Ik zit nog met twee dtc-p7 deze werkt nog volgens de vu-meters maar krijg geen geluid op de uitgang en zijn info-tracks ziet hij ook niet meer.

ik heb deze al binnengedaan bij sony maar deze willen ze niet herstellen wegens te oud.

ik heb ze al eens open gedaan en heb gezien dat er een batterij op de print zit, ik vermoed dat het een software probleem is. (ze zijn lang niet gebruikt geweest, daardoor kan deze batterij leeg en software verdwenen zijn).

weet iemand hier raad mee

mgv
lieven

Controleer of op de uitgangsversterkers de symmetrische voedingsspanningen nog aanwezig zijn. Het is een long-shot, maar bij een Panasonic DAT heb ik een keer een gesneuvelde DC-DC converter gehad, met precies dit resultaat.

ik zal eens kijken maar ik vindt het wel raar dat het bij alletwee hetzelfde symtoom ik (is dit nog toeval?)

alvast bedankt

Vieze of versleten kop?
Poetsen moet op een speciale manier- wacht even op advies van een kenner daarvoor.

Het reinigen van de roterende koppen kun je het beste op de manier doen zoals bij videorecorders: gebruik een zeemleren staafje gedrenkt in gedenaturaliseerde alcohol en heel zachtjes horizontaal het zeemstaafje onder geringe druk langs de koppen bewegen, vooral voorzichtig want deze koppen zijn flinterdun!
In ieder geval geen reinigingstape gebruiken want dat verhoogt de slijtage.
Groeten,
Mac.

Bij een vieze kop zou het signaal ook niet op de VU-meters te zien mogen zijn. De storing zou ik dus in het analoge uitgangsgedeelte of de voeding daarvan verwachten.

Over het hoofd gezien: ook geen infotracks... Nou ben ik niet goed genoeg thuis in DAT om te weten waar die zitten.. Maar dan zou er dus meer aan de hand kunenn zijn.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (34%)]