Een paar dagen geleden heb ik een wasmachine overgekocht van iemand.
Ik heb hem net geinstalleerd maar de deur gaat niet open...!
Het is een Brandt bovenlader wasmachine, type: WTC 1381EXD/D, nummer 3 11 00819
Ik heb met een lege trommel een wasprogramma af laten gaan, hij doet het dus en ik hoopte dat erna de deur automatisch open zou gaan, maar helaas.
Heeft iemand tips, wat moet ik doen? Ik ben zelf niet technisch...
Alvast bedankt.

knopje lange tijd indrukken? Zo is dat hier in ieder geval.

soms vindt je ook een mechanische ontgrendeling bij een frontlader vaak een plastic ringetje aan deklep voor de filter.

Soms ontgrendelt de deur pas als de machine 5 minuten uit staat. Zal al wel geprobeerd zijn, maar je weet maar nooit.

onze wasmachine had laatst ook zoiets, de deur wilde niet meer open, en het lampje van de vergrendeling bleef branden.
Uiteindelijk heb ik de deur met gepast geweld open gekregen, het slotje gedemonteerd, de elektrische vergrendeling eruit gehaald, en de terugmelding hiervan overbrugt. Nu doet de wasmachine het weer, alleen is het nu mogelijk om de deur te openen terwijl de wasmachine draait, maar hier lopen toch geen kinderen rond, dus dat is geen probleem. Dit was overigens wel een voorlader, ik weet niet hoe dat bij jouw bovenlader werkt. De bovenlader die wij thuis hadden, stopte gewoon als je het deksel open maakte.

Doe het klepje van de filter open (niet de filter zelf) en kijk eens of daar een ringetje zit om hem te ontgrendelen. Bij front laders is dat namelijk altijd, of hij moet zichzelf na een minuut of 5 ontgrendelen.
Wanneer het deurslot defect is bij je brandt dan kan het wel eens lang duren voor je een nieuw hebt, het bedrijf is namelijk failliet en onderdelen zijn lastig te krijgen.

* High met Henk pakt zijn favoriete gereedschappen: de slijptol en het lasapparaat en vraagt:

WAAR WILT U HEM OPEN HEBBEN?
verder geen zinnige bijdrage heb iets wat op vakantie lijkt

MENSEN beter lezen !!!!

Betreft een bovenlader !!!

Maar goed, heeft de machine ook gecentrifugeerd en gepompt ?
Ken deze machine verder niet, maar kan me indenken dat je de klep pas kunt openen als de machine leeg is.
Echter de bovenlader die ik zelf heb gehad, kon ik ook altijd en immer openen, ook midden in een programma.
dit was echter een aeg met afzonderlijk een centrifuge ( 2 in 1 geval )
Sterkte en alvast fijne jaarwisseling

Op www.klusidee.nl zit veel deskundigheid op dit gebied. Stel daar je vraag eens.

Succes.