Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 2

Dit topic is gesloten

Op 26 maart 2007 17:39:05 schreef buzzer:
[...]
nou ja ik dacht..zoveel pcs(of zijn het meerdere monitoren op 1pc?) dus gezellig gamen tegen elkaar

op die eerste foto staan maar 3 computers hoor,
aan de linkse en rechtse hangen elk 4 schermen, en aan de middelste 2 schermen ;-)

groeten,
Kris

http://www.digitalplayground.be - where fun meets technology ...

@ active house:

edit aub je post en maak niet iedere keer een nieuwe.... danku!

IF you can't convince them, then confuse them!

Poeh 500 euro per maand, dat gaat nog wel even duren voordat ik dat budget heb.

Maar ik weet prima waar ik het aan zou uitgeven.

Of is extra tijd niet te betalen?

Modelbouw helicopter,
Draaibank
Freesmachine
etstank
rfid set
lichtproject rond de 500 euro(telt niet mee zijn niet mijn kosten)
hdmi hd tv breedbeeld
digital Surround set
laptop
labvoeding
?paard?
rijlessen(ook paard)
rijbewijs
auto
surfbord
J-board
opslagruimte

met 1000 euro per jaar ben ik nog wel even zoet.

LED there be light

Op 26 maart 2007 16:35:08 schreef ActiveHouse:
[...]

ooh, ik wel hoor:
- wil nog een nieuwe satelliet-installatie, ben aan't
wachten tot de dreambox DM-8000 uitkomt voor HD-ontvangst. (rond de 1200 euro, alles inclusief)
- draaibankje (geen idee, rond de 1000 euro ?
- 2de garage (20.000 euro in de streek waar ik woon)
- functie-generator (geen idee, 1000 euro ?)
- extra labovoeding (300 euro)
- nog wat exclusief materiaal voor m'n modelbaan
(enkele duizenden euro's, 2500 gemakkelijkheidshalve)
- 2de HD camera (voor live-registraties eigenlijk een must)
(3000 euro)
- 2 HD plasma TV's voor boven m'n PC's te hangen,
zo kan ik netjes zien wat ik aan't monteren ben.
(5000 euro per stuk)
- 6x IN-18 buisjes (150 euro)
- 6x van die grote Burroughs buizen (250 euro)
- nieuw salon (2000 euro)

als ik dat zo optel kom ik aan 41400 euro.
Daar mag die garage vanaf geteld worden, (geld staat opzij)
en die salon en satelliet mogen er ook af, omdat dit niet echt hobby-related is, en mijn vrouw hier ook van kan genieten. ...jn vrouw dan maar van het hobby-budget, omdat volgens haar dit toch een iets overbodige luxe is en met minder ook zou toekomen)
Dan schiet er nog 15200 euro over, tegen 6000 euro per jaar voor de hobby, be

greetz,
Kris

Tja zeggen de woorden gelijke verdeling van het kapitaal je iets? heb jij dat alle NODIG? ALs ik binnen kort dictator van dit land word dan worden dinky's weer kleine autotjes om van te dromen.

van het hobby budget van van jouw gezin 1000,-- per maand moet een alleenstaande bijstands moeder, die nog regelmatig van derde wat zak cententjes toegeschoven krijgt, leven. Je moest jezlef heel hard in een donker "loft" hoekje gaan zitten schamen dat je dit op brast aan LUXE gebruiks WEGWERP goederen.

hier kun je 5 minima gezinnen een heel eind mee naar echt eten helpen!!!!

ik kom niet uit een minima gezin maar van 2 goed opgeleide werkende ouders. nu wij 3 kinderen min of meer het huis uit zijn hebben zij 4 andere (minder fortuinlijke) kinderen in huis genomen.

maarja mischien ben ik wel de langharige hippie die zich puur uit intrinsieke motivatie inzet.

Op 27 maart 2007 00:30:42 schreef Jan klaasen:
[...]
preek....

dat gezegt hebbende is dit het laatste OFFtopic post van dit topic.

Vanaf nu weer ONTOPIC

IF you can't convince them, then confuse them!

