ieder woont toch thuis? als je niet meer thuis bent waar je woont dan is er iets mis.

bij je ouders bedoel je...ach ik heb mijn "hok" ook nog bij mijn ouders. op mijn kot van 9m2 gaat het anders niet passen

[Bericht gewijzigd door Jan klaasen op ]

Ach, rommel doe je niet veel tegen, 1 keer in de maand ofzo eens goed opruimen, om het meeste te ordenen, te sorteren...
Zeg gewoon dat het voor het school is (wat bij mij ook zo is...)
En plaats, ik heb alleen mijn kamer, heb die goed ingericht en krijg daar 2 bureaus + bed(dubbel bed)+ kleerkast,... in, je moet maar zien wat je met je ruimte doet, een plannetje tekenen en je staat al heel wat verder qua inzicht...

@soundmouse, heb je nog materiaal (meetmateriaal) ergens staan, of heb je dat (nog) niet?, goed ineengestoken precies, de muren goed gebruikt, dat zie ik graag!

Op 19 mei 2007 23:50:31 schreef Monster_Henry:
Ach, rommel doe je niet veel tegen, 1 keer in de maand ofzo eens goed opruimen, om het meeste te ordenen, te sorteren...

Een keer in de maand opruimen zijn inderdaad ideaal zijn. Hier ligt het resultaat van een paar maanden niet opruimen, en daar wil je echt niet meer doorheen werken..

Ik moet wel de werkbank redelijk vrij houden. Maar er komt een dag waneer ik op me zelf ga wonen en een dikke grote sookhok... euh prutsHAL ga maken waar tientallen grote projecten uitgestalt kunnen worden tegerlijkertijd.

radio komt trouwens bij Action weg ;)

En oja, het gereedschapbord is nog lang niet vol hoor, er liggen nog meer enge sleutes en schroevendraaiers in bakjes. Ook zijn er op de plank onder het bord catogorien gemaakt:

- Slijpen -> slijpsteentjes
- Snijden -> operatiemessen
- Schrijven -> pennen
- Tekenen -> potloden
- Meten -> liniaal, winkelhaak, rolmaat, lasermeter.

edit:

let ook op de 2 draden die uit de muur komen boven het raam..

die leiden naar een zonnepaneel in de tuin, gratis stroom :)

////edit
@monster henry
Meetapparaatuur heb ik nog wel (3 multimeters) en verder nog laserapparaten. Maar helaas nog geen labvoeding of oscileeraparraat.

[Bericht gewijzigd door soundmouse op ]

Jup hiero ook al ik een eigen huis heb ;)
Maar voor school geloven ze niet want ik zit nog niet op een elektro school ;(

Ik wacht gewoon totdat mijn ouders de zooi zat worden, en zelf weg gaan!

;-)

Dan heb jij leuke ouders ;)
Die van mij donderen mij al weg als er 2 draadjes op de grond liggen!

@Technojunk : Nog gefeliciteerd ;-)

Wel twee dagen te laat maar goed...

Technojunk,, 13 jaar dus. Gefeliciteerd ;)

Ouders.. soms zijn het rare dingen. Me moeder denkt dat een 9V blokje "veilig" is en dat denkt ze ook als er 50 in serie staan :P.

edit:

Ik heb nog iets meer gereedschap en bende in de stellingen die niet te zien zijn op de foto.. dit heb ik nog in de stellingen staan:

- Lijmpistool 500W
- Elektrische figuurzaag
- andere elektrische apparaten zoals schuurmachine, verfbrander, accuboren, decoupeerzagen e.d.
- dozen vol met voeding, computer, audio en ADSL kabels.
- Dozen met leds en connectors
- Beeldschermen
- projectenbak

[Bericht gewijzigd door soundmouse op ]

Op 19 mei 2007 23:54:31 schreef klein is fijn:
[...]Een keer in de maand opruimen zijn inderdaad ideaal zijn. Hier ligt het resultaat van een paar maanden niet opruimen, en daar wil je echt niet meer doorheen werken..

