BristleBot! (nou niet echt een bot maarja ;))

Ik vond dit leuke botje via Make.

http://www.youtube.com/watch?v=rUSTXUis_ys

Dacht dat het eens wel leuk zou zijn om te maken.

Kennen jullie gelijkaardige botjes?

Zijn wel leuke dingetjes ja.

Je hoeft er niet perse een tandenborstel voor te gebruiken: je kunt ook bijvoorbeeld 4 draadjes ombuigen tot 'pootjes', of je kan het motortje bovenop een ic plakken (liefst een iets bredere ic).

Deze motortjes heten Pager Motortjes, en zijn onder andere hier te koop: http://www.voti.nl/winkel/catalog.html
Je kunt ze natuurlijk ook gewoon uit een GSM slopen:)

Werken op 1,5V of 3V

Bedankt muddy, ik heb nog een paar gsms uit elkaar gehaald en te botje vliegt vooruit. Mijn kat zit er al achteraan :).

Homo Ludus in al zijn glorie!
Doet me denken aan de tijd dat ik gaslantaarn-klokjes gebruikte om zelfgemaakt spul aan te drijven...

Op 20 december 2007 20:26:58 schreef pros:
Homo Ludus in al zijn glorie!
Doet me denken aan de tijd dat ik gaslantaarn-klokjes gebruikte om zelfgemaakt spul aan te drijven...

Whoah, klinkt gevaarlijk.

Het hoort hier niet thuis, maar omdat ouderlingen nu eenmaal graag over hun jeugd praten:
Om dubbel werk te vermijden (aansteken, doven) werden gaslantaarns voorzien van een klok. Stel je een klassieke wekker voor, met een spiraalveer en een boel tandwielen (een onrust zat er niet in, als mijn herinneringen juist zijn). De gasman wond de klok op, stak het gas aan, en fietste naar de volgende gaslantaarn.
Eens de klok afgelopen was, werd de gastoevoer onderbroken, en doofde het licht.

Toen de gaslantaarns werden vervangen door elektrische exemplaren, kwamen talloze klokken op onverklaarbare wijze terecht in de kelder, waar Proske dankbaar gebruik van maakte. Mooi spul om een Meccano-voertuig aan te drijven... :-)

bij een verkiezing: hoe verzin ik iets met troep dat ik heb gesloopt en lul ik een filmpje van 3 minuten vol en zet dit op youtube, zou deze kanidaat een behoorlijke kans maken.

maargoed, ik heb ze wel vaker gezien, maar dan inderdaad als een spin ofzo met draadjes als poten. Als je er op de opendag je van school een stuk of 30 op een omlijstte tafel zet heb je ongetwijeld bekijks bij je opleiding:P (liefst wel elektro-opleiding dan ofzo:))

@pros: of het hier thuishoort of niet: ik wist niet wat het was en nu wel: ik vindt het daarbij een geweldig verhaal: post van de maand nominatie waard wat mij betreft!!!!

Vader zaliger heeft --kort na WO2-- als "gasaansteker" gewerkt in de Antwerpse haven. Klotejob: erheen fietsen met een ladder op je schouders, en dan langs de dokken 1 voor 1 de gaslantaarns doen oplichten.
We beseffen niet, hoe goed we het nu hebben...

@pros: doet me denken aan een stoommachine. Wat je al niet uit ouwe troep kunt maken, mensen gooien tegenwoordig alles wat en beetje verouderd is weg, had onlangs massa's stappenmotortjes uit een kopieerapparaat gehaald. Of oude flatscreens zijn ook een goede bron van materiaal.

@MAH: Je moet toegeven dat het wel een leuk idee is. Panamarenko maakt gelijkaardige botjes. Het lijkt alsof er leven in zit.

Update: Kat heeft het uiteindelijk te pakken gekregen en kapot gekregen :D.

Nou die heeft flink gas op de zuigers!