Versterker

hallo, net nieuw op dit forum :)

Ik wilde vragen of iemand een schema heeft van een eenvoudige versterker. Hij hoeft dus alleen maar te versterken. Het overzicht van schakelingen is erug mooi, als iemand oiets heeft of weet te vinden, waat ook de onderdelen bij vermeld staan zou het erg mooi zijn.

Verder mag het geowon een mono versterkertje zijn, het is maar een probeersel, ik ben namelijk nog onervaren met electronica, maar probeer me hier nu wat meer in te verdiepen.

Ik zoek dus een eenvoudige redelijk goedkope schakeling, voor een mono versterker. ik kan maybe aan een gratis ringtrafo komen. Hij moet wel redelijk wat vermogen hebben, en liefst ook wat geluidkwaliteit. aan 1 ingang heb ik genoeg. en functie hoeft alleen volumeknop te zijn.

hoop dat jullie iets voor me weten, die 40 watt schaking is te weinig, ik heb namelijk flinke speakers, en heb nu een versterker van 2x 38w echte watt dus niet zo'n V&D torentje ofzo.

alvast bedankt.

Je kan ook eens de ic LM12C proberen. Dit is een gewone opamp met maar liefst 10A uitgang. Je kan hem met slechts twee weerstanden schakelen als inverterende versterker. Met deze ic kan je een versterker maken van 150W continu vermogen en 800W piek. (Als we elektuur mogen geloven toch).

4096 LED's of meer afzonderlijk sturen met parallelle poort? Easy...