ONxxx transistors

Hallo,

ik heb hier wat transistors liggen met als eerste twee letters ON (onder andere de ON237). Echter kan ik van al deze transistors geen informatie vinden. Van iemand hoorde ik dat dat ON misschien kan betekenen dat het test exemplaren zijn. Kan iemand mij meer duidelijkheid verschaffen over deze serie transistors? En waar ik er informatie over kan vinden?

Gr's Muddy

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

Er bestaat wel een fabrikant ON-Semiconductors, misschien komen ze daar vandaan?

Daar dacht ik in eerste instantie ook al aan, maar het lijkt me sterk dat zij een aparte lijn transistors maken.

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

wat zijn de andere types en uit wat voor apparaat komen

zijn het geen fotogevoelige torrekes?

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

leek mij ook op on-semi spul maar is het niet gewoon een bc237 oid?

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

als het een experimenteertor zou zijn dan zou de 237 beteken waar dat het om een substraat 237 zou gaan(maar daar was je waarschijnlijk al achter)

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide
Hugo Welther

Moderator

Zijn dit geen oude germanium transistors? Plaats eens een foto-tje.

Philips heeft in de begintijd van de transistor mil. spec. versies van de OCxx en ACxxx's uitgebracht onder de naam ONxxx.
Heb hier nog ON151's en ON153's liggen.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Ze zitten in een TO-39 behuizing, alleen dan is het randje wat dikker, de pootjes zijn 38mm lang Ik heb deze nieuw bij iemand gekocht. Het opschrift is:
ON
237
1u59

wat wel raar is: de basis zit aan de case.

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

Als je ze nieuw hebt gekocht bij iemand, waarom weet je dan niet wat het zijn? Maar weet diegene waar je ze van hebt gekocht niet wat het zijn?

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

Waarom ik ze heb gekocht weet ik niet, en hij weet idd ook niet welke het zijn.

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
Hugo Welther

Moderator

Één van mijn tabellen boekjes gaat tot ON222 en die is vergelijkbaar met een BF181.

De ON237 kan ik niet vinden.
Tenzij het ON2371 moet zijn. Dat is een 2N2371.
Alleen van die laatste is de behuizing TO5.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Er staat echt duidelijk 237, of er moet een plaatselijke regenbui zijn geweest die de 1 weg heeft gehaald en de andere cijfertjes duidelijk intact heeft gelate.
Maar als ik het zo zie, zou het dan ook kunnen dat die ON door een andere letter/cijfercombinatie vervangen kan worden?

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.