Ik vroeg me af als het mogelijk is een logo! te visualiseren via een programma of als het mogelijk via een .dll zelf een programma te maken die de visualisatie doet.
Groeten Tom
Stel ik heb een huis waar een logo! de sturing doet van lichten. Dat ik dan op mijn computer kan zien welke lichten nog actief zijn en indien nodig deze kan uitdoen via mijn computer. Dit zou ik dan graag doen in een zelfgeschreven vb programma. Bestaat hier een .dll voor of zijn er andere mogelijkheden. Of kan dit helemaal niet.
timmie
niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide
zolang dat ding een poort heeft waar je mee kan connecten is alles mogelijk
nu ben ik niet thuis in de Logo! maar als hij een seriele poort(op voorwaarde dat je die aan een rs232 poort kan knopen) of een ethernetpoort heeft die je kan aanspreken in je logo! programma kan je met je pc babbelen
Ik kan je niet vertellen of dit mogelijk is, maar is dit niet een beetje kort door de bocht?
Als je weet dat het kan, ga je dan vragen hoe je het kan maken?
Edit: okay, Logo! is dus een apparaat.. ik heb niks gezegd.
[Bericht gewijzigd door UneXisted op (17%)]
ok, het zou dus mogelijk moeten zijn. Maar weet iemand een DLL hiervoor of een programma. Ik heb eens gekeken als het met winCC ging maar dit lukte niet volgens mij.
timmie
niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide
op wat probeer je data te verzenden
VB2008 kent gewoon sockets en Serialport classes
echter de vraag is wat je uitstuurt op je logo(en of dat mogelijk is)
Ik heb zelf geen logo! thuis, maar ik gebruik nog een oude S5-plc die ik nu kan visualiseren. Maar ik vroeg me gewoon af als dit mogelijk was met een logo!, en op welke manier.
Ik denk trouwens dat meeste nieuwe logo's allemaal met usb-interface werken.
Toeternietoe
Dubbelgeïsoleerd
Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)
Er is, zover mij bekend, geen kant en klare oplossing voor.
Maar een beetje hobbyist zou zoiets wel moeten kunnen maken.
Met de programmeersoftware van LOGO! (Logo-cofort) kun je on-line zien wat er met de in bedrijf zijnde LOGO! gebeurt.
Alle ingangen en uitgangen, maar ook het lopende signaal kun je op je scherm zien.
Dus hieruit kan je dan wel concluderen dat zoiets wel te maken moet zijn.
Nieko
LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P
In logosoft kun je de software simuleren.
De logo is ook bestuurbaar via logosoft software op de pc (dus dat je op de pc iet aan en uit kunt doen). Dat is gewoon logosoft met je programma openen en klikken op de betreffende schakelaar om iets aan en uit te doen.
Op 20 februari 2009 21:48:12 schreef tomclae:
Ik heb zelf geen logo! thuis, maar ik gebruik nog een oude S5-plc die ik nu kan visualiseren. Maar ik vroeg me gewoon af als dit mogelijk was met een logo!, en op welke manier.
Ik denk trouwens dat meeste nieuwe logo's allemaal met usb-interface werken.
Ey ik hobby thuis ook regelmatig met de S5 & logo en zou dezen ook graag willen visualiseren. Hoe doe je dit bij de S5, met welk prog?
luc
Bij een S5 is het visualiseren goed te doen.
(Het PC programma daarvoor schrijf ik in Delphi, maar VB zal vast en zeker ook te gebruiken zijn)
Of visualiseren met een logo mogelijk is weet ik niet, heb dit nog nooit geprobeerd/gezien...
Delphi, daar heb ik wel wel eens van gehoord. Maar dat is zker niet iets waar je zo aan begint en binnen no time een eenvoudige simulatiew af hebt hé? Helaas kan ik niks van VB.
Geen andere opties?
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (46%)]
Als je aan 4 merkers/ingangen/uitgangen genoeg hebt, dan zou je eens naar het programma PLC Viewer op mijn site kunnen kijken.
Ik heb mijn visualisatie voor mijn S5 geschreven in VB.
Gelukkig heb ik op school al 2 jaar VB gehad anders zou ik het niet gekunt hebben, en het heeft me nog enkele dagen gekost. Een no-time oplossing voor visualisaties van plc's bestaat volgens mij niet.
Ik weet dat deze Topic best oud is,
maar mochten jullie ook nog opzoek zijn naar een visualisatie van de LOGO!, er bestaat nu ook een logo die te bereiken is via een App!
Veel plezier ermee
ja dat kan op verschillende manieren
http://www.sps-forum.de/sonstige-steuerungen/69875-logo-a7-auslesen-mi…
http://snap7.sourceforge.net/logo.html
[Bericht gewijzigd door Peter112 op (11%)]