Audiosignaal splitsen

hallo allemaal, ik heb een probleempje en ik kan zo op het eerste gezicht geen passende oplossing op de site vinden, het is als volgt:
Ik wil vanaf een Line-out(tulp)-uitgang van een stereotoren, naar minimaal 4 Line-in ingangen van andere versterker. Nu weet ik uit ervaring dat dit niet ten goede komt van het audio signaal wat op de kabel staat.
Is er een manier, ik denk zelf aan een soort versterkertje, om het signaal te splitsen?

P.s. het is in deze situatie niet mogelijk om van de ene versterker naar de andere te gaan, de bekabeling is namelijk in "sterbekabeling"aangebracht.

wel ik denk dat je het best een voor versterkertje neemt
en daar achter het signaal gewoon splitst met een kopelstuk
vb die 1 watt versterker van hier 2 keer neemt( lijn links en lijn rechts ) en dan dus splitsen zo heb ik dat bij mij gedaan en ik heb er geen probleemen mee :)

God schiep de wereld, wij het internet ...

wat is eigenlijk het vermogen wat een voorversterker levert?........zijn dat geen milli-watts?

dat valt te bekijken in hoe veel je het splitst
maar je kan er eventueel een potentiummeter tussen plaatsen en het dan afregelen

God schiep de wereld, wij het internet ...

waarom koop je zo'n apparaatje niet kant en klaar? kun je krijgen bij de conrad in allerlei soorten en maten.

groeten, Joost

ik heb nooit geweten dat je die dingen zo kant-en-klaar kan kopen.....zal eens kijken.
maar van de andere kant, dit is een site voor de hobbyist, als we allemaal naar conrad lopen is er ook zo de lol vanaf toch ???? ;-)

Tenzij ik je verkeert begrijp.. maar ik denk dat je dit wel kunt oplossen met een paar opamps, zegmaar buffers.

Moet je maar eens ff hier naar kijken:

http://atlas.csd.net/~rjwsoft/cvdistributor.html

Dit is zegmaar zo'n splitter. Niet direct voor audio bedoelt, maar het lijkt me geen probleem hier audiosignalen ipv cv-signalen.

cv-signalen -> analoge synthesizerwereld :) maar dat ff terzijde :)

[Bericht gewijzigd door Laurens op maandag 3 juni 2002 21:21:09

Fuses are your best friends, they even give their life for you...

Ik denk dat het daar mee moet lukken.....thanx