Hoe kan dat nou bij jouw?

das hooguit 1 stoffer en blik vol: jouw werkbank kan MINISCUUL klein zijn

de door jouw gemaakt projecten en geburkte componenten zijn dat immers ook...

Dus ik gok 1x vegen met stoffer en blik en ff een vol blik SMD componenten in vuilbak kieperen en klaar.....

>:) YES I'M EVIL!!!

SMD is het probleem niet, dat zit allemaal in de kastjes. Daar ben ik wel zuinig op. ;)

Probleem is de through hole, dat slingert overal rond. Drie componenten en je werkplek ligt vol.. >:)

Uhu, zooi heb je zo,

zeker als er snel eventjes een paar andere projecten tussendoor moeten ...

http://members.home.nl/guidomennen/temp/hok/KIF_2050-1.JPG

Soundmouse en DJoveld: bedankt nog!

Op 19 mei 2007 23:50:31 schreef Monster_Henry:
Ach, rommel doe je niet veel tegen,

ik heb daar twee antwoorden op:

die het niet kan aanzien , moet maar niet , of ergens anders kijken.

en om 'Den Albert' ( einstein ) nog maar eens te quoten :

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind , then what is an empty desk a sign of ...

je kan niet werken zonder georganiseerde wanorde. telkens moeten rechtstaan , naar kast lopen om schroevendraaier : vijsje draaien , teruglopen. tournavies terug op zijn plaats hangen , afstoffen ....alles moet binnen handbereik liggen.

trouwens er zijn studies gedaan : tis veel efficienter om in een rommeltje ( gene grote rommel , maar een rommeltje ) te werken dan in een piekfijn ding.

niks liever dan een bakje naast mij met daarin allerhande 'speel-onderdelen': je hebt in 1-2-3 wat je nodig hebt.

studie wees ook uit dat dergelijke mensen veel sneller ene document kunnen terugvinden in die immense stapel papier op hun bureau , dan dat een bilbiothekaris dat kan opdoeken uit zijn archief. die moet eerst de computer raadplegen of naar de fichebak lopen, dan juist kast en juiste schuif vinden , en dan in die schuif gaan zoeken.

tegen dan heb je het all lang gekregen van die verstrooide prof.

enig problem is dat, als die prof ziek is of vertrekt , iemand anders dat nooit kan vinden. ( en als je tevele in die stapel rommelt , dat die 'verstrooiden' als ie terugkomt dat ook niet meer kan vinden. en je ambras krijgt 'wie heeft diene stapel papier ondersteboven gehaald ? nu kan ik niks meer vinden. ! )

nuja, dat iemand anders er geen wijs uit geraakt . lang leve de job-security !

dus : gewaarschuwd aan vrouwens / kinderen / samenwondenden / vul zel in /.. : blijf met uw tengels van die 'puinhoop' of 'rommelberg' af. alles is perfect georganizeerd en gecatalogeerd , wij technichi gebruiken nu eenmaal een ander systeem om te catalogeren en organizeren , en jammergenoeg ziet dat er voor een niet kenner als een rommelberg uit maar eigenlijk is het een technologisch ver gevorderd klassement systeem met een vele hogere efficientie ( en tneemt minder plaats in ook. geen kasten , fichebakken en dergelijke nodig. )

nu mn pa nog maar'ns overtuigen!

Op 20 mei 2007 15:32:29 schreef free_electron:
[...]

studie wees ook uit dat dergelijke mensen veel sneller ene document kunnen terugvinden in die immense stapel papier op hun bureau , dan dat een bilbiothekaris dat kan opdoeken uit zijn archief. die moet eerst de computer raadplegen of naar de fichebak lopen, dan juist kast en juiste schuif vinden , en dan in die schuif gaan zoeken.

tegen dan heb je het all lang gekregen van die verstrooide prof.

