Kan ik een 1N4937 diode uit het voedingsgedeelte van een Sharp tv-tje vervangen door een 1N4007, of vraag ik dan om moeilijkheden?
Kijk een op google.
EEn 1N4007 is een standaard diode welke in een voeding van een sharp ALLEEN primair gebruikt mag worden.
Secundair zal niet gaan daar heb je veel snellere diodes nodig.
Peter Claus
It is so simple to be happy, but it is so difficult to be simple
Op 22 december 2006 10:30:01 schreef cosphi:
BY201/6
BYT52J
BYX92/600
RGP10J
BYV14
BYV15
BYV16
Vrij snelle diode dus in welk geval de meest voorkomende(en verkrijgbare) BA 159 ook toepasbaar zou moeten zijn.
Anoniem
Fabrikanten bestuderen meestal héél goed welke componenten waar gebruikt worden;
Ze gaan ook geen componenten gebruiken die duidelijk overbemeten zijn en dus duurder kosten.
Het is ook onwaarschijnlijk dat een hobbyist daar meer inzicht dan de fabrikant zelf zou in hebben.
Dus enkele gouden regels:
Vervang bij voorkeur een component door een identiek exemplaar.
Vervang nooit een component door een ander type dat minder performant is.
De diode die door jouw opgegeven werd is een 1A/1000V PIV fast recovery diode.
Vervang hem dus niet door een 1N4007 die Weliswaar ook 1A/1000V aankan, maar een gewone 50 Hz diode is.
SHARP let niet zo nou 
Ik gaf het ook al aan een 1n4007 is alleen voor primair gebruik en is dus secundair niet inzetbaar.
Waarschijnlijk zal het circuit niet werken en de diode bloedheet wanneer deze secundair wordt toegepast.
Onderdelen zo vervangen is idd niet aan te raden.
Ik ben echter zo vrij dit regelmatig wel te doen en dat mag ook en dat zou ook vreemd zijn wanneer ik dat niet deed na ruim 20 jaar repareren waarna je mag verwachten enige componenten kennis te hebben vergaard.
Weet ik het niet dan neem ik het Jaeger boek of even google en je bent er ook.