Kan de verleiding toch niet weerstaan om op Jan Klaassen te antwoorden.

Ik vind dat iedereen voor zichzelf de rekening moet maken.
Thuis hadden wij het niet breed, ik heb hard genoeg moeten knokken om te staan waar ik nu sta.
Ik mocht van thuis niet verder studeren, ik ben op m'n 18de gaan alleen wonen om toch kunnen verder te studeren. Ik heb 4 jaar gestudeerd, een huishouden gehad en ook nog een baan om mezelf van levensonderhoud te voorzien.
Ik had het zelf in die periode niet breed en weet zelfs wat honger hebben is ...
Na mijn studies had ik meteen een deftige job (hard gezocht !) en had ik een meisje leren kennen. Na een jaartje hadden we trouwplannen, we hadden zelfs bouwgrond gekocht, en ondertussen was ze "gepland" zwanger. Mijn meisje is toen verongelukt in een auto-ongeval.

Ondertussen geef ik jaarlijks ook nog genoeg geld uit aan allerlei goede doelen. (Ik heb zelfs een adoptie-kindje in Oeganda) Dus maak me alsjeblieft geen verwijten ...

Komt dan nog bij dat ik op m'n 29ste al een hartaanval heb gehad (ben ondertussen 33) en dat men na onderzoek een erfelijke ziekte in mijn bloed heeft vastgesteld. Blijkbaar is mijn grootvader hieraan overleden op z'n 52ste, en is de kans groot dat ik ook niet ouder ga worden. om de 3 à 4 jaar onderga ik een "kuur" van ongeveer 8 weken die best vergeleken kan worden met chemo-therapie, is even zwaar en al mijn haar valt er ook van uit. Aangezien ik de erfelijke variant van die ziekte heb, is het niet iets dan men permanent kan bestrijden. Ik ben dus ook regelmatig weken aan een stuk ziek enzo.

En dan ga jij beweren dat een mens niet mag genieten van't leven ?

offtopic of niet, eens mens mag zichzelf toch verdedigen tegen zo'n preek vind ik.
Hopelijk is hiermee het laatste woord gezegd, alvorens dit in één of andere onzinnige discussie ontaard ...

groeten,
Kris

[Bericht gewijzigd door ActiveHouse op 27 maart 2007 09:09:04

http://www.digitalplayground.be - where fun meets technology ...

Amen.

Ben het helemaal met je eens dat je moet genieten van het leven. Zeker als je door ziekte en andere zaken wel iets anders tegen leven aan kijkt.

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

http://img292.imageshack.us/img292/4596/1001024es4.th.jpg
dit is hoe mijn werkplekje was een tijdje geleden ondertussen wat opgeruimd

binnenkort een deel aanbouwen voor de scoop zodat ik in een L vorm kan werken

te zien van links naar rechts
-Hameg scope HM412 (bouwjaar 1976)
-Labvoeding velleman P7203
-Appa 91 Multimeter
-Packard bell laptop (hier gebruikt als functie generator)
-Project: eindwerk gitaarversterker
-Hellmaal rechts nog net te zien men soldeerbout het enige wat ik ervan weet is dat het een ZD-929C is van 50W met regelbare temperatuur en deze word digitaal uitgelezen

nou, ik zal dan ook is een "update" van mijn prutshokje posten. alhoewel, prutshokken, zijn er eigenlijk 4, maar van de loodsen die m'n vader op dit moment in gebruik heeft heb ik helaas geen foto's :(.
foto's:
http://members.lycos.nl/tomzooitje/room/

zal ff de kamer beschrijven.
op de foto's zie je een aantal kasten, het kleine kastje met al die keter-sorteerbakkies erin, is mijn onderdelen kastje. op de plankjes onderaan liggen schuimmatjes met ic's erop (3 maal). verder mijn soldeertafeltje, mijn radio-stack (met alleen de pmr een aangesloten antenne, voor de andere apparaten moet ik nog steeds de vergunning aanvragen, stomme beschermd dorpsgezicht :r) )
verder een kast met mijn tv'tje met mijn 1:10 ccd cameraatje er op aangesloten, met nog meer spul erin.
en mijn drumstel met daarachter nog een kast met nog meer spul.
dan mijn bureau met mijn computer. wordt ook wel is wat aan geknutseld zoals je ziet. owja, ik jongleer, vandaar die balletjes ;). die 2e monitor is stiekem een wekker, en achter de pc staan nog een scanner en een 3in1 printer.

