Philips wasmachine krijgt geen water

Hallo,

Ik heb de volgende vraag over een probleem met een wasmachine.

Probeerde vandaag een wasmachine aan te zetten die 9 maanden niet is gebruikt.

Situatie heeft 9 maanden in de douche gestaan voor alle duidelijkheid gedurende deze 9 maanden was het huis ook niet bewoond.

De wasmachine draait wel gewoon een programma maar het water komt niet in de machine terecht, dit terwijl alles gewoon is aangesloten.

Vraag me af of iemand zoiets eerder heeft meegemaakt?

wasmaschines kan vanalles in kapot zijn. Gewoon simpel beginnen met nakijken. Doet de pomp het bijvoorbeeld? Als de pomp het doet kijk dan het signaal na. Kijk de waterleidingen na enzovoort

Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl

Staat de kraan open? :)
Verifiëren, ik ben er ook eens ingetrapt!

Als er toevallig zo'n blauw "waterslot" aan de kraan zit dan kan deze van binnen vast zitten door kalk aanslag.

Haal de slang van de machiene los en kijk of er water uit komt, indien nee, dan een kwartiertje onder dompelen in water met een flinke hoeveelheid ViaKal er in.

Zo ja, dan weet je in ieder geval dat het daar niet zit :-)
En zo ga je dan stap voor stap verder zoeken.....

Idd keerkleppen in wasmachine kranen kunnen nogal eens vast slaan, dan is er geen water.

Op 22 april 2007 22:09:53 schreef smsmonster:
Staat de kraan open? :)
Verifiëren, ik ben er ook eens ingetrapt!

staat inderdaad gewoon open Ik heb echter geen flauw idee of zo'n apparaat kuren gaat vertonen als het een maandje of negen niet wordt gebruikt?

Op 22 april 2007 22:11:11 schreef The TOOL man:
Als er toevallig zo'n blauw "waterslot" aan de kraan zit dan kan deze van binnen vast zitten door kalk aanslag.

Als er zo'n waterslot op batterijen tussen zit: kijk eens of de batterijen niet op zijn. :P

Shiptronic

Overleden

en er zijn ook watersloten die je (mechanisch)kunt resetten.

slang afkoppelen, palletje indrukken, en weer aansluiten.
suces

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Meet de spanning op de afvoerpomp en het waterventiel. 9 kansen op 10 is het 1 van deze 2.
Gr. Johan

DOA, NLA,... Ain't war hell?
DE OLDE

Overleden

Als het programma gewoon doordraait kan het mijnsinziens maar 1 ding zijn en dat is de niveauregelaar, bij al het andere moet hij niet verder gaan met het programma , maar wachten tot er genoeg water inzit.

Wat Lefert levert, levert anders geen mens.

Op 22 april 2007 21:54:28 schreef hama61:
Hallo,

Ik heb de volgende vraag over een probleem met een wasmachine.

Probeerde vandaag een wasmachine aan te zetten die 9 maanden niet is gebruikt.

Situatie heeft 9 maanden in de douche gestaan voor alle duidelijkheid gedurende deze 9 maanden was het huis ook niet bewoond.

De wasmachine draait wel gewoon een programma maar het water komt niet in de machine terecht, dit terwijl alles gewoon is aangesloten.

Vraag me af of iemand zoiets eerder heeft meegemaakt?

waterklepjes achter de slang aansluiting even op tikken , rubbertjes van de philips kleppen blijven wel eens hangen!, ook kan je even de waternivo regelaar (pressostaat ) even nazien of al het water wel uit de machine is, anders even leeg laten lopen via het filter!
Sucsess verzekert!