Wounded in Action Part 2.

Dit topic is gesloten

Op 15 augustus 2006 18:50:15 schreef jovak:
als graftekst zou je iets moeten hebben als
Ik dacht dus ik bestond :+

Ik denk niet meer, dus ik bestond.

Of:
Als je niet meer bestaat, denk je niet meer, en als je niet meer kan denken, kan je ook niet meer nadenken over het feit dat je bestond of niet. De kans blijft dan dat je gewoon niet bestaan hebt.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Kracht zetten met een mini schroevendraaien -> schroevendraaier in mijn vinger, heel stuk vel eraf geschraapt...

-

Op 14 augustus 2006 15:31:03 schreef elmowww:

Homo sapiens sanus non urinat in vino

Je bedoelt 'don't wizz on the electric fence' :P

gaatje van expirimenteerprint groter maken expirimenteerprint in mijn hand ik nog iets meer kracht zetten op priem print breekt priem in mijn hand au

draadje vertinnen draad schiet onder soldeerbout vandaan tinspetter op mijn voorhoofd au!

www.christiaan-elektro.tk <====my site's====> www.vruchtenbuurtradio.tk ON line elektronica??? http://djjens.kempernet.net en bekijk Jens elektronica werkplek ON line

ja jongen, daarom leert men om draadjes aan de bovenkant van de soldeerbout te vertinnen... het heeft me al tientallen tinspetters op mijn handen bespaard.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

gister avond om half twaal me anttenne plug vervangen omdat er iets los zat.dikke coax kabel h100
ff door knippen mantel eraf halen met een mesje
tijdens het snijen inde mantel ook een stukkie in me vinger gesneeden..pfff

Cq3 cQ3

elco zij knal toen ik mijn hand erboven had.
gelukkig geen zware.

Net geleerd dat een BF422 geschikt voor max 250V echt knalt als je hem op 385V gebruikt...

Transistors are Cool Tubes are Hot

* pcnerd heeft zich denk ik net een kuntstoog bespaard..

een slijpschijfje op de dremel spatte uiteen, ik zat er met mijn hoofd een meter boven, echter vlogen alle stukjes links en rechts langs me, ik hoop niet dat ik m'n beschermengel heb geraakt..

Take a parachute, and jump!

mss een veiligheidsbril opzetten volgende keer?

GJ_

Moderator

Op 20 augustus 2006 16:20:47 schreef pcnerd:
een slijpschijfje op de dremel spatte uiteen, ik zat er met mijn hoofd een meter boven, echter vlogen alle stukjes links en rechts langs me, ik hoop niet dat ik m'n beschermengel heb geraakt..

Ach, dat waren toch die hele goedkope>:-) Hoe kan dat nou toch gebeuren.

Op 20 augustus 2006 16:27:04 schreef GJ_:
[...]
Ach, dat waren toch die hele goedkope>:-) Hoe kan dat nou toch gebeuren.

Ja maar, glazen oog is voor ziekenfonds en dure slijpschijfjes niet, keuze is dus snel gemaakt >:)

Net de soldeerbout van m'n weller WSL station, met speciaal SMD puntje, nu is de punt krom :(. Moet dus een nieuwe bestellen.

Op 20 augustus 2006 16:20:47 schreef pcnerd:
* pcnerd heeft zich denk ik net een kuntstoog bespaard..

een slijpschijfje op de dremel spatte uiteen, ik zat er met mijn hoofd een meter boven, echter vlogen alle stukjes links en rechts langs me, ik hoop niet dat ik m'n beschermengel heb geraakt..

Dat snap ik dus niet, zet gewoon (Zeker met slijpschijf en boorwerkzaamheden in metaal) een veiligheidsbril op, dan schrik je vaak ook wel even als zo'n stukje op je gezicht af komt vliegen, maar ja hoeft niet te vrezen voor je ogen zelf.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

ik slijp wel vaker zonder bril, als ik grote dingen of lang slijp doe ik m'n bril wel op, maar meestal blijf ik uit het "spatveld" van die schijfjes (trouwens, de dure spatten ook wel hoor ;), maar ik had niet verwacht dat bij het afronden van een stukje 1mm koperdraad die zooi spat :r.

Take a parachute, and jump!
Henry S.

Moderator

Vooral zo doorgaan dan merk je het vanzelf...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Voor de vaders en de vaders To Be:
Mijn zoontje van 1,5 had een electisch speeltje. Een houten puzzle die, wanneer je het juiste stukje op de juiste plats legt, een deuntje gaat spelen.
Leuk ding. Werkt met LDR's oid want als ik 's avonds het licht uitdeed, begon hij ook zijn deuntje te doen.

