...

[Bericht gewijzigd door mauritzzz op ]

Op 10 mei 2003 12:55:00 schreef Aedolon:

[...]

http://www.iusmentis.com/auteursrecht/

als je de crack hebt koop je het niet... je hebt de free version je kan daaraan toch zien of het je bevalt ?

Ja tuurlijk maar het is nog maar mijn eerste projectje en er zijn waarschijnlijk wel een paar dingen die de free version niet kan, en daar zou die crack misschien wel handig voor zijn.

Ik weet niet of die free version volledig werkt?
Ik zit namelijk met het probleem van die voedingspin die niet aanwezig is in mijn schema...
Of ligt dat meer aan mij dan aan de free version? :-)
Zoja dan wil ik zelfs die crack niet.

Hierbij beloof ik dat ik het zal kopen als ik het verder gebruik.
Het is nu een projectje voor school, en aangezien ik thuis niet kan etsen weet ik ook niet of ik eagle nog zal nodig hebben...

[Bericht gewijzigd door NicoDV op ]

Hoe Eagle werkt weet ik al, want ik lees wel engels. Toch heb ik een vraag:
Hoe maak ik een printpen in mijn schema, dus wat is een printpen (soldeerlipje) in de library?

en boorgaten voor bijv. m4 schroeven?

en zekeringhouder?

[Bericht gewijzigd door Douchekop op ]

Is het mogelijk om met eagle een variabele baan-dikte in te stellen? Ik zou dikkere baantjes willen maar ze moeten wel nog tussen de pootjes van een IC kunnen.
Dus ik zou graag hebben dat ze waar er plaats is dik zijn en waar het smal is net dun genoeg.

Kan dit?

Op 10 mei 2003 21:55:45 schreef Douchekop:
Hoe Eagle werkt weet ik al, want ik lees wel engels. Toch heb ik een vraag:
Hoe maak ik een printpen in mijn schema, dus wat is een printpen (soldeerlipje) in de library?
en boorgaten voor bijv. m4 schroeven?
en zekeringhouder?

Library solpad is soldeerpennen. Boorgaten in diverse maten zijn ook verkrijgbaar, in lbr holes. Zekeringhouders kun je onder andere vinden door in de component add dialoog fuse als zoekwoord in te voeren.

Op 17 mei 2003 16:14:20 schreef NicoDV:
Is het mogelijk om met eagle een variabele baan-dikte in te stellen? Ik zou dikkere baantjes willen maar ze moeten wel nog tussen de pootjes van een IC kunnen.
Dus ik zou graag hebben dat ze waar er plaats is dik zijn en waar het smal is net dun genoeg.

Kan dit?

Natuurlijk kan dat. Je kunt ieder segment spoor afzonderlijk instellen kwa groote, ofwel door in de dropdown box in de bovenbalk de breedte te wijzigen tijdens het aanleggen ofwel door later CHANGE > Width te doen.

Ik heb hem al een keer gesteld maar ben hem kwijt (antwoord). Als ik in eagle autoroute doe maakt hij bochten met hoekjes hoe zet je dat uit zo dat hij rechte hoeke maakt???

Op 17 juni 2003 20:03:47 schreef DJJeroen:
Ik heb hem al een keer gesteld maar ben hem kwijt (antwoord). Als ik in eagle autoroute doe maakt hij bochten met hoekjes hoe zet je dat uit zo dat hij rechte hoeke maakt???

kijk ff in dit forum pagina 2 jeroen van vlaanderen stelde de zelfde vraag

Bedankt ik kon het niet vinden

Hallo,

Is het mogelijk om een heel schema dat je gemaakt heb te kopieeren en ernaast plakken??
Ik heb al geprobeerd met de copy knop maar dat ging niet helemaal.

Wie kan mij helpen hierbij

Groeten,
Jeroen

Ja

- Selecteer wat je wilt
- Klik op het schaartje
- Klik met de rechtmuisknop op je selectie
- Klik op paste

Vraagje: wat is er met de tutorial gebeurd?