dan de schuur. een grote werkbank, radiootje en verder een heleboel kasten met allemaal spul erin. Die metalen bak met al die stokken e.d. die eruit steken, daarin zitten mijn vuurspuw spulletjes. Binnenkort moet de compressor die daar nog onafgemaakt staat af zijn, en dan daarbij wat luchtgereedschap.

dan de bus van mijn vader waar ik heel veel gereedschap uit gebruik. is helaas onopgeruimd, maar de indruk van wat er allemaal in zit moet duidelijk zijn (3 accuboormachines, decoupeerzaag, 2 handcirkels, klopboormachine, schaafmachine, slijptolletje en slijptol, schroefautomaat, lasapparaat (blauwe koffer), reciprozaag, doppensetje, en veel schroeven spijkers etc. Allemaal proffessioneel gereedschap, echt professioneel en geen z.g. "heavy duty" spul van de bouwmarkt ;). (ter indicatie, makita accuboormachine, mag 300 euro kosten...)

naja, verder kan ik alleen maar vertellen wat er allemaal nog in die loodsen staat, wat ik ook mag gebruiken (komt niet zo vaak voor, ik werk niet zo heel veel met grote houten dingen. Mijn vader daarintegen maakt veel stijgerhouten meubelen (geïnteresseerden mogen mailen :P ) en heeft ze hard nodig):
heftruckje (elektrisch, oude steinbock), tafelcirkelzaag, 2m80 hoge lintzaag (monsterlijk ding) ) kolomboor, vandiktenbank, nog ergens een extra decoupeerzaag en handcirkel, en nog een heleboel opslag.

foto's kan nog ff duren...

Take a parachute, and jump!

http://www.xs4all.nl/~hummel3/electro/DSCF8368.JPG

Mijn onderdelen verzameling :)

Dat rekje met gekleurde bakjes wordt nog vervangen door die doorzichtige plastic bakjes die erop staan omdat het rekje aan zijn einde is :(. Maar aangezien ik die plastic bakjes gratis krijg kan ik ze mooi daarvoor vervangen :)

http://www.xs4all.nl/~hummel3/electro/DSCF8369.JPG

Mijn batterijen/accu's en mijn zelf gemaakte 5 volts voeding :)

http://www.xs4all.nl/~hummel3/electro/DSCF8371.JPG

En hier soldeer ik alles :) meot aleen nog een afzuiging komen voor soldeer dampen die rechtstreeks op de afzuiging van het huis komt :) want die zit achter de wand :)

http://www.xs4all.nl/~hummel3/electro/DSCF8369.JPG

die accus liggen daar veel te gevaarlijk

Bezoek ook eens: www.christiaan-elektro.nl

Op 13 mei 2007 13:25:16 schreef christiaan-elektro:
[die accus liggen daar veel te gevaarlijk

Wrom dat ? staan daar al tijden en gebeurt niks mee :)

laat er zo'n metalen schroevendraaiertje op vallen en je zult snappen wat hij bedoelt...
hij zal er waarschijnlijk direct aan vast lassen, rood opgloeien, en mogelijk brand of een ander ongeluk veroorzaken (ik weet niet hoe gesloten accu;s zich gedragen bij kortsluiting...)
ik betrap mijzelf er ook op hoor, een keer heeft het bij mij ook bijzonder weinig gescheeld, er lag zo'n klein schroevedraaiertje gewoon bovenop... brrr
ik zet ze meestal op de vensterbank met een stukje schilderstape over de aansluitingen.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
High met Henk

Special Member

vandaag leuke aankoop gedaan:
http://i14.ebayimg.com/03/i/000/9d/86/876d_12.JPG
clickable image

't leek mij een koopje.
en ik heb nog iets leuks op het oog...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Zozo, toch nog wat aankopen doen voor je huwelijk? :-)
Evengoed, een scoop waarmee je echt kan meten, is sowieso een goede investering...

