Nordin
"Een model dat niet werkt is erg. Veel erger echter is een model dat werkt, maar waarvan niemand weet waarom"
Beste mensen, ik kan maar geen duidelijke informatie vinden wat JTAG precies inhoudt. Het schijnt iets met testen te maken hebben in microcontrollers, maar echt duidelijk is 't niet. Kunnen jullie me daarbij helpen?
Thanx guy's aaaaiit.
P.S: Hoe doen jullie dat om helemaal onderaan de tekst onder zo een streepje een opmerkingt te zetten in kleine letters, vind ik ook leuk, maar weet niet hoe.
Tot zo.....
Aedolon
Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT
http://www.circuitsonline.net/my en dan profiel wijzigen dat zit in signature
Nordin
"Een model dat niet werkt is erg. Veel erger echter is een model dat werkt, maar waarvan niemand weet waarom"
Atlantis
ciao 4 now.....
Een JTAG krijg je als je niet bent genomineerd om naar het ISS te gaan met de eerstvolgende space shuttle flight van Atlantis.
JTAG is een debugpoort op een microcontroller, waarmee je "on-the-fly" registers uit kunt lezen en jawel dus kunt debuggen 
Op 5 november 2003 18:29:19 schreef Nordin:
Beste mensen, ik kan maar geen duidelijke informatie vinden wat JTAG precies inhoudt. Het schijnt iets met testen te maken hebben in microcontrollers, maar echt duidelijk is 't niet. Kunnen jullie me daarbij helpen?
Thanx guy's aaaaiit.P.S: Hoe doen jullie dat om helemaal onderaan de tekst onder zo een streepje een opmerkingt te zetten in kleine letters, vind ik ook leuk, maar weet niet hoe.
Tot zo.....
Nordin,
Een JTAG bestaat niet maar dit is een groep mensen (Joint Test Action Group). een duidelijke beschrijving wat je allemaal kunt doen met Boundary scan kan je hier vinden :
http://focus.ti.com/lit/an/ssya002c/ssya002c.pdf
Hans
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Op 27 november 2003 12:26:38 schreef Hans Hogendoorn:
Een JTAG bestaat niet maar dit is een groep mensen (Joint Test Action Group).
Bestaat wel, ik zeg hetzelfde als Antoine.
menno
Je biertje wordt niet jaloers als je een andere pakt, je vrouw wel ...
Hans en Antoine hebben allebei een beetje gelijk. JTAG is inderdaad niets anders dan een standaard, dus "een" JTAG is vrij dubieus. Maar de JTAG standaard beschrijft inderdaad de fysieke en softwarematige layout van JTAG poorten (wat dan weer wel een gangbare maar feitelijk onjuiste term is ...) die kunnen worden gebruikt om devices (dus niet alleen microcontrollers) te kunnen testen of besturen. In principe is het dus niets anders dan een gestandardiseerde bus.
JTAG is een standaard die ontwikkeld is om BGA behuizingen te kunnen testen , connnecties tussen verschillende chips.
Wat niet is vast gelegd is in het protocol is de config functie waarmee FPGA's en CPLD's geprogrammeerd kunnen worden. In de chip zitten meerdere registers gebakken die via jtag (boundary scan) te benaderen zijn. voor meer informatie moet je eens op www.asset.com kijken die onderhouden de standaard. Waaronder ook SVF..