Hallo,

Ik ben niet erg goed op het gebied van elektronica, maar het zou kunnen dat ik een moeilijke vraag stel.

Wat ik wil maken is eigenlijk een soort 'Synthesizervloer', een vloer waar je overheen loopt en geluid produceert. Ik heb in twee vwo wel een en ander geleerd over sensoren en dergelijke, maar alleen dat ze reageren op bijvoorbeeld licht of warmte.

Het liefst zou ik er ook nog oude tv's aan koppelen.

Laat wel duidelijk zijn dat het niet functioneel moet zijn, denk dus bij het woord synthesizer niet aan mooie mario-achtige muziekjes maar aan geluiden en losse flarden als ruis en gekraak. eigenlijk een soort kunstproject.

Ik hoop dat men mij er hier mee kan helpen!

Joeri

Dat kan ook met een hoop scherven, emmers enz. Is veel simpeler.

Ga eens kijken op sites die alarmapparatuur leveren. daar kun je bijvoorbeeld schakelmatten en andere drukgevoelige sensoren krijgen.

Denk overigens ook aan bewegingssensoren, zoals die vaak voor buitenlampen gebruikt worden.

Verder zijn er dan nog ultrasoon-, infrarood-, radar- en allerlei laser detectoren voorhanden.

Ik denk genoeg om lang van te dromen :9

Het er aan koppelen van TV's en audio is een volgend hoofdstuk......

Al eens gedachtaan de Japanse kraakvloer (tegen indringers)?

Wat voor een vloer is het? Als je de vloer los kan maken of nog gelegd moet worden zou je een capacitieve schakelaars onder vloer kunnen maken die op hun beurd weer een gluidje aansturen.

het is een nog niet bestaande vloer, het kan dus alles worden. geen idee ook of de vloer ooit gelegd gaat worden.
ik dacht net ineens aan een soort van tegels die allemaal iets anders doen. zag ooit een youtube-filmpje over een apparaat dat zoiets deed. dat was digitaal, ik wil het graag allemaal zelf kunnen doen, en kunnen zien hoe het allemaal zit.

Je kan hij de KWANTUM van die vilttegels krijgen (Vroeger Heugafelt®. Daar kan je dan die alarm sensoren onder leggen. Wel zorgen dat de bedrading geen warboel wordt als je gaat verleggen :D

Rietveld??

gewoon dansmatten van video games

kan het niet makkelijker met een soort van houten ondergrond(met gaatjes zodat er dingen in kunnen?)en een plastic plaat erin?

nee, ik zit nu in 5VWO, gister gekeken op de rietveld en wat een kakschool is dat zeg. ik wil naar de eindhoven design academy:)

Die gaatjes kun je afdekken met die tegels. Ze zijn makkelijk als je wilt wijzigen. Dat gaat met een parketvloer een stuk moeilijker.

Er komen hier meer Rietvelders, vandaar.....

Is dit een toelatingsopdraacht?

toelatingsopdracht nee, ik zou het misschien wel in m'n portfolio kunnen stoppen.
vroeger had ik een of andere elektronica doos, en dat had een bord met gaatjes erin waar je dan veertjes in moest doen, die je dan weer vast kon maken aan ijzerdraadjes, vandaar het bord met gaatjes idee. er hoeft niets over heen voor mij, behalve dat je de schakelingen dan stuk zou lopen.