Heb zonet wat rondgesnuffeld in andere topic's maar nergens echt een bevredigend antwoord gevonden.
ik heb nu gevonden hoe ik mijn stappenmotors goed kan aansturen.
Met wat metaal en wat gefoefel zal het me wel lukken om een constructie te maken.
Nu blijft bij mij de vraag hoe maak ik overbrengingen? Hoe plaats je assen die makkelijk kunnen draaien? Waar koop je wielen, hoe bevestig je zomaar wielen op assen? Hoe maak je een constructie waardoor je uw voorwielen kunt draaien.
Zijn zo'n dingen te koop? (tandwieltjes reductiekasten, wielen) of bestaan er bouwplannen.
Alvast bedankt.
Arjan Swets
cnc filmpjes op Http://www.arjan-swets.com
tja...
dat is juist het probleem van robotjes bouwen...
het bouwen...
Je kan alles kopen, Conrad verkoopt ook tandwielen en assen en vertragingsbakken... (moet je de modelbouw katalogus aanvragen)
Verder andere aparaten slopen voor onderdelen... dus spelgoedauto's voor wielen/assen/tandwielen...
en tja.. zelf maken... firguurzaag uit de kast...
of
en dat heb ik ook jaren gedaan...
Met lego of fischer techniek...
Ik had 5 motortjes van lego, aan de computer, lego steentjes met fotodiodes erin, steentjes met reedcontakjes erin... lampjes, steenjes met een magneetje erin (voor de reed kontakjes)
en zo kan je makkelijk snel iets maken, en uitproberen..
het ging mij toch meer om het programma schrijven...
Ik had toch vaak als het eenmaal werkte was de lol er toch snel af, en dan kon ik het zo weer uit elkaar slopen en wat anders bouwen...
nog een voordeel is als je eerst met lego ofzo begin , je ook beter weet wat je maken moet, als je het toch van aluminium/plexiglas ofzo maken wil
uZion
Even the smartest computer on earth would make a dog seems brilliant by comparison!
Het hangt eraf hoe groot de robot zelf is. Maar ik ben bezig met een ~ 50x50cm robot en ik heb SPAL motors met veel torque gebruikt. Die kunnen heel makelijk op wiel en gebruiken worm gear. Dus super high Torque.
Succes!!