Nu had dat ding zonder puzzelstukjes een paar dagen in de hoek gelegen en waarschijnlijk constand lopen jengelen door openwaaiende gordijnen oid.
De batterijen waren nagenoeg op.
LET OP! Dit bleek pas naderhand
Want het viel ons op dat ons zoontje al dagen slecht sliep en steeds wakker werd 's nachts.
Wij schoven de fout op de leeftijd, maar wat bleek na 3 dagen; Mijn vrouw had steeds het gevoel dat ze een pieptoon hoorde.
NA even gezocht te hebben, vond ze de puzzel, die niets meer deed dan een erg hoge toon produceren. Pijnlijk en -voor ons- nagenoeg onhoorbaar. ;-(
Meteen de reden gevonden dat hij zo slecht sliep die afgelopen dagen.

Dan ga je je als vader wel een beetje schuldig voelen hoor! ;-(;-(

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Dik snoer van zo'n 16 mm2 (+isolatie) effe doorknippen. Dus ik dat snoer in m'n ene hand, de knipex in de andere hand, en ik zet de tang in de draad, maar bij het knippen (wat de nodige kracht kostte, maar gerust in 1 kneep kon) nam ik met de punt van de tang de binnenkant van m'n wijsvinger mee (het snoer zat daar dus niet ver genoeg vanaf). Precies t.h.v. m'n onderste knokkel, maar dan aan de binnenkant. Gelukkig nog net geen pezen meegepakt.. WEL pijnlijk!

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 21 augustus 2006 22:28:49 schreef pcnerd:
ik slijp wel vaker zonder bril, als ik grote dingen of lang slijp doe ik m'n bril wel op, maar meestal blijf ik uit het "spatveld" van die schijfjes (trouwens, de dure spatten ook wel hoor ;), maar ik had niet verwacht dat bij het afronden van een stukje 1mm koperdraad die zooi spat :r.

Als je kort slijpt kan het ook foutgaan!!!

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

Op 12 augustus 2006 21:57:47 schreef alex278:
Meer een mechanicaverwonding: een klein stuk RVS 304 buis (rond 90 mm, 2 mm dik) laten afzagen, dat op z'n kant zetten, maanden geen problemen mee gehad, totdat ik in 't hoekje waar dat ding stond wat moest klussen. Op een gegeven moment grijp ik naar achteren, en daarbij haal ik de 2e knokkel van m'n wijsvinger open aan de -nog steeds- scherpe randen van die buis.

Wat me trouwens opvalt is dat ik twee weken later nog steeds last heb van de knokkel naast die snee. Voelt een beetje RSI-achtig aan, en da's nie fijn. Alsof d'r lokaal een berg ontstekingshormonen zijn vrijgekomen.

Ook leuk, toen ik nog redelijk onwetend was ging ik ISDN aanleggen voor mijn familie. Ik had even geen striptang bij de hand, dus stripte ik een draadje maar met mijn tanden... Nu weet ik dat er continu zo'n 40 volt op de binnenlijn staat! :)

Vooral doorgaan met mechanische bewerkingen zonder persoonlijke beschermingsmiddelen.

Mijn persoonlijke mening:
Slijpen zonder bril is niet stoer maar stom.

In mijn omgeving ken ik zat 50-ers die nooit gehoorbescherming gebruikten en mij maar wat uitlachten als ik dat wel deed. Ik was maar een watje.
Inmiddels hebben ze bijna allemaal een gehoorapparaat of ik moet alles drie keer herhalen.
Ze zijn wel stoerder dan ik, dat wel :-)

Ik denk dat het hier niet om 'stoer' gaat (in jouw geval natuurlijk wel, audioot). Als je stoer wil doen zorg je toch wel dat er iemand kijkt he!

het is gewoon (korte termijns) gemak dat op lange termijn ongemakken oplevert ;)

Informaticus die wat in elkaar probeert te draaien...

Ik denk dat UFO en Boudewijn beide gelijk hebben.

Ik bedoelde natuurlijk te prikkelen, zodanig dat de bewuste man of vrouw nog eens aan mijn postje dacht op het moment dat hij/zij weer ging slijpen.
Vaak zetten mensen dan toch een bril op, ondanks het feit dat ze zich dan wat bezwaard voelen.
Vandaar.

Dit was Opa verteld.

Dit topic is gesloten