Ik zoek voor in mijn auto een digitale Db meter, er zijn wel dB meters te koop (bij conrad bijvoorbeeld), maar deze gaan niet verder dan 130 dB en met een beetje installatie in de auto zit je hier al gauw aan. Kan iemand mij helpen aan een schema waarmee ik hem zelf kan bouwen? Of weet iemand waar ik deze goedkoop kan kopen?

je zegt goedkoop!
een goeie db meter die meer dan 130 db kan uitlezen heb je maar vanaf een 7.000 belgische franken.

je kan het ook anders doen.
je kan het uitrekenen.
zet je koffer open en zet op x-aantal meter je meetmicrofoon. je moet gewoon onthouden: per verdubbeling van afstand gaat er 6db af.
(we spreke hier van db spl)

een zelf maken zou ik niet aan beginnen.

Timeout
Heel leuk allemaal die berichten die worden geplaatst, maar je kunt beter alleen wat plaatsen als je antwoordt hebt op zijn vraag. Of hij die 130dB haaldt of niet is totaal niet van belang. Hij wil iets en vraagt gewoon of dat mogelijk is en hoe. De rest is niet van belang.

[Bericht gewijzigd door Bastiaan op ]

Op do 23-05-2002 22:16:30 schreef Bastiaan:
Timeout
Heel leuk allemaal die berichten die worden geplaatst, maar je kunt beter alleen wat plaatsen als je antwoordt hebt op zijn vraag. Of hij die 130dB haaldt of niet is totaal niet van belang. Hij wil iets en vraagt gewoon of dat mogelijk is en hoe. De rest is niet van belang.
Nog 1 zo'n nutteloos bericht en ik verwijder al de andere nutteloze mee.

mijn berekening klopt wel als je verstaat wat ik bedoel, en het is een oplossing.
nadeel, de druk verlaagd zoizo omdat je al je dueren moet open zetten.
dus het mijne was geen bulchit!!!

Op do 23-05-2002 22:23:07 schreef derycke frederiek:
mijn berekening klopt wel als je verstaat wat ik bedoel, en het is een oplossing.
nadeel, de druk verlaagd zoizo omdat je al je dueren moet open zetten.
dus het mijne was geen bulchit!!!

Ik heb ook niet gezegd welke er wel en welke niet onzinnig waren. Die van jouw vondt ik juist de enige zinnige.

[Bericht gewijzigd door Bastiaan op ]

Op do 23-05-2002 21:57:41 schreef derycke frederiek:
je zegt goedkoop!
een goeie db meter die meer dan 130 db kan uitlezen heb je maar vanaf een 7.000 belgische franken.

Niet om vervelend te zijn hoor, maar hoeveel € is dat? Ik heb nml. geen idee van de waarde van Belgische Franken. Ik weet alleen dat jullie ze niet meer gebruiken.

Marcel

MOD-Break:

1 EUR = 40,3399

en ik heb even wat onnodige posts verwijderd... topic zag er zo vervuild uit.

[Bericht gewijzigd door Jeroen Boere op ]

Verleden week heb ik 'n digitale dB meter van het type SL-814 gekocht,werkt prima,voor zijn prijs (32E).
Er is echter geen software cd bij met dat type bestelling kan iemand
mij daarbij helpen.

Je kunt beter even een nieuw topic openen. Het is niet de bedoeling om 11 jaar oude koeien uit de sloot te halen... ;)