Laten bedrukken van zelfklevende aluminium typeplaatjes?

Een probleem wat lastiger bleek als ik verwachtte:

Stel: we kopen een apparaat in, zetten er software op en leveren het ding als dienst aan derden.
De hardware-leverancier heeft hier natuurlijk zijn naam op gezet, en onze mensen willen natuurlijk de eigen naam op het apparaat ipv de naam van de hardware.

De naam staat op een zelfklevende sticker van dun (0.8mm) aluminium, in reliefdruk.
Omdat de sticker zelfklevend is kan 'ie los en ligt er inmiddels een los op mijn bureau.
De maten zijn 6x36.5mm
De sticker zit in een uitsparing in de kast, de uitsparing heeft dezelfde maat.

Vervangende plaatjes is nog niet zo eenvoudig: een "normale" zeefdrukker kan
niet zo nauwkeurig snijden en kan deze kleine maat niet verwerken.
Ik vraag me af of het gewoon de verkeerde leverancier is omdat 'ie zulke "kleine stickers" niet aankan.

Vraag: Binnen de electronica komt dit zeker vaker voor, dus: wie kent een club die dit soort opdrachten aankan en nieuwe stickers kan maken?

Geert Jan

Hallo Geert Jan,

Bij ons bedrijf laten we onze stickers bij Interplate in Deventer maken.

Wellicht dat zij de stickers met jou maten ook kunnen maken.

Internet pagina: http:/www.interplate.nl

Groet
Jan

Geen idee of het is wat je zoekt, maar is een dome sticker wat? Is vast wel in jouw maat te krijgen.

Alu wordt overigens doorgaans geeloxeerd. Als het om enkele stuks gaat, zou ik zelf even klussen (dun alu, dun zelfklevend plakband en gaan). Als het aantallen worden, kan dat niet meer uit.

Adverteerde hier laatst niet iemand die wat met alu frontplaten kon? Wellicht kan die dit maatje voor je maken. Dat plakken kan het probleem niet zijn...

(heb je die hardware leverancier al eens gebeld met de vraag waar zijn plaatjes vandaan komen?)

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!
Shiptronic

Overleden

met een sheet, UV licht en speciaal aluminium ku je ze zelf maken

hier een shop die het leverd : http://www.mdaelektronica.nl/webshop.html

vul in de zoek funtie van die site " aluminium " in en je vind ook fotogevoelige aluminium frontplaten

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op dinsdag 30 september 2008 20:11:36 (58%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
High met Henk

Special Member

wij hebben voor onze apparaten zo'n labelwriter, industriele versie, daar kun je dus een metaalfilm label mee printen.

maar vergis je niet: die dingen kosten wel een lieve duit.... Mijn baas vertelde dat die > 2K kostte ooit.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Volgens mij is het de 'verkeerde leverancier'.
Wij laten wel vaker typeplaatjes maken bij een lokale zeefdrukker (Festa Zeefdruk in Langenboom) en die zijn altijd exact aan de maat.
Ik meen dat we gewoon een dxf-bestand moeten aanleveren.

So far...so good...KABOEM! | Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!
elmowww

Golden Member

Bij Festa een keer iets 2 keer teruggestuurd vanwege slechte kwaliteit: platen acrylaat waren zo krom als een golfbal.

3mm verloop over 120mm totaal ;)

Maar achteraf hebben ze alles goed geleverd.

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling

Hallo beste man, ik had kortgeleden ook zoiets, het ging om een frontplaat, en ik heb toen een ontwerp gemaakt en afgedrukt op vinylfolie. Het is vergelijkbaar, maar de folie is minder krasbestendig.

Op 30 september 2008 15:17:49 schreef Marco69:
Geen idee of het is wat je zoekt, maar is een dome sticker wat? Is vast wel in jouw maat te krijgen.

Grappig, mijn vriendin werkt daar.

Op 30 september 2008 23:08:27 schreef Eagle666:
[...]Grappig, mijn vriendin werkt daar.

Levert dat dan weer korting op voor CO members? :)

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!