misschien 'n idee -> online kursusje maken

hallo,

Ik heb het idee dat er op deze site best wel wat beginners en "alleen maar nabouwers" zitten. Zou het daarom niet leuk en handig zijn om 'n soort "online beginners kursusjes" te maken.

Dingen bijvoorbeeld zoals "High met Henk" al diversen malen (duidelijk) heeft omschreven over het "schakelen van 'n transistor" zouden in zo'n kursusje kunnen komen te staan. Ook bijvoorbeeld wat uitleg over een op-amp, IR onderdelen, een 555, enz. enz. zouden misschien 'n plaatsje kunnen krijgen. Daarbij desnoods een simpel nabouw schakelingetje per onderdeel zodat je de werking in de praktijk ook nog kan zien.

Ik denk dat je hier veel beginners en nabouwers best wel een plezier ermee zou doen. En misschien durven die beginners en "nabouwers" het daarna ook aan om zelf (met behulp van het forum) wat leuke schakelingen te gaan ontwerpen en maken.

Ik zou zeggen open het vuur maar en laat jullie mening horen ;-)

M.vr.gr.
Rene

Dit vind ik een heel goed idee,ik ben ook nog een beginner...

Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

Dat lijkt me inderdaad wel een leuk idee!
Ik ben ook zoals je ze noemt een "nabouwer" niet dat dit niet leuk is hoor maar wat achtergrond is ook nooit weg.

We zijn momenteel al bezig met een tutorial over microcontrollers. Daarnaast hebben we het ook druk met veranderingen van de site en met nieuwe schakelingen, er komen tenslotte steeds meer bezoekers.

Neemt niet weg dat dit een goede tip is. Wij zullen dan ook zeker gaan overleggen in hoeverre we kunnen voldoen aan jullie vraag naar tutorials. Alleen zal het ons niet lukken dit binnen korte tijd te realiseren.

[Bericht gewijzigd door Bastiaan op donderdag 11 april 2002 16:44:49

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Op do 11-04-2002 15:32:57 schreef Bastiaan:
We zijn momenteel al bezig met een tutorial over microcontrollers. Daarnaast hebben we het ook druk met veranderingen van de site en met nieuwe schakelingen, er komen tenslotte steeds meer bezoekers.

Neemt niet weg dat dit een goede tip is. Wij zullen dan ook zeker gaan overleggen in hoeverre we kunnen voldoen aan jullie vraag naar tutorials. Alleen zal het ons niet lukken dit binnen korte tijd te realizeren.

jullie krijgen het gewoon veel te druk :D

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

Ik vind het een goed id. Wat mischien ook een goed id is.
Is een stem systeem, voor als er een nieuw idee is, dat je kan stemmen of je dat wil, niet wil, of er geen nut in ziet.
Want als er dan maar 3 van de 40 mensen het wel willen krijgen de MOD's het niet zo druk.

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ

Op do 11-04-2002 17:45:08 schreef Stefan:
Ik vind het een goed id. Wat mischien ook een goed id is.
Is een stem systeem, voor als er een nieuw idee is, dat je kan stemmen of je dat wil, niet wil, of er geen nut in ziet.
Want als er dan maar 3 van de 40 mensen het wel willen krijgen de MOD's het niet zo druk.

Ik had dat nog niet vermeld in mijn vorige post hier.
Maar we zijn ook bezig met het programmeren zodat we straks een poll op de site kunnen zetten. Zo kan iedereen dan stemmen.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Jeroen

Moderator

Ben op het moment met de poll bezig :-)
Komt waarschijnlijk morgen online, samen met andere updates.

Op do 11-04-2002 18:33:31 schreef Jeroen:
Ben op het moment met de poll bezig :-)
Komt waarschijnlijk morgen online, samen met andere updates.

ZO MOET DAT!!! :)

Hieper de piep!

Zie ik heb wel goede ideeen maar niemand ziet dat in (ik zelf ook nie :))

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ

Ik ben zelf ook nog maar een beginner, en heb al verschillende schakelingen van deze site gemaakt. Met het programma crocodile clips wat op deze site te vinen is, heb ik een paar leuke, makkelijke maar toch zeer bruikbare schakelingen gemaakt door veel te experimenteren. Ik begon met het kopen van zogenaamde kitts. kant en klare printplaat met onderdelen die je alleen nog maar hoeft te solderen en aansluiten/inbouwen. Zo heb ik onderandere een disco-looplicht, LEDgeluidsindicator, knipperled enz. gemaakt. Zo'n online cursus vind ik een super idee en crocodile clips is echt een tip voor beginners die wat willen experimenteren.

groeten, joost

High met Henk

Special Member

Ik kan me wel vinden in dit idee, maar ik denk dat de moderators toch wel een klein beetje gek worden inderdaad. Is het misschien een idee om het team een beetje uit te breiden met wat BETROUWBARE mensen? Want inderdaad de site wordt steeds bekender en vaker gebruitk, geeft goede info en bruikbare informatie.
Maar het probleem is inderdaad dat we maar een organisatie van 3 mensen hebben hier en die moeten al het werk doen.

Maybe dat het makkelijk is om dus met nieuwe mensen te gaan werken en allemaal een deel te schrijven voor de site en dat door 1 persoon (ik dacht uit mijn hoofd Jeroen die webmaster is) op de site te laten zetten en de link naar de mainpages te maken.

Lijkt me een strak plan.

