tralala
Huidig project: Hexapod
Goede middag,
Ik ben voor mijn hexapod bezig met een servocontroller, nou ben ik er door testen achter gekomen dan de computer als klok gebruiken niet werkt.
Nu wil ik dus alle waardes eerst in een PIC zetten, en ze er niet steeds naartoe laten sturen.
Maar als ik in PICbasic voor 18 servo's, ongeveer 20 aparte variabelen moet maken kost dat veel code en 't is niet handig.
Is het mogelijk om in proton PICbasic een variabelen te maken waar je meerdere waardes in kunt zetten. Als je bijvoorbeeld servo1 hebt, servo1_1 - servo1_2 ... servo1_20.
Iemand een oplossing?
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
arrays?
dim servo as byte(20) oid?
Heb je alsnog 20 vars, maar ze hebben wel dezelfde naam. je hebt dan servo(0), servo(1)...servo(19)
Je kunt natuurlijk ook
dim servo1_1 as byte
dim servo1_2 as byte
...
dim servo1_20 as byte doen....
tralala
@bassie-:
Op 21 december 2008 16:11:58 schreef Lucky luke:
arrays?dim servo as byte(20) oid?
...
Lucky Luke zei het ook al.
@Lucky Luke:
Heb het even geprobeerd en dit werkt, bedankt!
tralala
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Frits! thanks! 
Eén bit wijzigen in een array
Om bijvoorbeeld bit 6 van PietJanHein[3] op '0' te zetten kun je niet schrijven:PietJanHein[3].6 = 0 ;Dit werkt zo nietMaar moet je dit zo schrijven:
PietJanHein#3.6 = 0 ;Dit werkt (denk aan het hekje # )
Ik zocht naar zoiets een halve eeuw geleden! (en dat projectje gaat hervat worden, het staat op mijn todolist, op nr6, maar de nummering is willekeurig, ik werk nu aan nummer 19, 5, 9, 13 en 11)
[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op (15%)]