Hmh, ik denk serieus dat het waar is dat wij techneuten zoiets hebben. Ik heb nu een welzijnsopleiding afgerond maar ben eigenlijk gewoon een techneut. klasgenoten kwamen en komen nog steeds altijd naar mij met; van heb jij dit nog of dat. Als ik bij hun thuis ben is het allemaal netjes in mappen en ordners naast elkaar op de plank gestappeld. ik heb een paar bergen stukken en een volle HD. maar toch komen ze naar mij

Op 20 mei 2007 15:32:29 schreef free_electron:
je kan niet werken zonder georganiseerde wanorde...

Volledig met je eens, F_E! Bij de ware techneut zijn de hersencellen georganiseerd als een double-linked list. Of als een deftig fs - ext3 bv. :-)

Ik ben en blijf jaloers op al dat apparatuur...
Ik heb naast mijn pc een klein tafeltje met afzuiging en veel troep een scoop multimeter en daar doe ik het eigenlijk mee.

gewoon verzamelen dan komt het van zelf goed

Hier lopen er veel rond die al ERG lang bezig zijn met verzamelen ... ( mij incluus ;) )

Die afzuiging is in elk geval een goed begin ... die heb ik sinds kort pas in de vorm van een weller WFE-P

[Bericht gewijzigd door Sine op ]

Yep F_E, mijn bureau(s) zijn meestal ook een rommeltje (maar ik, net zoals zovelen) vinden daar alles op terug, als ik aan een printje bezig ben, en mijn ouders komen binnen en zien mij daar in het blindelingse naar soldeerbout, soldeersel,... grijpen, en iedere keer het juiste vast hebben snappen ze meestal wel dat het "opgeruimd" is.
Ouders, kun je niet veel aan doen, heb ik al eens gezegd, ga er zeker niet mee in de clinch, praat er gewoon over, probeer een beetje te onderhandelen, laat zeker je resultaten er niet onder lijden!
Het is nog altijd veiliger dan sommige sporten... (zeg ik die straks weer 30-45 minuten rond het park gaat lopen :p)

Ze hebben hier thuis meer moeite met de troep op mijn kamer want ik slaap er ook maar ik duik ook en daar hebben ze geen moeite mee en volgensmij is dat toch gevaarlijker :P

Morgen trouwens een mooie ongevals simulatie geven in de haven van Veghel er zijn daar havendagen moet weer vroeg uit bed om alles op te bouwen en met fles op de fiets naar Veghel :P :D

[Bericht gewijzigd door Lithium op ]

onlangs nog een grote doos gevuld en in de berging naast nog een paar dozen electronica(rommel)... moet ik haast nooit onderdelen kopen :) onlangs het sorteren van 400 elco's beeindigd :) een hele toren sorteerdozen met componentjes is et resultaat geworden :d

Mijn "werkplekkie" dan. Gelukkig is het bij mij net zo'n zooi:

http://img99.imageshack.us/img99/4025/p1010007ji8.th.jpg

Please notice my kickass 1U dual opteron workstation ;-)

Ten slotte de andere kant van het bureau:

http://img99.imageshack.us/img99/6476/p1010005cw0.th.jpg

Ik weet het, ik moet eens opruimen...

Ik heb opgeruimt en dus ook maar gelijk foto's gemaakt.

De kasten met onderdelen stonden eerst op het bureau, op deze manier heb ik veel meer ruimte. Voor de netheid alle onnodige printen en projecten in de kast (niet in beeld) gegooid.

http://www.uploadarchief.net/files/download/1.1.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/1.2.jpg

Op 26 mei 2007 21:13:10 schreef Maurice S.:
(niet in beeld)

afbeelding
afbeelding

je bedoelt: (niks in beeld)...

FileTO not found: 1.1.jpg

[Bericht gewijzigd door Anoniem op ]