Robbertbd
robotica rules :D
hallo
ik heb net iets bedacht waar van ik nieuwschierig ben of het mogelijk is en wat het gaat kosten en zo.
ik bedacht om een robot arm te maken met hydrolische of pneumatische cilinders.
dan moet er dus een pomp bij om alles op druk te houden en kleppen die ik kan besturen met mijn micro controller.
dat is denk ik wel haal baar als de hydroliek of pneumatiek in kleine onderdelen te krijgen is.
wie weet wat het zou kosten en of heeft voorbeelden of ideeën, en waar ik de onderdelen kan krijgen.
Robbert
hydrauliek is best duur vanwegen de pomp en de klep.
lucht dat in tegen is wat goedkoper koop een gewoone compressor en wat cilinders en klepen op marktplaats soms staan er wel heel baken met zooi te koop.
lucht gaat wel wat sneler maar daar voor kan je natuurlijk een versmaling en de slang maken zodat de lucht er minder makelijk door heen gaat.
stef
Robbertbd
robotica rules :D
het moet redelijk klein zijn want de robot arm moet geen grafmachine arm worden 
ik ga eens kijken.
alle tip's foto's enz zijn nog steeds welkom.
Robbert
Mooi voorbeeld? http://www.r2r.nl/ zie animatronic en dan beweging, waterhydrauliek.
[Bericht gewijzigd door Descartes op (13%)]
gewoon een aardig sterk water pompje en een klep en van die dokter spuiten (kunnen alleen maar 1 kant op) of gewoone mini lucht cilinders.
stef
je kan ook de waterpomp de andere andere kant op laten gaan (lees: vacuum dan gaat die spuit weer terug