DE BRANDSTOFCEL? De energie bron van de toekomst.

Wat is een brandstofcel, Wat kan ik er mee, hoe werkt het. Wilt u hier meer weten of heeft er zelf een! Reageer gerust.

Als u een interessante link heeft zien wij deze graag verschijnen.

Alstublieft geen links naar EFOY brandstofcellen die dingen leveren bedroevend weinig stroom en kosten een vermogen.

Henry. S

Weet niet hoe je een onderwerp in een forum kunt beëindigen vermoed dat ik dit zelf niet kan doen. Sinds 8 juni is er niet actief deelgenomen aan dit forum.

Als er eind augustus nog geen nieuwe reacties zijn mag dit onderwerp van mij gesloten worden.

Zijn er toch mensen net als ik die geïnteresseerd zijn in waterstofenergie maar geen geschikte modellen met enige opbrengst kan vinden? Reageer gerust, misschien kunt u er voor zorgen dat dit forum weer gaat lopen.

Lees voor de doelstelling even pagina 1 door.

ik ben ook reeds langere tijd met brandstofcellen aan het meten, qua prestatie bij stroomverbruik en teruglevering.
Ik dacht hier info over grotere cellen te vinden, maar die vind ik dus niet. Mijn experimenten staan reeds langere tijd stil wegens gebrek aan de zwaardere cellen in de reguliere verkoop.
Dus als iemand iets weet toch nog maar reageren a.u.b.

Op 28 juni 2007 21:12:01 schreef lex2:
[...]

Ik heb 12 zonnepanelen op mijn boot, veel overcapaciteit in de zomer, hoopte hiermee ook de wintermaanden te kunnen overbruggen, niet dus.

Mijn ervaring is dat na september de opbrengst met een noodgang naar beneden gaat. De opbrengst van 12 panelen is op een bewolkte winter dag 2 tot 3 ampère-uur. Donkerbewolkt zelfs minder dan 1 ampère-uur. Breekt het zonnetje er doorheen kan het oplopen tot n nog 10 / 12 ampère-uur. Zomers levert mijn systeem meer dan 45 ampère-uur.

Verder zijn de dagen in de wintermaanden kort. Als je ook de wintermaanden met zonnen energie wilt overbruggen heb ik het drie dubbele aan panelen nodig. Mijn boot is niet zo groot dat ik er 36 panelen op kwijt kan. Ook mijn portemonnee laat dit niet toe.

DE oplossing zou een brandstofcel zijn met toch enige capaciteit. Geruisloos, reukloos, zuinig.

Ach, alles heeft zijn tijd en zijn Carmen, als er geen of onvoldoende stroom is dan gezellig een kaasje op tafel geeft licht en warmte.

Minder of niet computeren en tv kijken meer lezen en de radio zachtjes aan.

Lex

Zullen we een echte eenheid gaan gebruiken in plaats van Ampere per uur? Als je hem gebruikt specificeer dan op z`n minst bij welk voltage...

Ik heb een boot met twee brandstofcellen van elk 30 kW in aanbouw. Kijk op http://www.fuelcellboat.nl. Deze website wordt de komende weken verder uitgebreid met technische gegevens.