Hallo,
Ik vroeg mij af hoe je een TIC206 aansluit, ik heb al gezocht naar datasheets en gevonden maar daar staat niet in welke gate het is in een schematisch getekende schema.
Zie hier datasheet: http://www.microcontrolador.com.br/datasheets/TIC206M.pdf
Alvast bedankt.
timmie
niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide
LaStei
carpe cerevisi
Kun je vrij makkelijk nameten: een van de pennen is nl. een "gewone" diode overgang met de gate. Die pen is de "common". Wat trouwens ook uit het datasheet blijkt, het is beter om stroom uit een triac trekken dan er een positieve stroom in te sturen.
Hoewel een triac niet echt een kathode en anode heeft zoals een thyristor geef ik wel altijd deze benamingen. Als je dan naar het type nummer kijkt is de aansluiting haast altijd bij TO220 K A G (kathode anode gate)
timmie
niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide
in principe(althans men leerde mij het zo) moet de MT1 aan de fase en MT2 aan de Nul geleider maar of dit noodzakelijk is weet ik niet ik hoe me er maar gwoon aan.
LaStei
carpe cerevisi
Het is wel belangrijk hoe het MT1 en MT2 aangesloten worden. Die benamingen zijn varieren ook per fabrikant. Even nameten en je weet het zeker, de gate, het lijntje wat schuin onder het symbol zit heeft een diode verbinding met de "common" van de triac. Er moet dus stroom kunnen lopen tussen de gate en die aansluiting om de traic in geleiding te sturen.
MT1 en MT2 is vaak verwarring over , daarom als het To220 behuizing is K A G dan weet je meteen dat je tussen de K en G moet triggeren.
Anoniem
Op 5 januari 2007 16:03:04 schreef LaStei:
Kun je vrij makkelijk nameten: een van de pennen is nl. een "gewone" diode overgang met de gate. Die pen is de "common". Wat trouwens ook uit het datasheet blijkt, het is beter om stroom uit een triac trekken dan er een positieve stroom in te sturen.
Waarschijnlijk is bovenstaande ergens op gebaseerd, maar kun je die wartaal even in
technische taal omzetten? Ik snap je bedoeling niet.