Groetjes

Sven

\edit Het is Jeroen, maar bedankt dat je dacht dat ik het was

[Bericht gewijzigd door Bastiaan op donderdag 11 april 2002 22:16:18

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op do 11-04-2002 22:10:48 schreef High met henk:
Ik kan me wel vinden in dit idee, maar ik denk dat de moderators toch wel een klein beetje gek worden inderdaad. Is het misschien een idee om het team een beetje uit te breiden met wat BETROUWBARE mensen? Want inderdaad de site wordt steeds bekender en vaker gebruitk, geeft goede info en bruikbare informatie.
Maar het probleem is inderdaad dat we maar een organisatie van 3 mensen hebben hier en die moeten al het werk doen.

Maybe dat het makkelijk is om dus met nieuwe mensen te gaan werken en allemaal een deel te schrijven voor de site en dat door 1 persoon (ik dacht uit mijn hoofd Jeroen die webmaster is) op de site te laten zetten en de link naar de mainpages te maken.

Lijkt me een strak plan.

Omdat we momenteel druk bezig zijn met wat belangrijke zaken voor de site hebben we besloten eerst die zaken af te ronden en vervolgens te gaan kijken naar het eventueel werven van nieuwe mensen die kunnen gaan helpen mocht dat nodig zijn.
Naar alle waarschijnlijkheid zal dat helpen, in de vorm van een taak, inhouden dat er, eventueel met meerdere personen, één onderdeel van de site wordt verzorgt/onderhouden.

Zoals in dit topic al eerder is langs gekomen zal er binnenkort ook een "Poll" verschijnen op de site waarmee wij de mening van jullie kunnen peilen over uiteenlopende zaken.

Uiteraard houden wij jullie als bezoekers op de hoogte van de ontwikkelingen rondom updates en andere belangrijke zaken. Wij waarderen het dat jullie zo goed meedenken en willen helpen.


/edit Ik blijf het moeilijk vinden die teksten in 1x goed neer te zetten :)

[Bericht gewijzigd door Bastiaan op donderdag 11 april 2002 23:39:16

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Op do 11-04-2002 15:32:57 schreef Bastiaan:
We zijn momenteel al bezig met een tutorial over microcontrollers. Daarnaast hebben we het ook druk met veranderingen van de site en met nieuwe schakelingen, er komen tenslotte steeds meer bezoekers.

Neemt niet weg dat dit een goede tip is. Wij zullen dan ook zeker gaan overleggen in hoeverre we kunnen voldoen aan jullie vraag naar tutorials. Alleen zal het ons niet lukken dit binnen korte tijd te realiseren.

Dank je ;-) microcontrollers zijn ook leuke dingen, en je kan er veel mee uithalen. Alleen voor de beginner (???) lijken mij het nogal pittige dingen.

Maar ik geef toe dat "kleine handleidingen" maken over 'n bepaald onderwerp ook best wel veel tijd vraagt. En ik spreek uit ervaring... ben zelf +/- 15 jaar lang oprichter en bestuurslid geweest van de HCC afd. Nijmegen. Ook hier hebben we in de begin jaren gekozen voor 't maken van (beginners) kursussen van 'n bepaald pakket, met voorbeeldjes en al. Hierdoor hebben we veel mensen opweg geholpen met de komputer.

Ik hoop dat jullie toch ook zo iets gaan doen, en je ziet 't al er zijn meer mensen die 't zouden waarderen ;-)

Rene

Op vr 12-04-2002 02:19:26 schreef rene:
[...]
Dank je ;-) microcontrollers zijn ook leuke dingen, en je kan er veel mee uithalen. Alleen voor de beginner (???) lijken mij het nogal pittige dingen.

Voor beginners in de elektronica is het idd nog niet geschikt. Die µC tutorial stond al langer op de planning en we zijn er al mee bezig, vandaar dat dat eerst wordt afgerond. Ook hadden we gemerkt dat er een grote vraag naar was, mede omdat er weinig nederlandse sites zijn die dat hebben.

Maar ik geef toe dat "kleine handleidingen" maken over 'n bepaald onderwerp ook best wel veel tijd vraagt. En ik spreek uit ervaring... ben zelf +/- 15 jaar lang oprichter en bestuurslid geweest van de HCC afd. Nijmegen. Ook hier hebben we in de begin jaren gekozen voor 't maken van (beginners) kursussen van 'n bepaald pakket, met voorbeeldjes en al. Hierdoor hebben we veel mensen opweg geholpen met de komputer.

Ik hoop dat jullie toch ook zo iets gaan doen, en je ziet 't al er zijn meer mensen die 't zouden waarderen ;-)
Rene

We gaan het dan ook zeker serieus overwegen dit in de planning op te nemen en zo jullie tegemoet te komen met de grote vraag naar deze cursussen.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Op do 11-04-2002 18:33:31 schreef Jeroen:
Ben op het moment met de poll bezig :-)
Komt waarschijnlijk morgen online, samen met andere updates.

nou..... waar blijft ut?? ik zit tu wachten!

Hieper de piep!

Op vr 12-04-2002 18:46:55 schreef roel:
[...]
nou..... waar blijft ut?? ik zit tu wachten!

Er stond "waarschijnlijk".

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Op vr 12-04-2002 18:58:31 schreef Bastiaan:

[...]

Er stond "waarschijnlijk".

oke hebbie gelijk, heb nie goed gelezen

Hieper de piep!

Op vr 12-04-2002 19:00:50 schreef roel:

[...]

oke hebbie gelijk, heb nie goed gelezen

en de dag is nog niet voorbij :D

IF you can't convince them, then confuse them!
Jeroen

Moderator

Even wachten mensen, ik ben bezig :-)
Stelt toch niet veel voor dus... :-)

Op vr 12-04-2002 21:25:34 schreef Jeroen:
Even wachten mensen, ik ben bezig :-)
Stelt toch niet veel voor dus... :-)

oke eindelijk een poll :)
en een nieuwe scahkeling er bij!!!! :)

Hieper de piep!