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Hier een paar foto's van mijn werkplek:

http://www.freewebs.com/discotheek-soundtrack/100_0725.jpg

http://www.freewebs.com/discotheek-soundtrack/100_0722.jpg

Onderranden te zien op de foto:
- Zelfgemaakte regelbare voeding 30V 3A
- Zelfgemaakte regelbare voeding 15V 1.5A
- Zelfgemaakte voeding 12V 8A 5V 20A (computervoeding)
- Oscilloscoop Dynatek 8200
- Soldeer dé-soldeer station Star Tec ST804
- Binair klokje
- Meetsnoertjes
- Versterker plus radio
- Computer
- enz.

High met Henk

Special Member

Op 14 mei 2007 22:07:45 schreef Sine:
50 MHz ... Netjes :)

Deze had je vast al gevonden : http://www.ee.washington.edu/stores/manuals/tds320.pdf

nope, maar ik ken deze scoop, werk er bij mijn huidige werkgever ook mee.

Maaremm

100 MHz!!! geen 50, de TDS 310 is al 60, ik wilde perse een 320.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

http://www.uploadarchief.net/files/download/img_3318.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/102023.jpg

is weer netter geworden.. ;)

Die grote rol in het raam is soldeertin.

[Bericht gewijzigd door soundmouse op 20 mei 2007 12:36:57

Leuk!

Op 13 mei 2007 13:47:13 schreef Ledlover:
laat er zo'n metalen schroevendraaiertje op vallen en je zult snappen wat hij bedoelt...
hij zal er waarschijnlijk direct aan vast lassen, rood opgloeien, en mogelijk brand of een ander ongeluk veroorzaken (ik weet niet hoe gesloten accu;s zich gedragen bij kortsluiting...)
ik betrap mijzelf er ook op hoor, een keer heeft het bij mij ook bijzonder weinig gescheeld, er lag zo'n klein schroevedraaiertje gewoon bovenop... brrr
ik zet ze meestal op de vensterbank met een stukje schilderstape over de aansluitingen.

Denk niet dat je het nog wil weten, maar zo'n geseald accuutje (ik heb een 5,5Ah model) heeft een kortsluitstroom van 83 A. Probeer zelf wat er dan gebeurd :p

@soundmouse: die radio in de vensterbank, komt zeker bij oosterhof weg :p

is weer netter geworden...

Hmmm... Koevoet, houtzagen, engelse sleutel, bankschroef, ...
Het ziet er naar uit dat papa soundmouse uit z'n hobbykamer verjaagd is door zoonlief. :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ach ja..
Als je nog thuis woont moet alles schoon zijn..

Laatst hiero ook weer gedonder.. wordt er ziek van..
Was een labvoedning aant bouwen.. nu nog steeds maar moet het afblazen omdat er te veel rotzooi ligt :(

Ik kon ook aan een 0.30V 0.10A voeding komen
Maar mocht ik niet hebben omdat hij te groot is (Ogthht echt klote is dat!!)

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Op 19 mei 2007 22:52:09 schreef Technojunk:
Ik kon ook aan een 0.30V 0.10A voeding komen
Maar mocht ik niet hebben omdat hij te groot is (Ogthht echt klote is dat!!)

kon je toch ook wat andere troep weggooien?

Ik neem meestal gewoon de spullen mee naar huis, en als het teveel is hoor ik het wel :p

Gewoon meenemen, later wel over hebben :p

EDIT: hoe groot was die voeding eigenlijk? op school hebben wij 0-30V 0-6A voedingen, die aardig compact zijn. Zoveel groter (30*20*12 cm) kan het toch niet zijn?

[Bericht gewijzigd door fritsuitoosterstreek op 19 mei 2007 22:58:14

Dit topic is gesloten