Hallo iedereen,
mijn Philips Philicorda 22 gm752 heeft een probleem: de C toetsen geven niet alle lage tonen. Waarschijnlijk een rotte transistor in de rits delers van de C. ik heb nu al gevonden welke deler ik moet hebben, maar nog niet welke van de torren ik daar moet vervangen. ik moet dus een schema hebben.
heeft iemand een schema van dit orgeltje, of nog liever, de complete servicedocumentatie?
er is ook een probleem met de balansregelaar (die regelt de balans tussen de harmonischen en de grondtonen geloof ik) die doet nu exact hetzelfde als de volumeregeling. ik weet nog niet waar ik dit moet zoeken. de hoge tonen hoor je dus op dit moment minder, terwijl ik dat graag zou willen kunnen regelen.
verder zit er nog een losse draad in. ik heb die verbonden met het soldeerpunt waar die vermoedelijk gezeten heeft, maar of ik hem daar nou mee verbind of niet, er verandert niets aan het geluid.
in de servicedocumentatie kan ik wellicht vinden waar die naar leidt, maar dan moet ik die wel hebben...
wie o wie kan mij aan een servicedoc helpen en heeft tips voor me?
groeten, Laurens.
de 752 is inderdaad een torrenbak, maar als ik het goed heb is de 751 er ook in /00T uitvoering, met transistoren.
ik weet niet of die gelijk is, maar als de manuals die jullie hebben over een transistor model gaan, zou ik ze graag ontvangen 
UPDATE:
het balansprobleem is opgelost, dat bleek geen probleem te zijn maar ik gebruikte die gewoon verkeerd. die regelt dus in de stand 'gesplitst klavier' de verhouding tussen het onderste en het bovenste deel.
dan rest nu nog het delertje en de losse draad 
[Bericht gewijzigd door Ledlover op (35%)]
bedankt voor de servicedocu, het is echter niet de goede (de mijne heeft buizen en geen transistoren transistoren en geen buizen)
ik heb gevonden waar de losse draad hoort te zitten, op de plek waar ik dat ook vermoedde, nu klinkt het akkoord C7 niet meer als de C 
dan rest nu nog het gangbaar maken van de toetsen en de dode tor vinden 
Alle problemen zijn inmiddels opgelost (al een paar maanden geleden, het is echt een superruig orgeltje) maar ik wil nu verder gaan:
Ik zou mijn philicorda willen modificeren, met schuifpotmeters in plaats van de schakelaars. Uiteraard op zo'n manier dat alles nog in originele staat terug te brengen is.
Ik zou graag alsnog het schema hebben. Is er echt niemand die een compleet schema van een transistorphilicorda met 1 clavier heeft?
Dit om uit te vogelen wat ik als potmeter moet nemen en omdat ik wel eens zou willen zien hoe de verschillende klankknoppen op de filters zitten...
Alvast bedankt, het gaat hier wel over het transistorapparaat, het schema van de buizenversie heb ik al.
Hallo (Orgel) freaks,
Ik zie dat er meer liefhebbers zijn van 'antieke' Philips orgeltjes, ook ik heb een prachtige retro Philips Philicorda 22GM752, maar met enkele ouderdoms problemen,
De trafo wordt erg warm, en weet iemand waar zijn de twee instelweerstanden in de voeding voor zijn?
Bovendien geeft de 'G' toets geeft een enkeltoon, dit waarschijnlijk door een defecte tor (BF195) in de frequentie deler, Maar verder speelt ie gaaf.
Kan iemand mij aan het schema helpen?
Tnx Jsh
Hallo lieden,
Ik heb net voor 50 euro een super goed spelende Philicorda
22GM752/004 gekocht. Dit instrument komt uit de publieke
verkoop van een bejaardentehuis en verkeert in uitstekende
staat, alleen wat hout-hoekjes en het voor-schotje dienen
te worden gelijmd en de kast moet worden in-ge-olied !
Hij speelt echt perfect maar voor als er problemen mochten
ontstaan en louter als studie-object zou ik dolgraag de
service-documentatie willen hebben inclusief schema's !
Wie kan me hieraan helpen ??!!
Basmandries
Yo man, welk een super goede en razend snelle reaktie !
Heb het geheel uitgeprint en eens bestudeerd, wat een
prachtig instrument ! Ik hoop dat ik de dokumentatie
nooit hoef te gebruiken maar het is beter er mee
verlegen te zijn dan er om verlegen te zitten !!
Nogmaals, bedankt Ledover !
Gewoon Klaas
Henry Rolls (van Rolls- Royce): "The quality remains long after the price is forgotten,"
-sorry verkeerde topic-
[Bericht gewijzigd door Gewoon Klaas op (82%)]
Ik zie dat hier het service document voor de gm752 rond gaat. Ik heb er hier nu ook een open liggen, super tof ding alleen de lage D tonen werken niet. Kan iemand het doc naar mij forwarden? emieldenexter (at) gmail.com.
Is dit topic nog aktief?
Ik zoek me ook wezeloos naar schema's of service manual van een Philicorda.
Ik denk dat het de 752 is. Geheel met transistors uitgevoerd.
De C geeft niet de lage tonen.
Als iemand me kan helpen, dat zou super tof zijn.
Groet,
Huub.
Gevonden. Laat maar. Ik heb niks gezegd en kan nu vooruit. 
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (3%)]
wie heeft er voor mij een service manual van de PHILIPS PHILICORDA 22GM751? Deze moet gereviseerd worden. alvast bedankt
Er staan diverse schema's op de site van de NVHR.
Deze is van de 751: http://83.117.57.34/nvhr/Philips_22GM751.pdf