken. Daar is het te grof voor.
-Kan ik je een AutoCAD inventor file sturen?
hmmz.. kan ik die in autocad 2005 openen?
dan is het geen probleem
elmowww
Op 15 augustus 2006 01:08:17 schreef Fantomaz:
@ Rene:
-Kan ik je een AutoCAD inventor file sturen?@ Elmowww:
Wat doe jij tegenwoordig in Veldhoven?
Je woonde toch in Huizouten?
Ik studeer hier nu 
6foot6
Uitspraken die hier onder mijn naam zijn gepubliseerd, hebben niet altijd mijn instemming
alles is bewerkbaar staal, alu, rvs, messing, brons etc etc.
ook de geharde stalen assen van een kogelgeleiding?