Op 26 oktober 2003 20:32:15 schreef Lavreys Chris:
Vraagje: wat is er met de tutorial gebeurd?

nou ik ben verhuist
bij verhuizing word om een of andere reden je webspace gewist deze moet je nadat je je breedband aansluiting weer hebt zelf weer opnieuw online zetten
nu duurt het bij ESSENT gemiddeld 4 maanden voordat iemand wakker word en denkt laat ik die klant op zijn nieuwe adres eens aansluiten(had bijna 2 maanden voor mijn verhuizing al angegeven op welke datum ik in mijn nieuwe huis zat)
moet ik nog 2 maanden wachten
en als je belt krijg je te horen dat je nieuwe adres niet bestaat
of je zit sbs6 te kijken en ze vertellen doodleuk dat je geen CAI aansluiting hebt .
oftewel ESSENT KABELCOM EN ESSENT@HOME weten gewoon van elkaar niet waar ze me bezig zijn

ik zal eens kijken of ik de tutorial weer online kan krijgen
volgens mij is er hier iemand die hem als PDF online heeft staan zal ff kijken

volgens mij kan ik dat nogwel geweest zijn maar dat weet ik niet zeker ik heb namelijk best veel pdf gemaakt :P

ik heb nog een vraag betreft Eagle.

als je aant het routen bent en een verbinding half hebt geroute deze onderbreekt en m later weer af wil maken begint ie weer aant begin ipv de plek waar je gebleven was.

tevens als ik een pin wil routen en echt op die pin ga staan dat Eagle dan een andere pin pakt om te routen terwijl deze niet aan elkaar zitten.

kan je dit uitschakelen?

mvg Michel:)

Op 27 oktober 2003 07:18:39 schreef GeRwIn:
volgens mij kan ik dat nogwel geweest zijn maar dat weet ik niet zeker ik heb namelijk best veel pdf gemaakt :P

yep jij was dat idd

UPDATE

per direct is de TUTORIAL weer ONLINE

E.A.G.L.E.TUTORIAL

Ik wil een ic PIC 16F877 (plcc uitvoering) in een ic voet plcc-s44 tekenen in SCHEMATIC, dit is nog niet gelukt (deze is standaard in "sqaure,package type L en niet in ic package plcc-s44).
Deze IC voet bestaat wel echter in PCB BOARD

Jammer alleen dat raster instelling niet volledig wordt gesaved.
Als Mil instelt en saved, komt ie bij opnieuw openen in de mic raster instelling. Is wel even iets anders!
Als je dit even niet door hebt gaat je hele print rastering fout.

Op 25 november 2003 19:56:52 schreef svenson:
Ik wil een ic PIC 16F877 (plcc uitvoering) in een ic voet plcc-s44 tekenen in SCHEMATIC, dit is nog niet gelukt (deze is standaard in "sqaure,package type L en niet in ic package plcc-s44).
Deze IC voet bestaat wel echter in PCB BOARD

kijk ff of je hem kunt downen bij cadsoft

Hallo,

Ik ben eens schema aan het maken maar ik krijg de drill holes niet kleiner het moet 0.8mm zijn (maar dan in mils weet niet hoeveel dat is).

En is het ook mogelijk om een pad van bijvoorbeeld een IC vierkant te maken of groter of wat dan ook ??

mm naar mil convertertje staat ergens op i-net

via drc kun je pads ovaal maken ipv rond
en in drc kun je dan ook de rest-ring instellen.(grote van het pad)

ander zit er niets anders op dan de footprint in de lib. aan te passen

en welk moet ik dan in de shapes kleiner maken heb alles algeprobeerd groter lukt wel maar maar het gat midden in niet

als ik het goed heb zijn de drilsizes gekoppeld aan de onderdelen
dus zou je daar niets aan hoeven doen omdat ze al gelijk zijn aan je onderdelen
ik ga ff voor je checken
[edit]
in drc sizes kun je de minimale gat grote instellen
echter geld dit dan voor alle gaten op je board
als de gaten in de lib groter zijn dan deze instelling blijven ze gelijk zijn ze kleiner dan worden ze zo groot als je hebt ingesteld.
als je in sizes op de onderst regel staat verranderd het plaatje zodat je kunt zien wat je verranderd

[/edit]
[edit2]
in shapes kun je kiezen uit octagon/as lib/round/square

[Bericht gewijzigd door k.p.meinesz op ]